ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نوآوری یا سنت شکنی؛ اولین کوروت استیشن دنیا متولد شد

سال 2013 بود که اولین تصاویر کامپیوتری (رندر) از این خودرو منتشر شد. کوروت C7 واگن یکی از مدل‌ هایی است که علاقه‌ مندان خودرو های آمریکایی مدت‌ ها انتظارش را می‌ کشیدند و از ...

سروش پویان فر
نوشته شده توسط سروش پویان فر | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

سال 2013 بود که اولین تصاویر کامپیوتری (رندر) از این خودرو منتشر شد. کوروت C7 واگن یکی از مدل‌ هایی است که علاقه‌ مندان خودرو های آمریکایی مدت‌ ها انتظارش را می‌ کشیدند و از تقویت‌کننده معروف خودرو های شورولت کوروت یعنی شرکت کالاوِی تقاضای نمونه اصلاح شده مدل C7 را داشتند.

پس از افزایش تعداد درخواست‌ ها، بلاخره کالاوی قبول کرد تا کوروت C7 را زیر چاقوی جراحی ببرد و اصلاحاتی روی آن انجام دهد. کالاوی در اصل یک کمپانی تکنولوژی است که در زمینه طراحی و ساخت‌ پیشرانه کار می‌ کند اما عمده شهرت آن به تقویت مدل‌ های شورولت کوروت خصوصا با بهره‌ گیری از موتور تویین‌ توربو مربوط می‌ شود.

شرکت کالاوی سابقه درخشانی دارد و برای مثال با استفاده‌ از ابداعات تازه توانسته با مدل C4 به سرعت قابل توجه 372 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

این شرکت این‌ بار نیز اقدام به یک حرکت عجیب کرده و برای تقویت نمونه C7 ، علاوه بر اصلاحات و بهینه‌سازی‌ های انجام گرفته بر بخش‌ های فنی  یکسری تغییرات ظاهری هم شامل کیت ارائه شده کرده است که این مدل را از سایر کوروت‌ ها متمایز می‌ کند.

این اصلاحات بر روی بدنه، باعث شده اند که کلاس مدل کوروت از یک خودرو کوپه به یک شوتینگ‌ بریک (استیشن دو در) تبدیل شود. شاید مبدل کردن یک خودروی سوپر اسپرت به یک خودروی استیشن‌ واگن اندکی عجیب به‌نظر برسد اما اینکار در دوره‌ ای که تصمیم ساخت نمونه تقویت‌ شده کوروت C7 توسط کالاوی گرفته شد اقدامی فراگیر بود و بسیاری از شرکت‌ های خودروسازی مطرح در آن زمان تعداد زیادی شوتینگ‌ بریک معرفی می کردند.

برای تبدیل کوروت C7 به یک مدل واگن، باید قسمت‌ های مشخصی از بدنه اصلاح شوند؛ مهم‌ ترین این تغییرات، جایگزین کردن پنل‌ های سقف با یک نمونه‌ کشیده است تا فضای لازم برای تعبیه شیشه‌ ای کوچک برای دید عقب ایجاد شود.

به علاوه تغییرات صورت گرفته در بخش‌ های عقبی خودرو، تغییر نشان کوروت با عوض کردن دهنه ورودی‌ های هوای کنار بدنه روی کاپوت و همچنین رینگ‌ های آلیاژی مشکی رنگ از جمله اصلاحات انجام شده در این کیت است.

این پکیج کامل برای تغییر بدنه و تزیینات حدود 15 هزار دلار برای صاحب کوروت هزینه بر می‌ دارد. قیمت کنونی کوروت C7 در نمونه پایه از 55 هزار و 500 دلار آغاز می‌ شود و با پرداخت 3 هزار دلار، تزیینات پکیج به صورت هم‌ رنگ بدنه و با حدود 2 هزار دلار، ایرو اسپویلر هم روی این مدل نصب می‌ شود.

فارغ از تغییرات ظاهری، مهم‌ ترین بخش فعالیت کالاوی که شامل تغییرات فنی است در یک پکیج دیگر که حدود 18 هزار دلار آهزینه در پی دارد خلاصه شده است.

بهره‌ گیری از پیشرانه SC627 با قدرت 627 اسب‌ بخار و یا نمونه SC757 با 757 اسب‌ بخار به همراه تغییراتی در تزئینات داخلی و رینگ‌ های آلیاژی ویژه شامل این پکیج فنی کمپانی کالاوی می‌ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HazelNut
    HazelNut | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    بد جور عشقه فراریه

  • BVB
    BVB | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

    از زیبا ترین اتوموبیل‌هایی که تا حالا دیدم. خیلی خوب شده

مطالب پیشنهادی