ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و اپل در سال 2016 حدود 62 میلیارد دلار صرف تامین چیپست کرده اند

سامسونگ و اپل سال ها است که به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کامپیوتری در دنیا شناخته می شوند و تردیدی نیست که سهم بزرگی در بازار بین المللی چیپست های نیمه هادی داشته باشند. بر ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

سامسونگ و اپل سال ها است که به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کامپیوتری در دنیا شناخته می شوند و تردیدی نیست که سهم بزرگی در بازار بین المللی چیپست های نیمه هادی داشته باشند.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر، این دو غول تجاری طی سال گذشته میلادی مجموعاً 61.7 میلیارد دلار هزینه صرف خرید چیپست کرده اند؛ به عبارت دیگر 18.2 درصد از تمام نیمه هادی های دنیا در سال 2016 را خریداری نموده اند.

این ششمین سال پیاپی است که اپل و سامسونگ در صدر لیست خریداری SoC قرار گرفته اند و رقم مصرفی آنها حدود 400 میلیون دلار بیشتر از سال 2015 بوده است.

«ماساتسونه یاماجی» یکی از تحلیلگران ارشد بر این باور است «سامسونگ و اپل به تلاش خود برای رشد در صنایع تکنولوژی و رقابت مالی در بازار چیپست ها ادامه خواهند داد، اما طبق پیش بینی ها تاثیرگذاری آنها در آینده با افول روبرو می شود».

رده بندی 10 خریدار بزرگ چیپست در جهان، چهار کمپانی از ایالات متحده، سه شرکت چینی، دو کمپانی کره ای و یک ژاپنی را شامل می گردد.

در سال 2016 مجموعه شرکت های «سیسکو» از حضور در جمع این لیست باز مانده و کارخانجات چینی BBK (مالک اوپو، Vivo و وان پلاس) جایگزین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahooramazda
    ahooramazda | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    یعنی این دو شرکت نصف بودجه ایران رو فقط چیپست خریدند!!!

مطالب پیشنهادی