ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک دانشمند ایرانی به خاطر دستور اجرایی ترامپ بیکار شد

جمعه پیشین دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا دستوری اجرایی را به امضا رساند که طی آن ورود اهالی مسلمان هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا ممنوع شد. این ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۵

جمعه پیشین دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا دستوری اجرایی را به امضا رساند که طی آن ورود اهالی مسلمان هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا ممنوع شد.

این مسئله واکنش اغلب بزرگان صنعت تکنولوژی را به همراه داشت؛ مسئله ای که بیشتر روی زیان هایی مانند عدم امکان بهره وری از استعدادهای خلاق و اندیشمند مهاجر تاکید دارد.

یکی از نمونه های این اتفاق ناخوشایند که گریبان دانشمندی از ایالت بوستون آمریکا را گرفته، «سمیرا عسگری» مهاجر ایرانی تباری است که در دانشکده پزشکی هاروارد مشغول به کار بوده است.

او که صبح شنبه قصد داشته بعد از سفری علمی از فرانکفورت آلمان به مقصد بوستون آمریکا پرواز کند، با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شده و در حال حاضر درمانده و بلاتکلیف باقی مانده است.

وی مدرک PhD خودش را از یکی از معتبرترین دانشگاه های سوئیس کسب کرده و حین تحصیل دوره تخصصی دکترا در دانشگاه هاروارد ایالت ماساچوست، مشغول به کار نیز بوده است.

اما حالا حداقل تا 90 یا 120 روز آینده نمی تواند به خاک کشور آمریکا بازگردد و در این حین ویزایش هم باطل خواهد شد. سمیرا در فرانکفورت بدون هیچ همراه و آشنایی، بیکار و بدون سرپناه باقی مانده است.

واقعاً شوکه شدم؛ تمام کارها و فعالیت هایی که برای آمریکا انجام دادم، به همین سادگی می توانند نقش بر آب شوند. اقدام ترامپ غیرانسانی، بدون تاثیر و نژادپرستانه است.

به نظر من همه به مرور زمان به خاطر این گونه تصمیمات متضرر خواهند شد. دیر یا زود علم و تکنولوژی ایالات متحده ضربه خواهد خورد.

این تنها یک نمونه از هزاران اندیشمند، فعال تکنولوژیک و اهالی تاثیرگذار و مهم ساکن آمریکا است که به خاطر سیاست تنگ نظرانه ترامپ دچار مشکل می شوند.

حال باید دید آیا این فرآیند دستخوش تغییر خواهد شد؟ آیا به قول ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، امکان ایجاد اصلاحاتی در این دستور اجرایی وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Vox
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی