ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر گوگل کروم برای iOS متن باز شد

پروژه Chromium گوگل به توسعه دهندگان اجازه می دهد که به کدهای متن باز مرورگر کروم دسترسی داشته باشند، آن ها را آزمایش کرده یا تغییر بدهند. اما تا امروز نسخه iOS مرورگر شامل این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

پروژه Chromium گوگل به توسعه دهندگان اجازه می دهد که به کدهای متن باز مرورگر کروم دسترسی داشته باشند، آن ها را آزمایش کرده یا تغییر بدهند. اما تا امروز نسخه iOS مرورگر شامل این برنامه نمی شد.

مطابق تصمیم جدید گوگل، از امروز کدهای منبع مرورگر کروم در iOS هم به صورت متن باز به عموم توسعه دهندگان ارائه خواهد شد. علت این که تا کنون کدهای این نسخه در پروژه Chromium ارائه نمی شد سختی اجرای مرورگر کروم روی دیوایس های اپل بوده است.

کلیه مرورگرهای iOS بر اساس WebKit کدنویسی شده اند. بنابراین گوگل برای گنجاندن کروم iOS در برنامه Chromium ضمن پشتیبانی از WebKit به Blink هم احتیاج داشت، یک موتور رندرینگ اختصاصی که آن را برای اجرا شدن مرورگر در پلتفرم های متفرقه طراحی کرده است.

با این تغییر و متن باز شدن کروم در iOS مطمئنا پیشبرد پروژه Chromium سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و این امکان را فراهم خواهد کرد تا کاربران بیشتری بتوانند در کشف باگ ها و آسیب پذیری های این مرورگر به گوگل کمک کنند.

همچنین باید انتظار عرضه مرورگرهای شخص ثالث جدیدی را هم در پلتفرم iOS داشته باشیم. کدهای متن باز کروم را می توانید از این لینک مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    اجبار به استفاده از موتور وب کیت توسط تمامی مرورگرها سیاست خیلی مسخره‌ای از طرف اپل بود ?
    اگر اجازه میداد تا هر کس از موتور خودش استفاده کنه، شاهد عملکردهای متفاوت و حتی بعضاً بهتر مرورگرها در سیستم عامل آی او اس بودیم. رقابت در شرایط حال حاضر فقط بر سر امکانات جانبی و ظاهر مرورگرها صورت میگیره!

  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

مطالب پیشنهادی