ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

عاداتی که باعث استرس، اضطراب و عدم موفقیت در قرن ۲۱ می شود را بشناسید

بر اساس تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا (APA) قرن بیست و یکمی ها بیشتر از هر نسل دیگر اضطراب دارند و نمی توانند از پس تنش های جامعه بربیایند. جالب توجه است که جوانان این صده نسبت ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

بر اساس تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا (APA) قرن بیست و یکمی ها بیشتر از هر نسل دیگر اضطراب دارند و نمی توانند از پس تنش های جامعه بربیایند. جالب توجه است که جوانان این صده نسبت به افراد مسن مضطرب تر هستند. گزارشات APA نشان می دهند 12% قرن بیست و یکمی ها از بیماری های ناشی از استرس رنج می برند.

استرس نه تنها بر سلامت بدن افراد اثر می گذارد بلکه بهره وری آنها را نیز کاهش می دهد. بر طبق تحقیقات آمریکایی ها دو عامل مخرب بهره وری دانشجویان، استرس و اضطراب است. دلایل آن نگرانی دانشجویان از پرداخت وام و موقعیت شغلی آینده شان است. در زیر به 8 عادتی که استرس افراد را بیشتر می کند اشاره می شود:

  1. بد خوابیدن

می توان گفت بیشترین عامل استرس زایی، بد خوابیدن است. کمبود خواب در بخش هایی از مغز که مربوط به نگرانی هستند به طور مستقیم اثر می گذارد. خوابیدن در ساعات متفاوتی از شب، وقت گذراندن پای لپ تاپ، تبلت و تلفن های همراه دلایلی هستند که باعث دیر خوابیدن می شوند.

در عوض:

به هنگام خواب اینترنت خود را قطع کرده و تلفن را دور از اتاق خواب نگه دارید و کنار تخت تان همیشه یک دفتر خاطرات یا یادداشت قرار دهید و افکاری که باعث مشغول شدن ذهن تان می شوند را در آن بنویسید و اگر کم تحرک هستید هر روز ورزش کنید تا بدن تان خسته شود.

  1. غذا نخوردن

مرتب غذا خوردن نه تنها در متابولیسم و تنظیم سطوح انسولین اثر می گذارد بلکه به تعادل ذهنی نیز کمک می کند.

کم آب خوردن، زیاد انتظار غذا را کشیدن یا نخوردن یک وعده ی غذایی می تواند منجر به عدم تعادل در سطح قند خون شده و متعاقبا گیجی، سردرگمی، لرز و اضطراب را به دنبال داشته باشد. زیرا غذا و آب نیاز های ذاتی بدن هستند.

در عوض:

همه ی وعده های غذایی تان را بخورید. همیشه آجیل به همراه خود داشته باشید. یک بطری آب را در طول روز جرعه به جرعه بنوشید. قبل از خواب و بعد از بیداری یک لیوان آب بنوشید.

  1. قهوه نوشیدن

قهوه نوشیدن در هوشیاری و متمرکز شدن در کارهای کوتاه مدت کمک می کند اما ممکن است باعث عصبانی کردن و تحریک پذیری بیشتر فرد نیز شود مخصوصا اگر قبل از نوشیدن آن مضطرب  بوده باشد. همچنین چون آب بدن را کم می کند استرس را بیشتر می کند.

در عوض:

اگر مدام با نوشیدن قهوه یا چای سیاه کافئین وارد بدن تان می کنید، با کاهش دادن آن به یک فنجان در روز شروع کرده تا اینکه کاملا آن را فراموش کنید.

  1. نشستن

نشستن با علائم استرس زا رابطه ی مستقیمی دارد. هر چه بیشتر بنشینید اضطراب و استرس تان بیشتر می شود.

در عوض:

اگر شما پشت میزی هستید، هر 90 دقیقه یک بار بلند شده و راه بروید و نرمش کنید.

  1. تلفن

دانش آموزان به طور میانگین 9 ساعت در روز وقت خود را صرف موبایل شان می کنند. البته اثر تکنولوژی بر زندگی را نمی توان نادیده گرفت اما حضور بیش از حد آن باعث افزایش استرس می شود. رسانه های اجتماعی نیز باعث افزایش افسردگی می شوند.

در عوض:

هرگز از تلفن همراه به عنوان سرگرمی استفاده نکنید. سعی کنید از بازی های گروهی خانوادگی استفاده کرده و یا اگر بیرون از منزل هستید، همیشه کتاب مفید کوچکی را به همراه داشته باشید.

  1. زمان پایان نداشتن

قرن بیست و یکمی ها کار را به مکان منحصر نمی کنند بلکه بعد از ساعات کاری نیز همچنان به کار کردن می پردازند. از این رو حتی کار را به منزل می آورند.

در عوض:

برای تحت تاثیر قرار دادن مدیر یا رسیدن به آرزوها لازم نیست سلامت روحی و جسمی تان را به خطر بیاندازید. پس کار را در ساعتی از شب باید تعطیل کنید.

  1. استراحت نکردن

برخی بر این تصورند که فیلم دیدن قبل از خواب می تواند به زودتر خوابیدن شان کمک کند درحالیکه نتیجه ی تحقیقات برعکس این تصور است. افرادی که قبل ازخواب فیلم می بینند مضطرب تر از کسانی هستند که نمی بینند.

در عوض:

وقتی کارتان تمام می شود سعی کنید کمتر از تلویزیون استفاده کنید. به جای آن به پیاده روی رفته یا خاطرات تان را بنویسید یا به یکی از افرادی که از صحبت با او لذت می برید زنگ بزنید.

  1. وقت گذراندن با افراد مضطرب

در مورد انتخاب دوستان تان وسواس و دقت به خرج دهید. ممکن است با کسی رابطه برقرار کنید که انرژی منفی او سطح اضطراب تان را بیشتر کند.

در عوض:

بعد از وقت گذراندن با کسی ببینید حال تان خوب است یا خیر. اگر حس خوبی بعد از آن به شما دست نداد، سریع تر رابطه ی خود را با آن دوست قطع کنید.

استرس می تواند باعث مبتلا شدن به بیماری های قلبی، میگرن، مشکلات مزمن تنفسی و گوارشی شود. خوشبختانه عادت ها را می توان یکی یکی تغییر داد. از همین حالا دست به کار شوید و برای موفق شدن به سخنان افراد موفق گوش دهید و آنها را عملی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali.T
    Ali.T | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    عموی بنده مشاور تغزیه هست و میگن این شماره سه از نظر علمی اشتباهه
    این تفکر سه سال پیش وجود داشت شما الان نوشتین!

مطالب پیشنهادی