ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل اپل از ترکیب مفید سیری با لوازم هوشمند خانگی می گوید

اگرچه امروز دیگر «سیری» به نظر چندان باهوش نمی رسد و رقبای قدرتمندی دارد، اما مدیر عامل اپل همچنان بر توانایی های این دستیار دیجیتالی تاکید می کند. وی در نشستی که روز گذشته با سهام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

اگرچه امروز دیگر «سیری» به نظر چندان باهوش نمی رسد و رقبای قدرتمندی دارد، اما مدیر عامل اپل همچنان بر توانایی های این دستیار دیجیتالی تاکید می کند. وی در نشستی که روز گذشته با سهام داران اپل داشت خبر داد که هر روز در خانه اش استفاده های مدرن و جالبی از سیری دارد؛ استفاده هایی که البته به لطف تلفیق سیری با ابزارهای هوشمند خانگی که از HomeKit پشتیبانی می کنند، حاصل می شود.

تیم کوک در این رابطه گفت: «وقتی به سیری می گویم "صبح بخیر"، چراغ های خانه ام روشن شده و قهوه سازم شروع به کار می کند. اشاره ای به آیفون باعث می شود تا وقتی از خانه بیرون می روم، چراغ ها خاموش شده، درجه حرارت کمتر شود و درب منزل هم قفل گردد.»

بدیهی ست که مدیر عامل اپل باید از فناوری های همین شرکت در خانه اش استفاده کند، اما ماهیت کلی صحبت تیم کوک، شباهت بسیاری به نحوه عملکرد اسپیکر های اکو و هوم از آمازون و گوگل داشت. کوک ادامه داد: «ما نخستین شرکتی هستیم که فرایند خودکار سازی محصولات هوشمند خانگی را با پلتفرمی نرم افزاری و بزرگ به وسعت iOS 10 انجام می دهیم.»

این در حالیست که الکسا، دستیار صوتی که از سوی آمازون توسعه پیدا کرده به تازگی در موبایل های اندکی جای گرفته و دستیار گوگل هم در پیکسل ها قدرت نمایی می کند. با این حال اکنون برنده اصلی، آمازون است چرا که به سادگی توانسته دستیار مجازی اش را با محصولات هوشمند خانگی بیشتری ادغام کند.

صحبت های کوک از سوی دیگر سرمایه گذارانی که نگران پیشرفت های آمازون و گوگل در زمینه دستیارهای هوشمند خانگی هستند را نیز کمی آرام می کند. وی عقیده دارد که اپل پیش از این دو شرکت، وارد چنین حوزه ای شده و افراد بسیاری در حال استفاده از ویژگی های یک خانه هوشمند صرفاً با استفاده از آیفون خود هستند.

تیم کوک

تیم کوک

من شخصاً از لوازم هوشمند متصل به HomeKit و اپلیکیشن Home که در iOS قرار گرفته در خانه ام استفاده می کنم. حالا زمانی که به سیری صبح بخیر می گویم، چراغ های خانه ام روشن می شود و قهوه ساز شروع به کار می کند. عصرها زمانی که به اتاق نشیمن می روم تا استراحت کنم، از سیری استفاده می کنم تا نور را تنظیم و شومینه را روشن کنم. زمانی که خانه را ترک می کنم، یک اشاره ام روی آیفون باعث می شود تا چراغ ها خاموش شده، دمای خانه کاهش یافته و درب نیز قفل گردد. زمان بازگشت به خانه، وقتی نزدیک منزل می شوم، شرایط خانه بر اساس موقعیت جغرافیایی من به شکل خودکار تغییر نموده و خود را برای رسیدن من آماده می کند. چنین سطحی از آسودگی تا چند سال پیش قابل تصور هم نبود، اما امروز به وسیله iOS و HomeKit مهیا شده است.

در حالی که گوگل و آمازون اسپیکرهایی ساخته اند که کاربر باید آن را در گوشه ای از خانه اش قرار دهد، اپل سیری را توسعه داده که به شکلی ساده در آیفون، مک، اپل واچ و حتی ایرپادهای بی سیم حضور دارد و می تواند دستورات را به لوازم هوشمند خانگی که از پلتفرم HomeKit پشتیبانی می کنند انتقال دهد.

تیم کوک مسیری را در آینده می بیند که کاربران بیشتری از ترکیب هوشمند لوازم خانگی و سیری بهترین استفاده را ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اميرمهدى
    اميرمهدى | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

    ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی