ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صنف فناوران رایانه تهران با پلمب واحدهای اسنپ و تپسی موافقت کرد [بروزرسانی: تکذیب شد]

سید مهدی میرمهدی کمیجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت بر اساس خواسته اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، موافقت خود را با بستن واحدهای صنفی اسنپ و تپسی اعلام کرده و این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۹

سید مهدی میرمهدی کمیجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت بر اساس خواسته اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، موافقت خود را با بستن واحدهای صنفی اسنپ و تپسی اعلام کرده و این موضوع را طی نامه ای به اتاق مذکور اطلاع داده است.

وی ادامه داد:

اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به دلیل اینکه آژانس های موبایلی مذکور جواز متفاوتی به نسبت فعالیت خود دارند، طی نامه‌ای درخواست پلمب این واحدهای صنفی را به ما داد، ما هم متقابلاً در پاسخ به این نامه اعلام موافقت کردیم، اما انجام روال بستن را به خود اتاق واگذار کردیم.

البته رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه «ما مخالف فعالیت های مبتنی بر تکنولوژی نیستیم» خاطرنشان کرد «دست هایی در پشت پرده‌ وجود دارند که نمی‌خواهند این دو کسب‌ و کار به فعالیت خود ادامه دهند.»

او افزود:

با این حال اختیار پلمب این دو واحد صنفی بر عهده اتاق بازرگانی است و با توجه به نقش نظارتی که در رسته تولید، توزیع یا خدمات فنی بر تمامی اصناف دارد، می‌تواند مانع از فعالیت آنها در کشور شود.

میرمهدی تصریح کرد:

در نامه‌ای که به اتاق بازرگانی نوشتیم، از تداخل فعالیت صنفی این دو آژانس موبایلی گفتیم، اما این را هم عنوان کردیم که اتحادیه فناوران دوست ندارد خودش به صورت مستقیم وارد ماجرای پلمب شود و عده‌ای را از نان خوردن بیندازد، لذا مراتب اجرایی را به خود اتاق واگذار کردیم.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خاطرنشان کرد:

بنده به شخصه موافق صددرصدی فعالیت های اینترنتی در کشور هستم، به شرطی که قانون را رعایت کنند. مثلا این دو اپلیکیشن موبایلی حاضر به دریافت جواز کسب‌وکارهای مجازی از اتاق بازرگانی شوند.

گفتنیست با توسعه فعالیت اپلیکیشن هایی همچون اسنپ و تپسی، اعتراضات زیادی را از سوی آژانس ها و متولیان سیستم حمل و نقل شهری که هنوز به شیوه سنتی پایبند هستند، به وجود آمده و یکی از این اپلیکیشن ها طی یکی-دو روز اخیر با مشکلاتی مواجه شده است.

بروزرسانی: پس از انتشار این خبر در رسانه های متعدد، روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، طی بیانیه ای موضوعات فوق را تکذیب کرده و گفته است:

«اتاق ایران نه تنها هیچگونه مخالفتی نسبت به این نوع فعالیتها ندارد بلکه از کسب‌وکارها و کارآفرینی نوین و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند.

به همین منظور تاکنون نیز اتاق ایران با برگزاری همایش‌های مختلف از شیوه‌های نوین کسب‌وکار حمایت کرده و با ایجاد «کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کار نوین و دانش بنیان» همچنان از آن‌ها حمایت خواهد کرد. چندی پیش نیز در جلسه با وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق ایران ضمن ضرورت شمردن وجود استارتاپ ها برای اقتصاد کشور از ایشان درخواست پشتیبانی بیشتر و جدیتر دولت از استارتاپها را نمود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • Farzin Farzini
    Farzin Farzini | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

    فقط بحث اینا سر اینه که بازار آژانس و دربستی ها رو کساد کرده همین .. البته همش شایعه اس ولی اینهمه که دارن براشون دردسر درست میکنن صرفا همینه .. شما آژانس که گرفتی میدونی هم گرونه هم راننده هاش جالب نیستن ضمنا قیمت مشخص نیستش که راننده آژانس عشقش بکشه هر قیمتی بالاتر از عرفش ازت میگیره اما اسنپ و تاپ سی تکلیفت از همون اول بابت قیمت مشخصه ضمن اینکه کرایه یک طرف رو داره باهات حساب میکنه اونم با تخفیف . باید بگم کور خوندن. مردم هر استارتاپی که هزینه ها رو بیاره پایین و به روز باشه حمایت میکنن و استفاده میکنند تا اون کسب و کارهای سنتی :) چقدر برتری داره این ایده ها نسبت به روش های سنتی.

  • molavy
    molavy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

    دیجیاتو زرد شدی ها. هی خبر هی تکذیب. دنبال بازدید کننده هستی . خبر داغ میزنی

  • عموجانی
    عموجانی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

    اینجا ایرانه،رئیس جمهور دزد،وزیر دزد،مسولین دزدو....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی