ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

«ماسایا ناکامورا» پدر Pac-Man درگذشت

«ماسایا ناکامورا»، یکی از پیشروان و خلاقان ژاپنی صنعت بازی های ویدیویی تاریخ که به عنوان پدر Pac-Man شناخته می شود، در سن 91 سالگی درگذشت. ناکامورا که در سال 1955 استودیو Namco (بخشی از شرکت ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

«ماسایا ناکامورا»، یکی از پیشروان و خلاقان ژاپنی صنعت بازی های ویدیویی تاریخ که به عنوان پدر Pac-Man شناخته می شود، در سن 91 سالگی درگذشت.

ناکامورا که در سال 1955 استودیو Namco (بخشی از شرکت Bandai Namco فعلی) را بنا کرد، کار خود را به عنوان مربی سوارکاری در یکی از ادارات کشور ژاپن آغاز نمود و در عرصه ای به پیشرو و پدر بازی نمادین صنعت آرکید جهان تبدیل شد.

باندای نامکو که در سال 2005 از ترکیب دو شرکت مختلف تاسیس شد، صبح امروز مرگ ناکامورا در هفته گذشته را تایید کرد.

بازی پک-من توسط ناکامورا خلق و به وسیله «تورو ایواتانی» یکی از مهندسان نامکو، و با الگوبرداری از یک اسلایس برداشته شده از یک پیتزا طراحی شد و در سال 1980 برای نخستین بار در اختیار عموم قرار گرفت.

در دوره ای که رقیب جدی و بزرگی وجود نداشت و Space Invaders تنها آرکید موفق بازار بود، آدمک دایره شکل زرد رنگ به شدت مورد استقبال مردم و گیمرهای سراسر جهان قرار گرفت.

به اعتقاد کتاب رکوردهای گینس پک-من تاکنون بیش از 10 میلیارد بار بازی شده و به نوعی موفق ترین عنوان دستگاه های آرکید سکه ای در تاریخ است.

بازی پک-من در طول سالیان گذشته به یکی از نمادهای صنعت گیم جهان تبدیل شده و الگوی شمار بسیار زیادی از صنایع مختلف بوده است تا جایی که انواع و اقسام لباس ها و گجت های مختلف مبتنی بر آن در بازار یافت می شود.

گفتنی است نامکو درگذشت ناکامورای افسانه ای را تایید کرده، اما علت و دلیل مرگ را به دلیل احترام به خانواده او عنوان نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

  • Ehsan Salehi
    Ehsan Salehi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

    واقعا براش ناراحت شدم. خدا بیامرزش.
    با پروژه های ایشون صنعت کامپیوتر و گیم پیشرفت بزرگی کرد و اکثر ما با پک من خاطره داریم

مطالب پیشنهادی