ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت uBeam بالاخره تکنولوژی شارژ بیسیم انقلابی خود را به نمایش گذاشت

شرکت uBeam یکی از اهالی اسرار آمیز دره سیلیکونی به شمار می رود. این کمپانی که در زمینه فناوری شارژ بیسیم فعالیت دارد، مدعیست روشی برای شارژ دستگاه های الکترونیکی با استفاده از امواج فراصوت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

شرکت uBeam یکی از اهالی اسرار آمیز دره سیلیکونی به شمار می رود. این کمپانی که در زمینه فناوری شارژ بیسیم فعالیت دارد، مدعیست روشی برای شارژ دستگاه های الکترونیکی با استفاده از امواج فراصوت ابداع کرده که این تکنولوژی را به صورت واقعی پیاده سازی می کند.

رازداری بیش از حد و ارائه نکردن محصول طی چند سال گذشته باعث شده تا اعتماد کارشناسان به این شرکت کاهش یافته و حتی منتقدین، uBeam را با متقلبینی همچون ترانوس مقایسه کنند.

با این حال دیروز ماجرا کاملاً عوض شد و uBeam فناوری شارژ بیسیم خود را در نمایشگاه Upfront لس آنجلس به نمایش گذاشت. البته مدیران کمپانی مورد بحث از حاضرین خواستند تست تکنولوژی کاملاً محرمانه باقی بماند، اما چنین درخواستی در جمع صدها نفر از اهالی رسانه که در جیب هرکدامشان یک اسمارت فون قرار دارد، کمی عجیب به نظر می رسد.

در همین رابطه «اسپنسر رسکوف» مدیرعامل گروه زیلو ویدیوی زیر را منتشر کرده است:

در این ویدیو می بینیم «مردیث پری» مدیرعامل uBeam موبایلی اندرویدی را در کنار دستگاهی نگه می دارد و سریعاً علامت شارژ روی نمایشگر دیده می شود. البته هدف نهایی آنها کوچک نمودن ابعاد دستگاه است تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی از آن در منزل و محل کار استفاده نمایند.

گفتنیست کمپانی uBeam می گوید قصد دارد نهایتاً شارژی شبیه دیش ماهواره اما در ابعادی بسیار کوچک بسازد، اما به نظر می رسد هنوز فاصله زیادی تا دستیابی به این هدف وجود دارد. با این حال، مشاهده نمونه اولیه فناوری این شرکت برای نخستین بار هم خالی از لطف نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسن
    حسن | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    future is coming ....

مطالب پیشنهادی