ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد گران قیمت ترین هاچبک بازار شکسته شد؛ بی ام و 120i به ایران رسید

در شرایط این روزهای بازار خودرو کشورمان که هاچبک هایی نظیر پراید هاچبک، پژو 206، رنو ساندرو  از 20 تا 55 میلیون تومان قیمت خورده اند، قیمت خودروهای هاچ بک وارداتی نظیر سئات لئون، آلفارومئو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

در شرایط این روزهای بازار خودرو کشورمان که هاچبک هایی نظیر پراید هاچبک، پژو 206، رنو ساندرو  از 20 تا 55 میلیون تومان قیمت خورده اند، قیمت خودروهای هاچ بک وارداتی نظیر سئات لئون، آلفارومئو جولیتا و ب ام و سری یک باور نکردنی به نظر می رسد.

البته توجیه قانون گذاران این است که قیمت گذاری خودروهای روز جهان برای حمایت از صنعت خودروسازی داخلی اینگونه تعیین می شود.

پرشیا خودرو به عنوان وارد کننده محصولات بی ام و به ایران در جدیدترین لیست قیمتی که از محصولات خود منتشر کرده، قصد دارد تا پای کوچک ترین مدل از سری های 7 گانه بی ام و را به ایران باز کند.

سری یک در نام گذاری جدید بی ام و تنها شامل مدل هاچبک 3 و 5 درب می شود و تنها در بازار چین مدل سدان محور متحرک جلو آن نیز عرضه شده است. نمونه های کوپه، کانورتیبل و اکتیو تور نیز به کلاس بالاتر یعنی سری 2 منتقل شده اند.

قرار است که مدل 5 درب 120i در کشور ما عرضه شود. بی ام و تا به این جای کار دو نسل از سری یک را روانه بازار کرده و نسل قبلی آن هم در کشور ما عرضه شده، گرچه هرگز استقبال چندانی از سری 1 نشده است و این مدل هیچ گاه نتواسته فروش چشمگیری را مانند سری سه و سری پنج تجربه کند.

نسل جدید که با کد F20 و F21 خوانده می شود، با فیس لیفت جدید بی ام و در مدل 2017 در بازارهای جهانی عرضه شده است، اما مدل های موجود پرشیا خودرو ظاهرا مدل 2016 هستند و در دو تیپ Premium و Innovation قیمت گذاری شده اند. این نسل از بی ام و در لایپزیک آلمان، برزیل و به زودی در چین تولید می شود.

BMW_120dxDrive_5dr

در سینه این خودرو  از موتور 2 لیتری مشابه مدل 320i توربو شارژ استفاده شده است. قدرت آن 184 اسب بخار و گشتاور آن هم 290 نیوتن متر است و جعبه دنده 8 سرعته استپترونیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را بر عهده دارد.

ب ام و 120i خودرو نسبتا چابکی محسوب می شود و در عرض 7.1 ثانیه از صفر به 100 می رسد و چرخ های آن هم به صورت استاندارد از نوع 16 اینچی هستند. از رقبای هموطن آن می توان به آئودی A3 و فولکس واگن گلف و مرسدس بنز A کلاس اشاره کرد.

BMW_120dxDrive_5dr

اما همانطور که گفته شد جذاب ترین قسمت ماجرا به قیمت گذاری ب ام و سری یک جدید توسط پرشیا خودرو بر می گردد که با دو برچسب قیمتی 243 و 253 میلیون تومانی به فروش می رسد.

چنین قیمتی به راحتی چندین برابر قیمت واقعی خودرو در خارج از مرزهای کشور ما است. از این رو می توان به بی ام و سری یک لقب گران قیمت ترین هاچبک صفر کیلومتر حال حاضر بازار ایران را داد و بعید است که به زودی خودرو دیگری بتواند این لقب نه چندان جذاب را از سری یک برباید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

    چقدر شبیه هیوندای i20 جدیده :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی