ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو می خواهد تکنولوژی واقعیت مجازی را به کنسول بازی سوییچ بیاورد

شاید نینتندو همیشه به داشتن ایده های متفاوت برای کنسول هایش معروف باشد اما المانی که توانسته طعم موفقیت را به این کمپانی بچشاند «پرداخت درست» به همین ایده ها است. آن ها خلاف مایکروسافت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

شاید نینتندو همیشه به داشتن ایده های متفاوت برای کنسول هایش معروف باشد اما المانی که توانسته طعم موفقیت را به این کمپانی بچشاند «پرداخت درست» به همین ایده ها است. آن ها خلاف مایکروسافت و سونی که با تکنولوژی حرکتی خود شکست خوردند، به خوبی می دانند چگونه باید از پتانسیل دیوایس هایشان استفاده نمایند. همین مسئله و رشد نسبی VR موجب شده تا دوست داشته باشیم نینتندو هم به جرگه پشتیبانی کنندگان «واقعیت مجازی» بپیوندد.

حالا با توجه به گفته های تاتسومی کیمیشیما، ریاست نینتندو، ژاپنی ها به تحقیقات پیرامون واقعیت مجازی روی آورده و جالب اینجاست که می خواهند این تکنولوژی را به کنسول بعدی خود با نام سوییچ اضافه کنند اما برای آن، ابتدا باید با یک چالش بزرگ دست و پنجه نرم نمایند: «نخست باید بفهمیم که بازیکن ها چگونه چندین ساعت و بدون هیچگونه مشکلاتی می توانند بازی کنند.»

حرف های کیمیشیما به یکی از بزرگترین نقطه ضعف های کنونی این تکنولوژی اشاره دارد. بسته به محتوایی که تماشا می کنید، هدست های واقعیت مجازی مشکلاتی همانند سر درد یا حالت استفراق را برای بازیکن ها به ارمغان می آورند. البته بخش جالب صحبت های او آنجاست که این کمپانی می خواهد VR را به دیوایس بعدی خود بیاورد. چون برای داشتن یک تجربه خوب از این تکنولوژی، باید دستگاهی قدرتمند داشته باشید.

به عنوان نمونه حتی پلی استیشن VR هم با وجود قیمت کمش نسبت به رقبا، به واسطه قدرت نه چندان مناسب پلی استیشن 4 برای این تکنولوژی نتوانسته کیفیت بالایی را ارائه دهد. حالا پرسش اینجاست ژاپنی ها چگونه می توانند با توجه به سخت افزار کنسول هیبریدی شان این تکنولوژی را کنسولشان اضافه نمایند. ممکن است شایعاتی که از ساخت یک دیوایس خارجی برای افزایش قدرت نینتندو می گفتند واقعیت داشته باشد.

با تمام این حرف ها، فعلا می توانیم حدس بزنیم که حالا حالاها ژاپنی ها تصمیمی برای اضافه سازی واقعیت مجازی به کنسول بازی سوییچ ندارند و بازیکن ها باید با بقیه توانایی های فراوان این پلتفرم همانند پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت افزوده برای بعضی قسمت ها وقت خود را بگذرانند. بد نیست بدانید نینتندو سوییچ سوم مارس (13 اسفند) و با قیمت 299 دلار عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی