ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمدهای آمازون
کسب و کار

سود دهی آمازون برای هفتمین دوره پیاپی؛ سرمایه گذاری های بزرگ بزوس ادامه می یابند

شرکت آمازون حالا به جایگاهی رسیده است که سهامدارانش با روی باز از هرگونه سرمایه گذاری بزرگ و حتی ریسکی در این شرکت استقبال می کنند. انتشار گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

شرکت آمازون حالا به جایگاهی رسیده است که سهامدارانش با روی باز از هرگونه سرمایه گذاری بزرگ و حتی ریسکی در این شرکت استقبال می کنند. انتشار گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ این شرکت نیز دلیلی محکم بر این اعتماد است، چرا که نشان می دهد این فروشگاه بزرگ آنلاین برای هفتمین دوره پیاپی در مسیر سود دهی قرار دارد.

با تکیه بر همین پشتوانه جف بزوس بلندپرواز و همکارانش به سرمایه گذاری های بزرگ خود در زمینه های حمل و نقل دریایی، امور لجستیکی و ایجاد یک شاهراه بزرگ حمل و نقل هوایی ادامه دهند.

۴۰ هواپیمای باربری که آمازون با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیاردی خود در ایالت کنتاکی گرد هم خواهد آورد، رویاهای بزوس برای در اختیار گرفتم تمام چرخه سفارش و تحویل کالا در سرتاسر دنیا را یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک تر خواهد کرد.

البته چنین اقدامات جسورانه ای بدون تبعات نیز نخواهند بود. گزارش عملکرد مالی آمازون در خلال ماه های اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۶ نشان می دهد که درآمد های به دست آمده تا حدی کمتر از پیش بینی های وال استریت بوده است، حقیقتی که می تواند کام سرمایه گذاران را تا حدودی تلخ نماید.

البته این در شرایطی است که افزایش چشمگیر سود با وجود کاهش مقدار کمی از درآمدها را نادیده بگیریم. همین مسئله خود گواهی است بر این مدعا که سرمایه گذاری های بزرگ و بلند مدت آمازون در زمینه شبکه های حمل و نقلی در نهایت به کاهش قابل توجه هزینه های تحویل کالا در آینده نزدیک و در نتیجه افزاید قیمت تمام شده خواهد انجامید.

بر اساس گزارش جدید، آمازون سه ماهه آخر سال میلادی پیشین را با درآمدی ۴۳.۷ میلیارد دلاری پشت سر گذاشته است، که از این رقم ۷۴۹ میلیون دلار آن سود خالص بوده. این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۲ و ۵۵ درصد رشد را نشان می دهند. گرچه کارشناسان پیش از این درآمدی در حدود ۴۴.۷ میلیارد دلار را برای این غول دنیای تکنولوژی تخمین زده بودند.

سرویس های تحت وب آمازون هنوز هم موتور اصلی درآمدزایی این شرکت به حساب می آیند. خدمات میزبانی وب و سرورها در رده بعدی منابع درآمدی قرار می گیرند و سرویس تلویزیون اینترنتی آمازون پرایم هم دیگر بخشی است که بزوس و همکارانش توجه ویژه ای را معطوف آن ساخته اند. همین استراتژی در کنار ارائه محتواهای جذاب سبب شده تا تعداد کاربران این سرویس سرگرمی با سرعت بالایی در حال افزایش باشد.

از دستیار صوتی الکسا و اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر آن نیز به عنوان اسلحه پنهان آمازون برای کسب سودهای سرشار در آینده یاد می شود. بر اساس گزارش تازه منتشر شده، فروش این دست از محصولات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ برابر افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود...
    www.gorgandl.com
    www.scriptbaran.com

  • javad ahmadi
    javad ahmadi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

    یکمم از این پول ها به منم بدیددددد?????

    • رایمن
      رایمن | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

      کامنتا منو تو پست های ديگه لایک کن
      در ضمن این اگه پول ميداد به کسی که الان رییس آمازون نبود

مطالب پیشنهادی