ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی فیسبوک از فصل آخر 2016؛ تا دستیابی به دو میلیارد کاربر چیزی باقی نمانده

فیسبوک ساعاتی پیش گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی و نیز سال مالی کامل 2016 را منتشر کرد. این کمپانی از زمان عرضه عمومی سهام در بازار بورس، درآمد قابل قبولی کسب ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

فیسبوک ساعاتی پیش گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی و نیز سال مالی کامل 2016 را منتشر کرد. این کمپانی از زمان عرضه عمومی سهام در بازار بورس، درآمد قابل قبولی کسب کرده و تعداد کاربران شبکه اجتماعی و پیام رسان آن نیز به سرعت در حال رشد بوده است.

حالا ظاهراً سه ماهه اخیر هم از این لحاظ تفاوتی نداشته و فیسبوک توانسته به نرخ درآمد 8.8 میلیارد دلاری، به همراه سود 3.56 میلیارد دلاری دست یابد. بیش از 1.23 میلیارد نفر در حال حاضر به صورت روزانه از شبکه اجتماعی کمپانی استفاده می کنند و 1.15 میلیون نفر از طریق دستگاه های موبایل به حساب کاربری فیسبوک خود متصل می شوند.

تحلیلگران پیش از این، دستیابی به نرخ درآمد 8.51 میلیارد دلاری را طی سه ماهه چهارم 2016 برای فیسبوک پیش بینی کرده بودند که از رشدی 46 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 حکایت داشت. فیسبوک توانست به خوبی این پیش بینی ها را پشت سر بگذارد و نرخ رشد خود را به 51 درصد برساند؛ ضمناً ارزش سهام کمپانی هم بعد از انتشار گزارش مالی، افزایش یافته است.

با نرخ رشد فعلی، فیسبوک احتمالاً تا اواسط سال جاری میلادی، به 2 میلیارد کاربر فعال دست خواهد یافت؛ البته گفتنی است که این آمار، با تلفیق تعداد کاربران فعال و کاربران موبایل به دست آمده است. گذشته از این، تبلیغات موبایل، سهم اعظمی از درآمد تبلیغاتی فیسبوک را به خود اختصاص داده اند و در مجموع، 84 درصد از درآمد فیسبوک طی سه ماهه چهارم 2016 را به ارمغان آورده اند.

از طرف دیگر، همین امروز بود که بعد از رای دادگاهی در ایالات تگزاس، آکیلس به سرقت حقوق معنوی کمپانی ZeniMax در سخت افزار خود شد که در نهایت، صدمه ای 500 میلیون دلاری به فیسبوک وارد کرد. اما چنین غرامتی، با توجه به درآمد فعلی فیسبوک و روند رو به رشد آن، مطمئناً مانع کوچکی بیش نخواهد بود.

نرخ درآمد فیسبوک طی سال کامل 2016، به بیش از 27.6 میلیارد دلار رسید که رشدی چشمگیر نسبت به درآمد 17.93 میلیارد دلاری سال 2015 دارد. کمپانی مورد بحث ضمن تمرکز روی افزایش درآمد و تعداد کاربران خود در سال 2016، پلتفرم های اینستاگرام و واتس اپ و نیز محصولات آکیلس وی آر را نیز گسترش داد.

اما تمام این موفقیت ها، زیر سایه گزارش ها و انقادات وارده به انتشار «اخبار کذب» در فیسبوک، هنگام رقابت دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون بر سر ریاست جمهوری ایالات متحده قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SRT
    SRT | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    مارک ایده منو دزدید ?

  • کامران منطق
    کامران منطق | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    یک میلیون نفر با گوشی وارد فیسبوک می شن؟

مطالب پیشنهادی