ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل ایمیل های کاربران خارجی را به مقامات قضایی آمریکا تحویل می دهد؟

یکی از قضات ایالات متحده به گوگل دستور داد تا طبق حکم بازرسی صادر شده، دسترسی مقامات قضایی را به ایمیل های ذخیره شده روی سرورهای خارج از خاک آمریکا فراهم سازد. این دادگاه می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

یکی از قضات ایالات متحده به گوگل دستور داد تا طبق حکم بازرسی صادر شده، دسترسی مقامات قضایی را به ایمیل های ذخیره شده روی سرورهای خارج از خاک آمریکا فراهم سازد. این دادگاه می گوید انتقال پیام ها به داخل کشور به معنای تصرف در آنها نیست و هیچ آسیب قابل توجهی به مالکیت این اطلاعات توسط صاحب حساب کاربری وارد نمی شود.

این حکم برخلاف آن چیزیست که چندی پیش در پرونده مشابهی برای مایکروسافت رخ داد، زیرا دادگاه فدرال در آن مورد اعلام کرد نهادهای قانونی ایالات متحده حق تصرف در داده های خارجی را ندارند و رأی نهایی به نفع مایکروسافت صادر شد.

«توماس رویتر» قاضی اصلی این پرونده در فیلادلفیا می گوید انتقال ایمیل ها از سرورهای خارجی برای بررسی آنها در خاک ایالات متحده توسط مأمورین FBI به خاطر اتهام کلاهبرداری، به معنای تصرف در داده های خارجی نیست، چون بازرسی آنها و نفوذ به حریم شخصی در مرحله نهایی یعنی در آمریکا صورت می گیرد.

البته گوگل نسبت به این حکم واکنش نشان داده و می گوید:

تصمیم قاضی با قانون اخیر دادگاه فدرال آمریکا مغایرت دارد و ما درخواست استیناف خواهیم کرد که بتوانیم تا جای ممکن با حکم های بازرسی اطلاعات خارجی مقابله نماییم.

تعجبی ندارد اگر فرجام خواهی گوگل نیز به نتیجه برسد، چون مایکروسافت با تلاش فراوان توانست در حکمی مشابه، دادگاه را راضی کرده و از تبعات قانونی بالقوه بگریزد. اهالی ردموند مدعی شدند اطلاعات کاربران خارج از ایالات متحده مشمول قانون های محلی خودشان هستند و پلیس آمریکا نمی تواند میزبان داده های مورد بحث را وادار به افشای اطلاعات نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hosseinafsari
    hosseinafsari | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    فکر کنم این گوگل و مایکروسافت اطلاعات کاربران رو به موسسات دولتی آمریکا میفروشن. و این خبرها هم که فلان شرکت از دادن اطلاعات کاربرانش به فلان سازمان جلوگیری میکند فقط تبلیغ هستند تا کاربرانشان بیشتر شود

  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    تصویر محل دفتر گوگل در شهر خرونیخن هلند رو نشون میده که یک دانشگاه خیلی خوب داره ، نمیدونستم تو این شهرم دفتر داره

  • kimiawwww
    kimiawwww | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    e

مطالب پیشنهادی