ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت جدید نسخه آزمایشی اندروید 7.1.1 اکسپریا؛ قابلیت Ambient Display

در حالتی که اغلب موبایل های اندرویدی گرفتار مشکلات پیرامون آپدیت های نرم افزاری این سیستم عامل هستند، سونی جزو معدود شرکت هایی است که به قولش عمل کرده و در حال حاضر موبایل های وعده ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۰

در حالتی که اغلب موبایل های اندرویدی گرفتار مشکلات پیرامون آپدیت های نرم افزاری این سیستم عامل هستند، سونی جزو معدود شرکت هایی است که به قولش عمل کرده و در حال حاضر موبایل های وعده داده شده اش همگی از نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 7.0 برخوردار هستند؛ هرچند که دیوایس های متعددی به طور کلی از لیست به روز رسانی جا ماندند.

سونی که برای ارائه نسخه بتا و آزمایشی موبایل های اکسپریا نام «برنامه اندروید مفهومی» را برگزیده، اخیراً نسخه 7.1.1 را در اختیار کاربران داوطلب موبایل اکسپریا X و یکی دو مدل دیگر قرار داده تا با حداقل ایراد آماده انتشار نهایی آن گردد.

حالا شب گذشته به روز رسانی جدیدی برای این سیستم عامل منتشر شده که قابلیت های کاربردی جدیدی را ضمن رفع ایرادات شناخته شده به ارمغان آورده است.

اصلی ترین ویژگی جالبی که در بطن این آپدیت دیده می شود «Ambient Display» نام داشته که در واقع یکی از خواسته های دیرین کاربران موبایل های اکسپریا است.

با فعال سازی این ویژگی در بخش تنظیمات موبایل، دریافت پیامک، ایمیل و ظهور هر نوتیفیکیشنی نمایشگر دیوایس روشن می شود تا بیش از گذشته توجه کاربر را به خود جلب کند.

هرچند شایان ذکر است که ماهیت این ویژگی (که قبلاً در مدل های مختلفی از موتورولا و نکسوس وجود داشته)، روشن شدن صفحه نمایش به هنگام برداشتن موبایل است که احتمالاً در نسخه های آینده به موبایل های اکسپریا نیز اضافه خواهد شد.

علاوه بر این به روز رسانی مورد بحث که به سختی 40 مگابایت حجم دارد، برخی از عمده مشکلات و باگ های گزارش شده در نسخه های پیشین، مانند ایراد بلوتوث، رنگ های صفحه نمایش و نوتیفیکشن تماس های از دست رفته را برطرف می سازد.

این آپدیت در حال حاضر در اختیار اعضای برنامه مفهومی قرار گرفته و نسخه نهایی اندروید 7.1.1 سونی نیز احتمالاً ماه آینده برای تلفن های هوشمند اکسپریا منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • JNS
    JNS | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    واقعا دمش گرم ??
    بعد میگن سامسونگ چی داره که همه عاشقشن ?
    اندروید ۷ سونی آپدیت داده بود ویژگیِ Night Light که مال خود اندرود ۷ بود رو به عنوان یه ویژگی جدید معرفی کرده بود تو بخش ویژگی های آپدیت جدید ? حالا هم که امکانات پیشفرضی که از رام اندروید ۵ رو رام سامسونگ بوده رو به صورت آزمایشی فعال کرده ?
    یعنی واقعا هر کی دیسلایک کنه منطق نداره چون عین حقیقته ?

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    در اصل اپدیت نبوده رفع ایرادات عجیب غریب بوده... باورم نمیشه یعنی گوشی های ایکسپریا تا الان بلوتوث نداشتن و با نوتفیکیشن صفحه اونا خاموش باقی میموند؟
    چیز های عجیبی به عنوان اپدیت عرضه میکنه سونی...

    • علی جهان دیده
      علی جهان دیده | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

      اگه دقت کنید نوشته شده که این آپدیت برای نسخه بتا اندروید 7.1.1 (که بصورت داوطلبانه میتونید این نسخه رو روی گوشی های خاصی دریافت کنید و اجباری درش نیست) ارائه شده. و چون نسخه بتا هست این مشکلات عادی هست و هدف اصلی ارائه این نسخه ها رفع مشکلات رام هستش.

      با نوتیفیکیشن صفحه خاموش نمیمونه! مثل این که مطلب رو درست نخوندید. یک ویژگی جدید به گوشی اضافه شده که موقع دریافت نوتیفیکیشن جدید، صفحه نمایش بصورت خودکار روشن میشه و میتونید نوتیفیکیشن رو ببنید (شبیه چیزی که در آیفون ها میبینید).

      • ErfanMTI
        ErfanMTI | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

        ??

  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    این ویژگی از اندروید 5 رو رام های سامسونگ وجود داره که ?

مطالب پیشنهادی