ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از 10 هزار وب سایت فضای «دارک وب» دنیا هک شدند

کاربران مجموعه سرویس های پروتکل «پروژه تور» که بر اساس سرورهایی تحت عنوان Freedom Hosting بنا شده اند، از شب گذشته با پیغام «سلام فریدام هاستینگ. شما هک شده اید» مواجه می شوند. گروهی از هکرهای ناشناخته ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

کاربران مجموعه سرویس های پروتکل «پروژه تور» که بر اساس سرورهایی تحت عنوان Freedom Hosting بنا شده اند، از شب گذشته با پیغام «سلام فریدام هاستینگ. شما هک شده اید» مواجه می شوند.

گروهی از هکرهای ناشناخته از ساعاتی پیش تمام سرویس های مبتنی بر سرورهای این شرکت که بالغ بر 10 هزار وب سایت هستند را هک کرده و تا لحظه نگارش این خبر همچنان آفلاین هستند.

هکرهای مورد بحث طی پیغامی به مدیران فریدام هاستینگ گفته اند داده های مسروقه را با قیمت 100 دلار به ازای هر وب سایت باز می گردانند.

علاوه بر این مدعی شده اند به برخی فایل های شخصی و غیراخلاقی حاضر در سرورهای خصوصی پروتکل نیز دست یافته اند؛ هرچند که این ادعا صرفاً تا زمان تحلیل و مشاهده داده های به سرقت رفته قابل اثبات نخواهد بود.

گفتنی است فعالیت اینگونه پروتکل ها از دیدگاه ضوابط اساسی بین المللی غیرقانونی است و فریدام هاستینگ نیز همواره تحت بررسی و تحلیل سازمان های امنیتی و پلیس قرار داشته است.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی محققین این پروتکل حدود 20 درصد از فضای «دارک وب» دنیا را شکل می دهند و هکرها به نوعی به شبکه جهانی لطف کرده اند.

گفتنی است اغلب وب سایت های این سرورها، بلاگ های شخصی و سیاسی هستند که مخفیانه و غیرقابل شناسایی به فعالیت می پردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • درویش
    درویش | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    لطفا جزئياتی در مورد تجارت در دارک وب، مقاله ای ارائه بدید، مرسی

  • | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    لطفا در مورد دراک وب و دیپ وب تو یه مقاله جداگانه بیشتر توضیح بدید

مطالب پیشنهادی