ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات وعده داد: کاهش 50 درصدی قیمت اینترنت و افزایش کیفیت

وزیر ارتباطات در جریان مراسم بهره برداری از پروژه تلاش 3 که ظرفیت انتقال شبکه ارتباطی کشور را از 4 ترابیت بر ثانیه به 10 ترابیت بر ثانیه افزایش می دهد، اعلام کرد با اجرای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

وزیر ارتباطات در جریان مراسم بهره برداری از پروژه تلاش 3 که ظرفیت انتقال شبکه ارتباطی کشور را از 4 ترابیت بر ثانیه به 10 ترابیت بر ثانیه افزایش می دهد، اعلام کرد با اجرای فاز دوم شبکه ملی اطلاعات از روز دوشنبه 18 بهمن ماه، هزینه دسترسی مردم به اینترنت نصف شده و افزایش کیفیت نیز به وجود خواهد آمد.

محمود واعظی خاطرنشان ساخت «هرچقدر بودجه برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات لازم باشد، تأمین خواهیم کرد» و افزود:

از 10 سال قبل در دنیا، توسعه ICT به عنوان زیرساخت مورد توجه بوده و مربوط به سه سال قبل نیست، بنابراین باید از افرادی که در دولت های قبلی باید این کار را انجام می دادند و ندادند، انتقاد کرد.

وی با اشاره به الزام تفکیک قیمت ترافیک داخلی و خارجی از سوی سرویس دهندگان، اعلام کرد تعرفه ترافیک داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، نصف تعرفه استفاده از اینترنت خواهد بود. واعظی اضافه کرد:

هدف از تفکیک ترافیک، ایجاد محدودیت نیست، بلکه می خواهیم هزینه دسترسی مردم به اینترنت کاهش یابد و قیمت پهنای باندی که در داخل کشور استفاده می کنند، نصف قیمت اینترنت جهانی باشد.

گفتنیست بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات، طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت های بزرگ و فعال دنیا در زمینه انتقال داده، ظرفیت ترانزیت ترافیک ایران تا اواسط سال آینده تا 10 برابر افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • Ali Aliy
    Ali Aliy | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    دزد

  • ali_ahaniha
    ali_ahaniha | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    دوستان عزیز من خودم نمایندگی چندتا شرکت های اینترنت رو دارم و با خیلی از دیتا سنترها کار دارم اول بحث کیفیت خدمات هست موضوع جدید این هست که اکثر سایت های فیلم و سریال یا سایت دانلود آیپی سرورشون رو بگیری نزدیک به 80 در صد به داخل منتقل شده و این که هم از لحاظ کیفیت و خدمات رو بالا بردن و اما بحث قیمت اینا دارن رو بحث ترافیک ایجاد میکنن که شما پول برای اینترانت برابر اینترنت پرداخت کنی هزینه هات کمتر بشه و خدمات بیشتری ببری الان iptv راه انداختن و کلی طرفدار داره و خیلی از این خدمات رایگان هست و پول بابت اونم پرداخت نمیکنی در کل این دولت زیر ساخت های اینترنت کشور رو متحول کرد و این که کسانی که میگن انحصار فیبر نوری تمدید شد دلیلش اینه که میخوان زیرساخت های کشور با سرمایه گذاری خارجی سریع پیشترفت کنه و سرمایه گذار اصلی شرکت mtn هست که سهام ایرانسل 49 در صد متعلق به این شرکته به امید این که افراد یاد بگیرن ندانسته حرفی نزنند

    • molavy
      molavy | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

      آره این دولت همه این کار ها رو کرد تو همین چهار سال. دیگه دروغ بسه

  • فرشاد
    فرشاد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    جناب وزیر کاملاً درست میفرمایند. و البته این کار رو نه برای نفع مردم، بلکه برای جبران کندی سرعت در اثر استفاده از تجهیزات فیلترینگ انجام میدن! ?

  • عموجانی
    عموجانی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

    نگاهشو تو عکس دیدم همه چی دست گیرم شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی