ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس جیمیل در مرورگر کروم ویندوزهای XP و ویستا غیر فعال خواهد شد

اگر مدت زمان نسبتاً زیادی است که مرورگر کروم خود را آپدیت نکرده اید، احتمالاً در تاریخ 20 بهمن ماه با پیغامی در رابط کاربری جیمیل مواجه خواهید شد که به شما یادآوری می کند از نسخه های ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

اگر مدت زمان نسبتاً زیادی است که مرورگر کروم خود را آپدیت نکرده اید، احتمالاً در تاریخ 20 بهمن ماه با پیغامی در رابط کاربری جیمیل مواجه خواهید شد که به شما یادآوری می کند از نسخه های 53 یا قدیمی تر به آخرین ورژن یعنی 55 بروز رسانی کنید.

این اقدام از آن جهت مهم است که نسخه 55 دارای آپدیت های امنیتی مهمی بوده و بسیاری از باگ های مربوطه را برطرف نموده است. زمانی که شما مرورگرتان را بروزرسانی کنید، پیغام مذکور حذف خواهد شد اما تنها در یک صورت شما کماکان با بنر مورد اشاره مواجه خواهید شد؛ زمانی که ویندوزتان ویستا یا XP باشد.

گفتنی است آخرین نسخه گوگل کروم ارائه شده برای ویندوزهای ویستا و XP، ورژن 49 بوده و به دلیل عدم پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل های مورد بحث، گوگل کروم نیز از آنها پشتیبانی نخواهد کرد.

گوکل عنوان کرده است اگر به هر دلیلی موفق به آپدیت مرورگر کروم خود نشوید، جیمیل تا اواخر سال 2017 به شکلی عادی به سرویس رسانی خود ادامه خواهد داد اما پس از آن تاریخ، به هنگام ورود به ایمیل به طور خودکار نسخه مبتنی بر HTML در دسترس شما قرار خواهد گرفت که خطرات امنیتی را بیشتر نیز خواهد کرد.

پیشنهاد گوگل این است که هر چه سریع تر سیستم عامل کامپیتر خود را آپدیت و ویندوزهای XP و ویستا را رها کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی