ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دکتر روحانی از دو ماهواره جدید و سامانه انتقال مداری رونمایی کرد

رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مراسم روز ملی فناوری فضایی که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران بازدید نموده و ماهواره های «ناهید 1»، «پیام امیرکبیر» و سامانه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مراسم روز ملی فناوری فضایی که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران بازدید نموده و ماهواره های «ناهید 1»، «پیام امیرکبیر» و سامانه انتقال مداری «سامان 1» را رونمایی کرد.

ناهید 1 نخستین ماهواره مخابراتی کشورمان به شمار می رود که در پژوهشکده سامانه های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است. این ماهواره، گام مهمی در دستیابی به فناوری ساخت و طراحی ماهواره های زمین آهنگ به شمار می رود و فناوری مورد استفاده در آن، پایه اصلی تکنولوژی های بعدی خواهد بود.

از جمله امکانات ناهید 1 می توان به باز کردن صفحات خورشیدی در مدار، ارتباط در باند مخابراتی KU از مدار مربوطه، تصویربرداری و غیره اشاره کرد.

«پیام امیرکبیر» که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شده می تواند تصویربرداری پایشی با دقت بالاتر از 40 متر در طیف های رنگی و پانکروماتیک، ذخیره و ارسال پیام های کاربران، و همچنین سنجش تشعشعات فضایی را انجام دهد، ضمن اینکه با استفاده از پرتابگر بومی به فضا پرتاب خواهد شد.

سامانه انتقال مداری سامان 1 برای اولین بار در کشور توسط پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و برای انتقال ماهواره ها از مدارهای پایینی زمین به مدارهای بالاتر به کار می رود.

«سامان 1» مجموعه ای شامل سامانه ناوبری و کنترل کامل و مستقل، سیستم پیشرانش کامل با بازدهی بالا، سیستم توان و سخت افزار و کامپیوتر پرواز است.

گفتنیست نخستین مأموریت این سامانه، انتقال ماهواره یکصد کیلوگرمی ناهید 2 از مدار پارک در ارتفاع 400 کیلومتری زمین به مدار بیضوی با ارتفاع اوج 700 کیلومتری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

  • عموجانی
    عموجانی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    روحی جون اگه فک کردی با کارا من بهت رای میدم بدون کورخوندی.

  • محمد امین
    محمد امین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

    شما اول هدف سازمان هوا و فضا رو مشخص کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی