ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس ماهواره های ناسا و ایریدیوم را با یک راکت به فضا می فرستند

اپراتور مخابراتی ایریدیوم (Iridium) امروز اعلام کرد پنج دستگاه از ماهواره های پروژه نکست (NEXT) در سفری اشتراکی با دو ماهواره ناسا، اوایل سال 2018 به وسیله راکت فالکون 9 اسپیس اکس به فضا پرتاب خواهند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

اپراتور مخابراتی ایریدیوم (Iridium) امروز اعلام کرد پنج دستگاه از ماهواره های پروژه نکست (NEXT) در سفری اشتراکی با دو ماهواره ناسا، اوایل سال 2018 به وسیله راکت فالکون 9 اسپیس اکس به فضا پرتاب خواهند شد.

چندی پیش کمپانی مورد بحث با SpaceX قراردادی منعقد ساخت تا طی هفت پرتاب جداگانه مجموعه ماهواره های نکست را به فضا بفرستد، ولی پروژه فوق هشتمین پرتاب به شمار می رود، ضمن اینکه نخستین تجربه اشتراک گذاری سفر برای ایریدیوم محسوب می گردد.

همسفران ایریدیوم، دو ماهواره GRACE-FO متعلق به ناسا هستند که با همکاری مرکز تحقیقات علوم زمینی GFZ آلمان ساخته شده و می توانند نقشه دقیقی از میدان گرانش زمین تهیه کنند.

«مت دسک» مدیرعامل ایریدیوم در بیانیه ای اعلام کرد:

این برنامه، روشی هوشمندانه برای قرار دادن ماهواره های نکست در فضا به شمار می رود، و رویکردی کاملاً اقتصادی را نشان می دهد.

پرتاب این 5 ماهواره، بخشی از طرح بزرگ ایریدیوم برای تشکیل مجموعه بزرگی از ماهواره های مخابراتی در مدار پایینی زمین است که از آن با نام NEXT یاد می شود. طی قرارداد اولیه، اسپیس اکس باید 70 ماهواره  را طی هفت پرتاب به فضا ارسال می کرد که نخستین مرحله از آن حدود دو هفته قبل با ارسال 10عدد از آنها با موفقیت به اجرا درآمد.

با این حال اگرچه ایریدیوم در ابتدا قصد داشت 66 ماهواره اصلی بعلاوه 6 دستگاه جایگزین را به مدار زمین بفرستد، امروز مشخص شد که برنامه عوض شده و تعداد کل ماهواره های پروژه نکست در فضا به 75 خواهد رسید.

گفتنیست پرتاب مشترک ماهواره های ناسا و ایریدیوم در سال 2018 از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ (Vandenberg) در کالیفرنیا انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

    دوستان بی ربط میدونم
    ولی یه چیزی جدید تو گوشیم پیدا کردم براتون میزارم
    قابلیت Air wake up
    گوشیم نوت ۴ هستش
    بعد آخرین اپدیت این و پیدا کردم
    تو بخش gesture خم نیستش فقط تو سرچ میاره
    ببینیدhttps://postimg.org/image/ayg3000fd/

مطالب پیشنهادی