ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرگ تدریجی یک رویا؛ چه آینده ای در انتظار فارادی فیوچر است؟

فارادی فیوچر، همان استارتاپی که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد و زمانی با نام «قاتل تسلا» شناخته می شد، شانس دوباره ای پیدا کرد و باید این بار سربلند از میدان بیرون می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

فارادی فیوچر، همان استارتاپی که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد و زمانی با نام «قاتل تسلا» شناخته می شد، شانس دوباره ای پیدا کرد و باید این بار سربلند از میدان بیرون می آمد.

اوایل این ماه جمعی از مدیران ارشد این شرکت به همراه میلیاردر چینی که بسیاری به عنوان سرمایه گذار اصلی فارادی فیوچر می شناسندش یعنی Jia Yueting در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک لاس وگاس (CES) حضور به هم رساندند.

اگر خاطرتان باشد حضور فارادی فیوچر در CES 2016 پرسش های بدون پاسخ بسیاری را در ذهن مخاطبانش باقی گذاشت و امسال این شرکت فرصت دیگری یافت تا موجودیتش را به جهانیان ثابت نماید.

این استارتاپ سال قبل نمونه اولیه زیبایی از ماشین مرموزش را به نمایش گذاشت اما کمی بعد روشن گردید که آن طرح مفهومی صرفا نمونه اولیه از یک خودروی مسابقه ای بدون راننده و تک نفره است که شاید هیچگاه به مرحله تولید نرسد و در نتیجه نمی شد آن را رقیبی برای ناوگان در حال رشد خودرو های الکتریکی تسلا دانست.

در سال 2017، یعنی سه سال بعد از آنکه فارادی فیوچر از هیچ شکل گرفت و شمار کارکنانش که عموما هم از نوابغ سیلیکون ولی و دیترویت بودند به رقم 1400 نفر رسید، لازم بود که نشان دهد توانایی تولید یک ماشین واقعی را دارد. اما اینطور نشد و فارادی متاسفانه نتوانست از فرصت دوباره ای که به آن داده شده بود استفاده نماید.

البته باید اضافه نماییم که خودروهای تولیدی این شرکت قابلیت حرکت دارند اما بخت با مدیران آن یار نبود و برای نشان دادن این دستاورد به حاضران در سالن CES 2017 با مشکل روبرو شدند. می توان این اتفاق را پایان مناسبی برای یک سال آشفتگی خواند که گریبانگیر فارادی فیوچر شده و حتی لحظه خوشحالی برای منتقدان آن از جمله کارکنانی که در ماه های اخیر این شرکت را ترک کرده بودند.

بیزنس اینسایدر با هشت فردی که ارتباط نزدیکی با کسب و کار این شرکت داشتند مصاحبه ای انجام داد تا در مورد شرایطی که این ارائه نامطلوب در CES را رقم زده بودند با آنها صحبت کند. همه این مدیران نیز توافق کردند که در ازای پنهان ماندن هویت شان در این باره سخن بگویند.

اصلی ترین مشکل فارادی فیوچر کمبود پول نقد است

به تعبیر آنها فارادی فیوچر بیشتر شبیه به یک قتلگاه است چراکه از بهار سال قبل بالغ بر نیمی از مدیران ارشدش از جمله مدیرعامل بخش جهانی آن (که درست قبل از CES از پست خود استعفا داد) این شرکت را ترک گفته اند. کارکنان سابق و فعلی این شرکت که برای تهیه این مقاله با آنها صحبت شده حتی از بدهی های پرداخت نشده چند میلیون دلاری آن و ساختار سازمانی در هم ریخته ای سخن گفته اند که این اواخر گریبانگیرش شده.

اما اصلی ترین و مهم ترین مشکل فارادی فیوچر به تعبیر افراد آشنا با کسب و کار آن در بازه زمانی کنونی، کسری پول نقد است. یکی از منابع نزدیک به این استارتاپ در صحبت های خود مدعی شده که اگر هرچه سریع تر به واسطه حضور در CES سرمایه گذاری جذب نکنیم شرکت در ماه های فوریه تا می به کارش پایان می دهد.

اضافه نماییم که این اظهارات از سوی بیزنس اینسایدر با نمایندگان فارادی فیوچر و شریک چینی آن یعنی LeEco در میان گذاشته شد و هیچکدام اظهار نظری در این رابطه نداشتند.

Jia در صدر همه امور

YT Jia موسس و مدیرعامل شرکت چینی LeEco

Jia Yueting تنها سرمایه گذار فارادی فیوچر است که چهره ای شناخته شده دارد. وی که گاهی اوقات با نام YT از او یاد می شود مدیرعامل شرکت چینی LeEco هم هست که در زمینه تولید اسمارت فون، تلویزیون و هدست های واقعیت مجازی فعالیت دارد.

نشریه فوربس میزان سرمایه او را در حدود چهار میلیارد دلار تخمین زده و به همین خاطر عنوان ثروتمندترین شهروند چینی در سال اخیر را به وی نسبت داد.

LeEco یک شرکت مادرتخصصی یا به اصطلاح هلدینگ است با این همه بسیاری از کسب و کارهای آن از سال 2010 میلادی به صورت عمومی به بازار بورس چین راه یافتند. کل این کسب و کار نیز ارزشی برابر با 11 میلیارد دلار دارد.

اما در مورد فارادی فیوچر باید بگوییم که در سال 2014 میلادی توسط دو نفر تاسیس شد: نخست Jia و دیگری نایب رئیس کنونی واحد تحقیق، توسعه و مهندسی فارادی به نام نیک سمپسون. سمپسون تا پیش از ملحق شدن به این استارتاپ یکی از تیم های مهندسی تسلا را هدایت می کرد.

اما از زمانی که فارادی فیوچر در CES 2016 رسما آغاز به فعالیتش را اعلام نمود، مشخص نبود که چه کسی مدیریت آن را بر عهده دارد و جالب است بدانید که نام هیچ فردی هم به صورت رسمی از سوی آن به عنوان مدیرعامل یا حتی سرمایه گذار اعلام نشده. حتی حالا هم در وبسایت این شرکت به جز تعدادی از مدیران ارشد نامی از مدیر عامل فارادی فیوچر به میان نیامده است.

این شرکت تاکنون دو مدیرعامل با اختیارات کامل برای امضای اسناد مالی داشته

براساس اعلام برخی منابع آگاه نزدیک به فارادی فیوچر، این شرکت دو مدیرعامل با اختیارات کامل برای امضای اسناد مالی داشته؛ یکی از آنها  Chaoying Deng از مدیران ارشد یکی از شرکت های تابعه LeEco بوده که تا اکتبر 2015 این پست را در اختیار داشته است.

نفر دوم هم David Wisnieski بوده که رسما در سمت مدیر امور مالی این استارتاپ فعالیت می کرده. اسنادی که اخیرا از سوی نهادهای دولتی ایالت نوادا در این باره منتشر شده نشان می دهند که Wisnieski به عنوان رئیس هیئت مدیره، رئیس امور مالی و مدیر عامل شرکت فارادی فیوچر فعالیت می کرده. وی نیز در جولای 2016 این شرکت را ترک نموده است.

لازم به ذکر است که Chaoying از هرگونه اظهار نظر در رابطه با اسناد جدید منتشر شده از فارادی فیوچر خودداری کرده است. وی چندی قبل قراردادی را در رابطه با خرید زمین برای این شرکت در نوادا به امضا رساند. در اسناد منتشر شده از این خانم به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکتی با مسئولیت محدود به نام Robin Prop Holdco یاد شده که زمین را برای فارادی فیوچر خریداری نموده.

ظاهرا این شرکت مبلغی در حدود 510 هزار دلار را بابت خرید 17 هکتار از زمین های شمال لاس وگاس در ماه دسامبر به مقامات این شهر پرداخت نموده است تا خط تولید خودروی الکتریکی اش را در آن احداث نماید.

منابع آگاه همچنین خبر داده اند که پای فرد سومی به نام Ding Lei هم در میان است که رسما یکی از هم بنیانگذاران LeEco بوده و تا اواخر سال 2016 میلادی به عنوان «مدیرعامل جهانی» این شرکت فعالیت داشته و به یکباره این شرکت را ترک نموده است.

همانطور که قبلا خبرهای استعفای وی را در دیجیاتو خواندید، این فرد همچنان در یکی دیگر از پروژه های شرکت LeEco تحت عنوان LeSEE به فعالیتش ادامه خواهد داد که به تعبیر یکی از منابع آگاه این یعنی آقای Ding Lei همچنان با بخش فارادی فیوچر که ظاهرا قسمتی از LeSEE محسوب می شود در ارتباط خواهد بود.

طبق گفته بسیاری حالا این Jia است که به عنوان مدیرعامل رسمی فارادی فیوچر بر این کرسی تکیه زده و تیم های مختلفش را هدایت می کند و برای شرکت تصمیم گیری می نماید.

«ناکارامد و بدون سازماندهی»

مدیران ارشد فارادی فیوچر و به همراه مقامات رسمی ایالت نوادا در حال کلنگ زنی زمین احداث کارخانه تولید خودروی این شرکت

این وضعیت فارادی فیوچر که به جای یک کسب و کار مستقل زیرشاخه ای از LeEco باشد را می توان سرچشمه بسیاری از مشکلات آن دانست. به باور بسیاری به موجب همین شرایط تصمیمات مربوط به تولید یک خودرو نه در فارادی فیوچر که در LeEco اتخاذ خواهند شد و این تصمیمات غالبا در راستای خوش آمد Jia هستند تا بازتابی از واقعیات فارادی.

یکی از منابعی که در واحد طراحی این کمپانی کار کرده در این باره می گوید: واحد مدیریتی آمریکا در واقعیت نمی توانست ابراز وجود کند و باید دقیقا مطیع خواسته های مدیرعامل می شد چراکه او مخارج همه چیز را پرداخت می کرد.

تضادهای فرهنگی مدیران فارادی در آمریکا و LeEco در چین آنطور که نشریه گاردین گزارش داده از همان ابتدا شروع شد. این نشریه در گزارش خود که سال قبل منتشر شد آورده است که پیشنهاد مدیران چینی برای انتخاب نام فارا فارو (Fara Faro) برای شرکت مورد تمسخر آمریکایی ها قرار گرفت و دست آخر هم اسم فارادی فیوچر انتخاب گردید. علاوه بر این، به گفته منابع آگاه، گروه هایی از کارکنان LeEco به صورت دوره ای از دفتر فارادی فیوچر دیدن می کنند و صورت مستمر در مسیر چین به آمریکا در سفرند.

سرابی یک میلیارد دلاری در دل کویر

نمایی از سایت احداث کارخانه فارادی فیوچر در شمال لاس وگاس

البته این تعهد به عملیاتی کردن تمامی خواسته های آقای  Jia به طرح های اولیه وی برای احداث یک کارخانه یک میلیارد دلاری باز می گردد که قرار بود در زمینی به مساحت 16 کیلومتر در شمال لاس وگاس و درست در دل بیابان بنا گردد. قرار بر این بود که فضای 900 هکتاری خریداری شده برای احداث کارخانه به تولید خودروهای فارادی فیوچر در آمریکا اختصاص پیدا کند و حدودا 4500 نفر که بسیاری از آنها هم از بومیان آن منطقه هستند در آن مشغول به کار شوند. در آوریل 2016 میلادی برایان ساندوال فرماندار نوادا رسما مراسم کلنگ زنی برای افتتاح آن کارخانه را انجام داد. آقای ساندوال بعد از حضور روی استیج با ابراز این جملات به فارادی فیوچر خوشامد گفت: به خانه خوش آمدی فارادی. به خانه خوش آمدی.

بنابر گفته دو تن از افرادی که ادعا می کنند در جریان تصمیمات Jia بوده اند، در ابتدا چند قواره زمین برای خرید در شمال لاس وگاس به او نشان داده شده که براساس بودجه محدود شرکت انتخاب شده بودند و در این میان برخی گزینه ها ارزان تر از باقی موارد بودند اما Jia در نهایت بزرگ ترین زمین را برای خرید انتخاب کرده.

یکی از منابع آگاه در مورد برنامه های تاسیس کارخانه در این باره گفته است که فرایند ساخت و ساز اندکی بعد از آغاز خاتمه پیدا کرده است.

پروژه احداث کارخانه بنا بوده از ابتدای امسال از سر گرفته شود

در ادامه اما فارادی و پیمانکار طرف قرارداد آن به نام AECOM اعلام کردند که توقف این پروسه صرفا یک وقفه کوتاه بوده و پروژه از سال 2017 مجددا از سر گرفته می شود. این شرکت در دسامبر سال 2016 یک تور رسانه ای را در داخل مقر اصلی اش ترتیب داد و در جریان آن ویدیویی جذاب را در معرض دید خبرنگاران قرار داد که در اصل نمایی شبیه سازی شده از ماشین آلاتی بود که در آینده بناست در این کارخانه به خدمت گرفته شوند.

Dag Reckhorn معاون بخش تولید این شرکت در پاسخ به این سوال خبرنگاران که کار ساخت و ساز کارخانه چه زمانی به اتمام می رسد اعلام نمود: ما این خبر را اوایل سال آینده [یعنی 2017] اعلام خواهیم نمود.

منابع مطلع به بیزنس اینسایدر خبر داده اند که فارادی فیوچر هم اینک برخی تجهیزات مورد نیاز برای کارخانه تولیدی اش را خریداری کرده و برای از سر گیری مجدد پروژه مشغول بررسی منابع مالی احتمالی اش است. اما اگر بودجه لازم برای این منظور تامین نشود آنگاه ممکن است که فارادی مجبور گردد کارخانه مذکور را در مقیاسی کوچک تر و با حجم کمتر تولید احداث نماید.

پول کجاست؟

خودروی الکتریکی FF 91 فارادی فیوچر در CES 2017

همانطور که گفتیم مرتبا بر تعداد صورت حساب های پرداخت نشده این شرکت اضافه می گردد و تنها میزان بدهی آن به تامین کنندگان به رقم 300 میلیون دلار رسیده است. طبق گزارش یکی از خبرنگاران وبسایت بازفید در دسامبر گذشته، دست کم دو شرکت به خاطر عدم پرداخت مطالباتشان از سوی فارادی فیوچر آن را مورد پیگرد قانونی قرار داده اند که البته یکی از این پرونده ها در ماه اخیر مختومه شد.

طبق اعلام منابع خبری Jia تیم های تحت مدیریت اش را وادار نموده تا صرف هزینه صد درصدی داشته باشند منتها در مورد اینکه پول قرار است از کجا تامین شود حرفی به میان نیاورده است.

یکی دیگر از این منابع آگاه ضمن اشاره به این نکته که فارادی فیوچر هر ماه تقریبا ده درصد از پول مورد نیازش را که معادل با ده تا 15 میلیون دلار است دریافت می کرده، اعلام داشت: اصلا نمی دانستیم که این پول چه زمانی قرار است در اختیارمان قرار بگیرد و در عوض به ما دستور داده می شد که همچنان به تامین کنندگان مان تعهد بدهیم.

براساس گفته یکی دیگر از افراد مطلع که پیشتر هم از مدیران عالی رتبه این شرکت بوده، فارادی در تلاش بود تا از سرمایه گذاران چینی استفاده کند و قرار بود که برخی از آنها بعد از CES بازدیدی از مقر آن داشته باشند. در یک سال اخیر، سخنگوی این شرکت در آمریکا بارها و بارها به بیزنس اینسایدر گفته بود که کمپانی متبوعش «رویکردی متنوع را برای تامین بودجه» خود دنبال می کند اما در مورد اینکه به غیر از Jia چه شخص دیگری در آن سرمایه گذاری کرده حرفی به میان نیاورد.

منابعی که بیزنس اینسایدر با آنها مصاحبه کرده در این باره گفته اند: فارادی فیوچر سال قبل اوراق قرضه قابل تبدیلی به ارزش یک میلیارد دلار را در چین صادر کرد با این همه، این شرکت همچنان تلاش دارد تا از آنسوی مرزهای چین بودجه مورد نیازش را تامین نماید.

از آن سو، دولت چین که نگران خروج یوآن از این کشور بود محدودیت های تازه ای را در مورد انتقال وجه به خارج از چین هم از جانب شرکت ها و هم توسط اشخاص اعمال نموده و طبق ادعای منابع نزدیک به فارادی فیوچر مدیران ارشد این شرکت برای دریافت موافقت دولت و تبدیل یوآن به دلار مرتبا از سوی نهادهای مختلف مورد پرسش و پاسخ قرار می گرفتند.

Jia در ماه نوامبر سال قبل تایید کرد که به شدت درگیر پروژه های مختلف شده است و با ارسال نامه ای برای کارکنان از آنها به خاطر حرکت «کورکورانه اش» به جلو عذرخواهی کرد.

او در نامه اش اینچنین گفته:

نیاز ما به پول نقد بسیار بالا رفته و بیش از حد درگیر استراتژی جهانی مان شده ایم. در عین حال هم سرمایه شرکت و منابع تحت اختیار آن محدود بودند.

هفته گذشته به نقل از سخنگوی LeEco خبر رسید که این شرکت در نظر دارد با فروش بخشی از سهامش به یک شرکت چینی فعال در زمینه املاک به نام Sunac China Holdings حدودا دو میلیارد دلار پول نقد فراهم نماید. فروش این سهام بدان معناست که پول های نقد LeEco نیز تمام شده اند اما آنطور که در نشریه چاینا دیلی به نقل از Jia آمده است قرار نیست که از محل این پول به شرکت فارادی فیوچر کمک شود:

Sunac دومین سرمایه گذار بزرگ ما محسوب می شود و قرار است با همراهی هم به تدوین راهکارهایی برای استفاده از اینترنت به منظور رونق بخشیدن بر کسب و کار آن بپردازیم.

وی اضافه کرد که کسب و کار ماشین الکتریکی آن نیز به زودی فرایند جذب سرمایه گذار را آغاز می کند.

ترک مدیران ارشد

Dag Reckhorn نایب رئیس بخش تولید فارادی فیوچر در سمت چپ و Ding Lei در وسط

فارادی فیوچر در ماه های انتهایی سال 2016 شمار زیادی از کارکنان و مدیران ارشدش از جمله Marco Mattiacci نظریه پرداز ارشد برند خود که تازه چندماه بود به آن ملحق شده بود را از دست داد.

از دیگر نفراتی که این شرکت را ترک کرده اند می توان به این نام ها اشاره نمود:

  • Greg Adams رئیس استراتژی سازمانی
  • Dave Wisnieski مدیر امور مالی
  • Ding Lei مدیرعامل فرمالیته فارادی فیوچر
  • Stacy Morris رئیس واحد ارتباطات
  • Robert Filipovic مدیریت استراتژی محصول
  • Sarah Ashton سرپرست امور دولتی
  • Syed Rahman مدیر کنترل عملیاتی
  • James Chen مشاور کل

البته باید اشاره کنیم که این لیست کامل نیست و اسامی بیشتر از تعداد ذکر شده است. با این حال، در جریان کنفرانس خبری ماه دسامبر که در مقر اصلی فارادی فیوچر برگزار شد، نمایندگان این شرکت با افتخار از تعداد 1400 نیروی انسانی آن که هزار نفرشان هم در آمریکا ساکن هستند، یاد کردند. هرچند طبق ادعای یکی از منابع آگاه، این شرکت نمی تواند از عهده هزینه های این تعداد نیرو بر بیاید و ضروری است که در آینده نزدیک شمار آنها را به نیم تقلیل دهد.

استمرار حضور رسانه ای

حتما تایید می کنید دموی این شرکت در جریان CES 2017 تنها اندکی نسبت به نمایش آن در سال قبل بهتر بود و علیرغم آنکه امسال چشم بادامی های چینی چند نمونه اولیه عملیاتی را پیش روی حاضران در کنفرانس خبری شان قرار دادند نمی توان گفت که به پیشرفت خوبی نسبت به گذشته دست یافته اند.

همانطور که در خبرها خواندید خودروی FF91 وقتی Jia دکمه پارک خودکارش را فشرد، به درستی عمل نکرد و بعد از چند دقیقه سکوت آزاردهنده و بداهه گویی های این مدیر ارشد و نیک سمپسون، چراغ های موجود در سالن خاموش شدند و ماشین چند متری را در مسیر خود حرکت کرد.

در ادامه ویدیوی لایوی که از دموی این ماشین در CES روی کانال یوتوب فارادی فیوچر قرار گرفته بود از کانال آن پاک و با یک ویدیوی مشابه که چندثانیه پیش از اختلال عملکردی خودرو تمام میشد جایگزین گردید.

در واقع فارادی برای جلب توجه همگان به خود باید محصولش را امسال در CES به نمایش می گذاشت و به همین خاطر بود که تصمیم گرفت آن را به صورت لایو از طریق یوتوب پخش کند و در آن محصول خود را رو در روی چند اتومبیل گران قیمت و البته قدرتمند نظیر فراری 488 GTB، بنتلی Bentayga، تسلا مدل اکس و مدل اس قرار داد که روی استیج به سرعت شتاب می گرفتند.

نمای نزدیکی از فضای داخلی ماشین نمایش داده نشد چون اصلا آماده نبود

نکته جالب اینکه ببنندگان استریم لایو از مراسم رونمایی خودروی فارادی فیوچر نتوانستند نمای نزدیکی از کابین خودرو را ببینند که گفته می شد مملو از برخی از جدیدترین تکنولوژی ها در نوع خود است. در واقع نمای نزدیک از فضای داخلی ماشین نمایش داده نشد چون اصلا آماده نبود.

همانطور که قبلا گفتیم فارادی فیوچر پیشتر یک تور رسانه ای را هم برای خبرنگاران ترتیب داده بود و آنطور که خبرنگار بیزنس اینسایدر می گوید کابین داخل خودرو صرفا از پلاستیک سخت پوشیده و بیشتر شبیه سازی شده بود. فارادی تنها یک صندلی واقعی و قابل استفاده را آماده کرده بود تا برای نمایش در مقابل دیدگان گروه 25 نفری از خبرنگاران قرار دهد.

سخنگوی این شرکت در آن زمان اعلام کرد که تا برگزاری CES قصد ندارد کابین و البته برخی جزئیات در مورد خودرو شامل قیمت آن را فاش کند و در مقابل وعده داد که در آینده این کار را انجام خواهد داد.

یکی از منابع نزدیک به فارادی فیوچر در مصاحبه با بیزنس اینسایدر گفته است که تمام آنچه در CES ارائه گردید صرفا نمایشی بوده و فرد دیگری هم گفته خودروی ارائه شده در این رویداد حتی به مرحله تولید نزدیک هم نشده، این در حالیست که شرکت مورد بحث پیشتر اعلام کرده بود فرایند تولید خودروی برقی اش را در سال 2018 آغاز می کند.

گام بعدی چیست؟

برای خود فارادی فیوچر بزرگ ترین ابهامات به پول باز می گردند. اگر این شرکت بتواند سرمایه لازمش را از چین خارج نماید آنگاه قادر خواهد بود به بقایش ادامه دهد.

در این صورت کلنگی که پیشتر برای احداث کارخانه تولیدی آن بر زمین خورده بود هم ساخته می شود و فارادی می تواند شمار بیشتری از ماشین های الکتریکی اش را تولید نماید. هرچند که قیمت 180 هزار دلاری تعیین شده برای FF91 از نظر بسیاری بالاست اما ممکن است برخی آن را خریداری کنند.

اندکی بعد از CES این شرکت اعلام کرد که 64 هزار پیش سفارش برای خودروی یاد شده ثبت گردیده است اما نکته اینجاست که ثبت نام برای خرید آن ماشین هم با پرداخت ودیعه 5 هزار دلاری ممکن بود و هم بدون پرداخت آن. طبق اعلام منابع آگاه تنها 60 نفر با پرداخت ودیعه برای خرید این خودرو ثبت نام کرده اند.

اما فارادی فیوچر تیم خوبی در بخش روابط عمومی اش دارد و حتما تایید می کنید که به خاطر حجم بالای توییت ها، ویدیوهای یوتوب و مطالب منتشر شده در رابطه آن، لحظه ای نبوده که حرف این شرکت در میان نباشد اما تا به الان گواه یا نشانه ای که ادعاهای مدیران فارادی فیوچر را ثابت کند به دست نیامده.

در هر حال به نظر می رسد که فرصت برای این شرکت به اتمام رسیده، کما اینکه طبق ادعای یکی از منابع آگاه به آن، اگر فارادی نتواند ظرف 60 روز آینده پول نقد خود را از چین خارج کند آنگاه تامین کنندگان آن را وادار به اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mat MJ
    Mat MJ | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

    شتاب اش ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعتش ۲.۳۹ ثانیه اس..اگه به تولید انبوده برسه یه رکورد محسوب میشه.?

  • saeed
    saeed | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

    64هزار پیش سفارش،فقط 60 نفر ودیعه داده؟؟!؟!؟!؟!؟!

مطالب پیشنهادی