ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درخواست مقامات ایالتی برای مقابله با ترامپ
تکنولوژی

درخواست شهردار نیویورک از مقامات ایالتی برای جلوگیری از دسترسی دولت ترامپ به اطلاعات مهاجرتی شهروندان

از اولین روزهایی که دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی خود اعلام داشت که قصد دارد از ورود مهاجران به آمریکا جلوگیری کند و سامانه ای را برای ثبت نام از مسلمانان و تحت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

از اولین روزهایی که دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی خود اعلام داشت که قصد دارد از ورود مهاجران به آمریکا جلوگیری کند و سامانه ای را برای ثبت نام از مسلمانان و تحت نظر قرار دادن آنها تدوین نماید، کاملاً آشکار بود که چنین اقداماتی نیازمند حجم وسیعی از داده ها است. داده هایی که تنها در اختیار دستگاه ها و ادارات ایالتی قرار دارد.

دقیقاً به همین دلیل است که «بیل دی بلازیو» (Bill de Blasio) شهردار شهر نیویورک از مقامات ایالتی درخواست کرده است تا به هر نحو ممکن دسترسی دولت به اطلاعات مهاجرتی شهروندان و به خصوص اقلیت های مذهبی را مسدود سازند و در صورت لزوم حتی آنها را از بین ببرند.

برای شناسایی و تعیین هویت مهاجران غیر قانونی و همچنین تعیین وضعیت تک تک مسلمانان در خاک آمریکا، دولت ترامپ به همکاری سازمان های فعال در زمینه خدمات اجتماعی عمومی و همچنین مجریان قانون نیازمند است.

شنیده شده فرماندار دموکرات ایالت واشنگتن نیز تلاش دارد تا با تشکیل ائتلافی از فرمانداران سایر ایالت ها، دسترسی دولت مرکزی به اطلاعات مورد بحث را ناممکن یا لااقل محدود سازند.

این اقدامات محدود به مقامات دموکرات نشده و حتی «فیل اسکات» (Phil Scott)، فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت نیز به طور علنی مخالفت خود را برای همکاری با دولت در خصوص تفکیک مذهبی شهروندان اعلام کرده است.

با این وجود نباید از نظر دور داشت که نظر سنجی های مختلف از طرف منابع معتبر نشان می دهد که درصد قابل توجهی از عموم مردم آمریکا مخالفتی با دستورات اجرایی جدید ترامپ ندارند و حتی آن را برای امنیت خود مفید می دانند. بنابراین هنوز نمی توان به طور قطعی در خصوص میزان اثربخشی اعتراضات و مقاومت های مدنی ایجاد شده در هفته های اخیر اظهار نظر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mj
    mj | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    واقعا باید خجالت بکشید که اخبار دروغ رو با بدترین عکس ها منشر میکنین

  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود...
    www.gorgandl.com
    www.scriptbaran.com

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی