ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش اهالی صنعت بازی های ویدیویی به دستور اجرایی ضد مهاجرت ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در نخستین روزهای به دست گرفتن قدرت توانسته به نحو احسن موج اعتراض و تنفر را برای خودش خریداری کند. او جمعه گذشته دستور اجرایی ممانعت از ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در نخستین روزهای به دست گرفتن قدرت توانسته به نحو احسن موج اعتراض و تنفر را برای خودش خریداری کند.

او جمعه گذشته دستور اجرایی ممانعت از ورود مهاجران کشورهای ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی و یمن که همگی ملت هایی مسلمان هستند را برای حداقل 90 روز به کشور آمریکا به امضا رساند.

در حاشیه اعتراضات مردمی و فراگیر در نقاط مختلف جهان، به خصوص خود ایالات متحده، اهالی سیلیکون ولی واکنش های مختلفی نسبت به این اقدام داشته اند.

اما این امر محصور به فعالان تکنولوژی دنیا نبوده و توسعه دهندگان صنعت بازی های ویدیویی در سراسر دنیا نیز عکس العمل هایی بعضاً تند و گاهی ملایم از خود بروز داده اند.

در ادامه این خبر نگاهی خواهیم داشت به نحوه برخورد کمپانی ها و فعالان حوزه گیم جهان.

مجمع توسعه دهندگان بازی های ویدیویی GDC

این موسسه در حساب رسمی کاربری توییترش که میلیون ها دنبال کننده دارد نوشت:

GDC جامعه ای بین المللی است؛ ما به خاطر ممنوعیت مهاجرت مسلمانان بهت زده شده ایم و می دانیم که متحمل ضررهایی خواهیم شد. ما با فراگیری این رویکرد مبارزه خواهیم کرد.

رامی اسماعیل

«رامی اسماعیل» یکی از موسسین استودیو مستقل ولامبیر که خود مسلمان است و سابقه توسعه بازی هایی مانند «Luftrausers» و «Serious Sam» را در کارنامه خود دارد گفته:

طی 24 ساعت آینده تمام درآمدهای حاصل شده برای ولامبیر در مقابله با قانون ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به اتحادیه آزادی شهروندان آمریکا اعطا خواهد شد.

بریان وُو

او که یکی از توسعه دهندگان مستقل دنیای گیم به شمار می آید و برای عضویت در کنگره حزب دمکرات نیز نامزد شده در حساب توییترش با لحن نه چندان ملایمی نوشته:

من به این اتفاق اعتراض خواهم کرد. وقتی برای کنگره انتخاب شوم جلوی این رویکرد نژادپرستانه مذهبی و غیر انسانی خواهیم ایستاد.

ساتیا نادلا

به عنوان مدیرعامل کمپانی بزرگی که با اکس باکس نقش مهمی در صنعت بازی های ویدیویی ایفا می کند، نادلا در پستی اینترنتی عنوان کرده:

به عنوان یک مهاجر و مدیرعامل، تاثیر مثبت و مفید مهاجرت به کشور آمریکا را مشاهده کرده ام. ما از این مسئله مهم دفاع خواهیم کرد و شرایط جدید را نمی پذیریم.

پاول مورفی

موسس استودیوی مشهور سازنده بازی های موبایلی Dots هم به این مسئله واکنش نشان داده:

ما خواهیم ایستاد. Dots بازیکنانی از سراسر جهان دارد و به نظر من 3 یا 4 میلیون نفر با مشکل ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا روبرو خواهند شد.

مارگارت والاس

یکی از مدیران استودیو مستقل Playmatics که با عناوینی مانند «Diner Dash» و «LEGO Fever» به شهر رسید به هیچ وجه از دستور اجرایی مورد بحث خرسند نیست:

هر چقدر که ترامپ تلاش کند آزادی و دمکراسی را خفه نماید، ما قوی تر خواهیم شد. ما ملتی مهاجر هستیم. پدر استیو جابز مهاجر بود. پدربزرگ من هم مهاجر بود. ما به عنوان عضوی از جامعه تکنولوژی و دنیای گیم جهان با یکدیگر متحد شده و از دمکراسی دفاع خواهیم کرد.

جوزف استاتن

یکی از خالقان دنیای بازی های ویدیویی مشهور و موفق Halo دیروز در حساب کاربری توییترش نوشت:

امروز مثل همیشه افتخار می کنم که عضو اتحادیه آزادی شهروندان آمریکا هستم. و به خود می بالم که برای شرکتی کار می کنم که در مقابل اتفاقات این چینی می ایستد.

جمیل مولدینا

جمیل که از پیشروان توسعه بازی های اندروید و پلتفرم Daydream در شرکت گوگل است هم همانند موسس و مدیرعامل این کمپانی واکنش نشان داده:

اجرایی شدن دستور ممنوعیت مهاجرت هفت کشور مسلمان دردناک است؛ امیدوارم آمریکای واقعی در مقابل این اتفاق بایستد و ترامپ و تفکراتش را پس بزند.

کیت ادواردز

مدیر اجرایی سازمان بین المللی توسعه دهندگان بازی های ویدیویی IGDA در بیانیه ای مفصل اظهار کرده:

از آنجایی که این سازمان بین المللی عضوی از اتحادیه سرویس های مهاجرت و حقوق شهروندی ایالات متحده است، رویکرد ما این چنین است که با آغوش گرم از استعدادهای جهانی استقبال کنیم. تا جایی که در حال حاضر بیش از 250 نفر از ملت های مسلمان نام برده همکار ما هستند. ما با تمام قوا در مقابل سیاست های هر دولتی که بخواهد توانایی ها و استعدادهای توسعه دهندگان صنعت گیم را محدود کند، با تمام قوا می ایستیم.

تریسی تامپسون

سخنگوی استودیوی خوش نام Bethesda Softworks، خالق بازی های محبوبی مانند اسکایریم و دیس آنرد می گوید:

ما شرکتی جهانی و ورای جنسیت، ملیت، مذهب و سیاست هستیم. بنابراین هرگز از تبعیض نژادی و اقلیتی استقبال نخواهیم کرد و با این مسئله مبارزه می کنیم.

ایلکا پنانن

مدیرعامل و موسس شرکت متمول Supercell که «کلش آو کلنز» را در اختیار میلیون ها گیمر قرار داده در حساب رسمی فیسبوک خود نوشت:

تبعیض مذهبی، قومیت و ملیت به سادگی هر چه تمام تر در هیچ جایی از دنیا و هیچ زمانی پذیرفتنی نیست.

فرانک گیباو

مدیر استودیو آمریکایی Zynga، یکی از مشهورترین توسعه دهندگان بازی های موبایل و پلتفرم گیمینگ فیسبوک مانند FarmVille در ایمیلی بلندبالا به کارمندانش گفته:

بدانید که ما به عنوان یک کمپانی همانند خانواده ای یکتا هستیم که با دستور اجرایی ترامپ مخالفت خواهد کرد. ما همیشه به برابری قومیتی و جنسیتی احترام گذاشته ایم و جامعه بین المللی خود را با قدرت حفظ خواهیم نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی