ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت مدال های المپیک توکیو از ضایعات الکترونیکی بازیافت شده

تمامی مدال های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو از ضایعات موبایل های هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیکی ساخته خواهند شد. این خبری است که کمیته برگزار کننده رویداد مورد اشاره منتشر کرده و عنوان کرده ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

تمامی مدال های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو از ضایعات موبایل های هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیکی ساخته خواهند شد. این خبری است که کمیته برگزار کننده رویداد مورد اشاره منتشر کرده و عنوان کرده است که قطعات دستگاه ها از یکدیگر جدا و سپس فرآوری خواهند شد تا 2 تن طلا، نقره و برنز مورد نیاز برای 5000 مدال را مهیا کند.

دولت ژاپن و برگزار کننده المپیک 2020 توکیو از تمام جامعه درخواست کرده اند که گجت های قدیمی و غیر قابل استفاده خود را تحویل دهند. کمیته المپیک قصد دارد تا در مجموع 8 تن فلز را جمع آوری کرده که پس از فرآوری به مقدار 2 تن دست پیدا کند.

گفتنی است پروژه مذکور با هدف ترویج پایداری، وحدت و تفکر سبز انجام خواهد گرفت و از اوایل آوریل محفظه های به خصوصی در دفاتر کار و فروشگاه های سرتاسر ژاپن قرار می گیرند تا کاربران دستگاه های قدیمی خود را درون آنها بیندازند.

اشتون ایتون مدال آور المپیک در این باره گفت:

مدال المپیک یکی از بزرگ ترین آرزوهاست. ورزشکاران دهه ها و گاهی دوران دردناکی را صرف می کنند تا یکی از آنها را کسب کنند. داستان زندگی بسیاری از افراد در تعقیب این مدال های فلزی تعریف شده و آن داستان ها الهام بخش و عامل اصلی در گردهمایی میلیون ها نفر از ما خواهند بود.

لازم به ذکر است پیش از این منابع مورد نیاز برای ساخت مدال های المپیک از معادن تهیه می شد و کمپین بازیافت توکیو 2020 یک حرکت هوشمندانه از جانب مسئولین ژاپنی و کمیته المپیک خواهد بود؛ حرکتی که به ژاپن در تولید منابع مورد نیاز کمک خواهد کرد و همچنین ایده پایداری، دوستار محیط زیست و آینده ای پاک تر را ترویج خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی