ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موزیلا با اخراج بخشی از نیروهایش، گروه سازنده سیستم عامل فایرفاکس را منحل می کند

بنابر گزارش های تازه، کمپانی موزیلا قصد دارد گروه «دستگاه های متصل» خود را تعطیل کند که مسئولیت توسعه سیستم عامل ناموفق Firefox OS را برعهده داشته و در صدد قرار دادن آن در روترها، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

بنابر گزارش های تازه، کمپانی موزیلا قصد دارد گروه «دستگاه های متصل» خود را تعطیل کند که مسئولیت توسعه سیستم عامل ناموفق Firefox OS را برعهده داشته و در صدد قرار دادن آن در روترها، ستاپ باکس ها و حتی کامپیوترهای ساده بودند. وب سایت CNET در گزاشی می گوید که در نتیجه این تصمیم، «حدود 50 نفر» از کارمندان کمپانی، اخراج خواهند شد.

موزیلا ضمن تایید صحت این خبر، می گوید که قصد دارد تمرکز خود را روی تحقیق بر «تکنولوژی های جدید برای دستگاه های متصل» معطوف کرده و «از تمرکز روی عرضه و گسترش محصولات تجاری فاصله بگیرد». اگرچه این خبر اندکی ناگهانی به نظر می رسد، اما چندان دور از انتظار نبود و با ناکامی موزیلا در حوزه موبایل، آوردن فایرفاکس به روترها و دیگر دستگاه های متصل به اینترنت نیز چندان کمکی به ماجرا نکرد.

با توجه به اینکه موزیلا به صورت خصوصی هدایت می شود، ارائه پلتفرمی قدرتمند و جایگزین برای موبایل ها یا سایر دیوایس ها مشابه، می توانست تاثیری شگرف روی رشد دیگر شرکت های خصوصی فعال در زمینه دستگاه های متصل بگذارد. اما تلاش های موزیلا برای آوردن سیستم عامل فایرفاکس به دستگاه های هوشمند هیچوقت موفقیت آمیز نبود.

با وجود تمام این مسائل، به نظر می رسد موزیلا باور دارد که می تواند جایی برای خود در اکوسیستم «اینترنت اشیا» بیابد. این کمپانی از سال گذشته بخشی از منابع و نیروهایش را صرف تحقیق در زمینه اینترنت اشیا کرد و اعتقاد دارد دارد که این فناوری، بزودی فراگیر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود...
    www.gorgandl.com
    www.scriptbaran.com

  • رایمن
    رایمن | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

    ننننننهههه
    ????
    من خیلی این سیستم عامل رو دوست داشتم

مطالب پیشنهادی