ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان ارتقاء Windows Cloud به نسخه کامل ویندوز 10 وجود دارد

طی چند روز گذشته اخباری در رابطه با سیستم عامل جدید مایکروسافت به نام «ویندوز کلاود» منتشر شد که احتمالاً در آینده ای نزدیک رونمایی می گردد. در حال حاضر فقط می دانیم مهم ترین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

طی چند روز گذشته اخباری در رابطه با سیستم عامل جدید مایکروسافت به نام «ویندوز کلاود» منتشر شد که احتمالاً در آینده ای نزدیک رونمایی می گردد. در حال حاضر فقط می دانیم مهم ترین وجه تمایز بین این نسخه و ویندوز 10 در اجرای برنامه هاست، به گونه ای که Windows Cloud صرفاً اپلیکیشن های پلتفرم یونیورسال (UWP) را اجرا می کند.

وب سایت Petri توانسته به نسخه اولیه این سیستم عامل دست یابد و ضمن انتشار تصاویری از نحوه عملکرد آن، کدهای داخلی ویندوز کلاود را نیز با دقت بررسی کرده و به مجموعه جالبی در قالب فایل Editions Matrix XML برخورده که نشان می دهد این نسخه را می توان از حالت کلاود به حالت پرو ارتقاء داد.

هنوز مشخص نیست آیا ارتقاء به نسخه های دیگر ویندوز 10 نیز ممکن است یا خیر، اما گمانه زنی های مختلف از سوی کارشناسان و کاربران حرفه ای، تعبیه چنین قابلیتی را در کلاود نشان می دادند.

ظاهراً مایکروسافت قصد دارد از این حربه برای تضمین موفقیت Windows Cloud در رقابت با Chrome OS بهره گیرد، بدین ترتیب که کاربر دستگاهی را با این سیستم عامل خریداری می کند و در صورت نیاز به اجرای اپلیکیشن های Win32 به راحتی و بدون نصب مجدد ویندوز، قادر به ارتقاء OS خواهد بود.

البته طبیعیست که در صورت عرضه Windows Cloud با هزینه ناچیز، احتمالاً مایکروسافت اختلاف هزینه برای ارتقاء به نسخه کامل ویندوز 10 از کاربر دریافت دارد. نکته مبهم دیگر، این است که آیا ارتقاء سیستم عامل به دانلود حجیم نسخه کامل نیاز دارد یا صرفاً ارائه کلید امنیتی جدید می تواند این قابلیت ها را بازگشایی نماید.

نکته مهم تر اینکه هنوز مشخص نیست ویندوز کلاود صرفاً با معماری اینتل سازگار خواهد بود یا از ARM نیز پشتیبانی می کند. نسخه ای که در اختیار مدیر وب سایت Petri قرار گرفته روی پلتفرم اینتل اجرا می شود اما احتمال سازگاری آن با ARM نیز وجود دارد.

گفتنیست احتمالاً در جریان کنفرانس بیلد در ماه مه یا حتی زودتر، شاهد ارائه اخبار و اطلاعات جدیدی در مورد ویندوز کلاود از سوی مایکروسافت خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • a_041
    a_041 | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    این سیاست خیلی خوبیه . باعث میشه هم استور کامل تر بشه و هم باعث میشه نرم افزارهای دسکتاپ نظیر فتوشاپ و اتوکد هم راهشون رو به استور باز کنن . مورد بعدی رایگان بودن این سیستم عامله که باعث کاهش قیمت تمام شده محصولاتیه که از این سیستم عامل استفاده میکنن و مورد آخر اینکه ورود این سیستم عامل برای کروم بوک ها به شدت خطرناکه و ممکنه باعث شکست کامل کروم بوک بشه

مطالب پیشنهادی