ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: نسخه بعدی مک بوک حرفه ای دارای یک چیپ کاملاً جدید است

بر اساس گزارشی که امروز از سوی بلومبرگ منتشر شده، اپل در حال توسعه یک چیپ اختصاصی برای لپ تاپ های خود است تا در هنگامی که این کامپیوترها در حالت Sleep قرار دارند، عمر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

بر اساس گزارشی که امروز از سوی بلومبرگ منتشر شده، اپل در حال توسعه یک چیپ اختصاصی برای لپ تاپ های خود است تا در هنگامی که این کامپیوترها در حالت Sleep قرار دارند، عمر باتری آنها بهبود پیدا نماید.

شاید تصور کنید که حالت Sleep نیازی به بهبود باتری ندارد، چرا که قرار نیست در این حالت از باتری استفاده شود، اما کامپیوترهای مک دارای قابلیتی هستند که در حالت Sleep و در پس زمینه، به سراغ چک کردن و دریافت ایمیل های جدید رفته و یا اقدام به دریافت و نصب به روز رسانی های نرم افزاری می کنند. به همین دلیل پس از چند ساعت اگر به سراغ مک بوک خود برگردید، شاید توجه تان به کم شدن چند درصدی باتری آن جلب شود.

در حال حاضر طبیعتاً پردازنده مرکزی مک بوک ها چنین کاری را در حالت Sleep انجام می دهد و قرار است چیپی که در ابتدا از آن سخن گفتیم، دقیقاً فقط چنین وظیفه ای بر عهده داشته باشد و در حالت مورد بحث به سراغ آپدیت های نرم افزاری و اموری از این دست برود که همین امر، باعث صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه می شود.

بلومبرگ خبر می دهد که چیپ جدید، از چیپی که اپل برای مدیریت تاچ بار مک بوک پرو توسعه داده بود هم کوچک تر است. در نتیجه به هیچ وجه نمی توان به این زودی ها انتظار داشت که اپل پردازنده های مرکزی اینتل را کنار بگذارد و به سراغ معماری ARM رفته و از چیپستی استفاده کند که در آیفون و آیپد هم به کار گرفته شده است.

خبرگزاری مورد اشاره همچنین گزارش می دهد که در نیمه دوم سال جاری میلادی، اپل تصمیم دارد نسخه ای به روز رسانی شده از مک بوک های حرفه ای خود را معرفی و روانه بازار کند و ممکن است که چیپ مخصوص حالت Sleep در این محصولات قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    ایده جذاب و مفیدی بنظر میاد ، منم این مشکل رو متاسفانه رو سرفیس پرو 4 ام دارم و دستگاه با بستن کیبورد نه تنها به درستی به اسلیپ میره و عملا همچنان در حال کار هست بلکه اگر هم بره بازم این مشکل کم شدن باطری براش وجود داره، با اینکه عاشق سرفیسمم اگر این مشکلات در نسل های بعدی تغییر نکن به سمت خرید XPS 15 خواهم رفت

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

      آخه انصافا کسی مک بوک پرو رو با سرفی مایکروسافت مقایسه میکنه؟؟؟ ... همین که شما ۶-۷ میلیون پول دادی پای دستگاهی که حتی گاهی اوقات درست به حالت اسلیپ نمیره مشخصه که مایکروسافت چی داده بیرون...اصلا داستانش از این نوآوری های اپل کاملا جداست...مایکروسافت همین الانش این قابلیت power nap رو هم نداره (همین که در زمان Sleep ایمیل هارو چک کنه و آپدیت سیستم عامل رو بگیره و ... ) . چی برسه بخواد بیاد چیپ جدا بذاره برای بهبود عملکرد این امکان... مایکروسافت تو این داستان ها خیلی عقب تر از این حرفاس که تو همچین پستی بخواد اسمش بیاد...

  • Salem Arash
    Salem Arash | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    استاد مستكين!!مك بوك حرفه اي؟!!! اين چه ترجمه ايه!! اينجوري پيش بري دفعه بعد مينويسي كتاب حرف ايه مك! يا مك كتاب حرفه اي? ? ? ? داداچ داري اشتباه ميزني? ? ?

    • آریا . M
      آریا . M | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

      خب بنده خدا خواسته تیتر را تمام فارسی بنویسه شما اطلاعاتت اوته
      pro اختصار professional یا حرفه ای نه اینکه قبلا" مکها حرفه ای نبودن مک بوک آینده حرفه ایه ! مکبوک 12 اینچی هم داریم ولی از سری pro نیست .(یعنی پسوند pro نداره).
      یا شایدم متعصب ویندوزی و مک رو قبول نداری رگ تعصب باد کرده جلو چشمات رو گرفته !

      • Hadi.TJ
        Hadi.TJ | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

        من کاملا با آرش موافقم، تیتیر خیلی خنده دار شده وقتی خوندمش خیلی عجیب و مسخره بود ، مک بوک حرفه ای... پرو مخفف هرچیزی باشه اسم مک بوک هست و نباید ترجمه بشه...وگرنه همین مک بوک هم، بوکش به معنای کتاب هست، پس اونم باید ترجمه بشه؟؟؟ اسم هیچوقت ترجمه نمیشه حتی اگر معنی دار باشه...

مطالب پیشنهادی