ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی اپل از فصل آخر ۲۰۱۶: فروش رکوردشکن آیفون و سود ۱۷.۸ میلیارد دلاری

اپل ساعاتی پیش گزارش عملکرد نخستین دوره سه ماهه سال مالی ۲۰۱۷ (سه ماه پایانی سال میلادی ۲۰۱۶) را منتشر کرد و خبر داد که یک بار دیگر موفق شده است تا رکورد درآمدهای قبلی خود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۷:۳۹

اپل ساعاتی پیش گزارش عملکرد نخستین دوره سه ماهه سال مالی ۲۰۱۷ (سه ماه پایانی سال میلادی ۲۰۱۶) را منتشر کرد و خبر داد که یک بار دیگر موفق شده است تا رکورد درآمدهای قبلی خود را بشکند.

تیم کوک در جمع سهام داران در همین رابطه گفت: «بیش از هر دوره سه ماهه دیگری آیفون به فروش رساندیم. آیفون، سرویس ها، مک و اپل واچ همه مشمول رکوردهای تازه ای در بحث کسب درآمد شده اند. درآمدها در برابر دوره مشابه در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته اند و فعالیت مشتریان در اپ استور هم بی نظیر بوده است؛ و البته که برای محصولات جدیدی که اکنون در دست توسعه داریم، هیجان زده ایم.»

به طور خلاصه، اپل درآمدی ۷۸.۴ میلیارد دلاری داشته است. مانند همیشه، بخش زیادی از این درآمد از محل فروش آیفون حاصل شده و اپل خبر می دهد که در فصل اخیر ۷۸ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده است.

لازم به اشاره است که در دو فصل قبلی، اپل آیفون های کمتری به فروش رسانده بود و همین مسئله موجب نگرانی سهام دارن این شرکت شده بود. اکنون با معرفی آیفون ۷، به نظر می رسد که اوضاع دوباره رو به راه شده و اپل توانسته رکورد درآمدهایش را یک بار دیگر بشکند. این در حالیست که بر اساس گفته ی کوک، اپل واچ هم توانسته رکوردشکنی کند، هرچند که اپل اساساً هیچ وقت آمار فروش اپل واچ را بیان نکرده و صرفاً به گفته های اینچنینی اکتفا نموده است.

شرکت مورد بحث همچنین گزارش داد که از ۷۸ میلیارد دلار درآمد حاصل شده، سود خالصی ۱۷.۸ میلیارد دلاری کسب کرده است. مدیر ارشد مالی اپل، آقای «لوکا مایستری» نیز عنوان کرد که میزان رضایت مشتریان از آیپدها، و البته آیپد پروها بسیار بالا بوده است. وی همچنین پیش بینی کرد که در آینده این دسته بندی از محصولات اپل افزایش درآمد داشته باشد. علت این گمانه زنی؟ بر اساس گزارش تازه اپل، فروش آیپد در قیاس با سال و دوره گذشته با ۲۰ درصد کاهش رو به رو بوده است.

نباید فراموش کرد که اپل بیش از یک میلیارد دستگاه iOS فعال در سراسر کره زمین دارد و همین موضوع باعث می شود تا بتواند درآمدهای بیشتری از بخش خدمات و سرویس ها داشته باشد. به همین دلیل هم هست که اکنون این قسمت رشد درآمدی بسیار بالا داشته است. این بخش شامل اپل موزیک، آی کلاود، اپل Pay، و البته اپل استور است. گزارش جدید اپل نیز حاکی از آن است که این بخش ۱۸ درصد درآمدهای اپل را تامین نموده و این شرکت توانسته از سرویس های آنلاین خود درآمدی ۷.۱۷ میلیارد دلاری داشته باشد.

تیم کوک نیز خاطر نشان کرد که اپل می خواهد تا چهار سال آینده، درآمد سرویس های آنلاین اپل را دو برابر کند. مدیر بخش مالی اپل نیز گفت که درآمد اپ استور در سال ۲۰۱۶، دو برابر درآمد فروشگاه Google Play بوده است.

در سال ۲۰۱۵ اپل موفق شد درآمد خود از کشور چین را ۱۰۰ درصد افزایش دهد. از آن زمان تا کنون ولی برندهای بیشتری وارد رقابت شده اند و یا سازندگان چینی محصولاتی با کیفیت تر ارائه کرده اند. به همین دلیل، اپل خبر داد که درآمدش از بازار چین ۱۲ درصد در قیاس با سال گذشته کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که اپل اکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارد که بیرون از خاک آمریکا نگهداری می شود. تیم کوک ابراز امیدواری کرد که بلکه امسال با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، شرایط مالیاتی بهبود پیدا کند و اپل نیز بتواند بخش زیادی از این سرمایه را به داخل آمریکا برگرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    مرسی اطلاع رسانی ،
    www.gorgandl.com

  • مسعود هوشیار
    مسعود هوشیار | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

    فارغ از کل کل هاو کری خونی ها بین طرفداران برندها ،تیم کوک و اپل عملکرد خوبی داشتن و سعی میکنن بجای ساخت محصولات انقلابی و مسیر پرفراز و فرود به رشد ارام ولی پیوسته و مطمئن و با ثبات در تولید ادامه بدن و تا اینجا موفق بودن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی