ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با حقایق تلخ کارآفرینی آشنا شوید

اگر آدم پر تلاش و ریسک پذیری نیستید بهتر است که کسب و کار جدیدی به راه نیاندازید. کارآفرینی نیاز به صبر، تلاش زیاد و مقاومت دارد، حتی با حصول این ویژگی ها باز هم ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

اگر آدم پر تلاش و ریسک پذیری نیستید بهتر است که کسب و کار جدیدی به راه نیاندازید. کارآفرینی نیاز به صبر، تلاش زیاد و مقاومت دارد، حتی با حصول این ویژگی ها باز هم ضمانتی برای موفقیت در آن نیست.

اکثر کارآفرینان انتظارات زیادی از سال اول کارشان دارند و هنگامیکه با حقایقی که خلاف انتظارات شان است روبه رو می شوند نا امید شده و کارآفرینی را فراموش می کنند. اما نباید از خاطر ببرید که اگر توانسته اید 12 ماه در این کار دوام بیاورید به احتمال زیاد در سال های بعد نیز موفق خواهید شد. در زیر همه ی آنچه که برای آگاهی تان لازم است را بخوانید:

  1. به مردم نیاز دارید

یقینا آنقدر باهوش هستید که می خواهید کسب و کار خود را به راه بیاندازید و مدیریت آن را به عهده بگیرید اما زمینه هایی از کار وجود دارند که شاید شما از پس آنها برنیایید و اگر هم مهارت آن را داشته باشید با کمبود وقت مواجه می شوید. مانند حسابداری یا طراحی وبسایت تان. به همین دلیل باید افراد متخصصی را برای این کار استخدام کنید تا بتوانید بر کارهای مدیریتی دیگر مانند بارش فکری یا استراتژی های لازم کسب و کار متمرکز شوید.

اگر بخواهید فروشگاه یا مغازه ای باز کنید باید افرادی با روابط عمومی بالا برای ارتباط برقرار کردن با مردم استخدام کنید. هر کاری نیروی مورد نیاز خودش را می طلبد. البته در کنار اینها همیشه یک مشاور خوب که تجربه ی کاری شما را داشته باشد در لیست الویت های تان قرار می گیرد.

  1. اگر مشتری های تان را نشناسید شکست می خورید

مشکل دیگری که در میان اغلب کارآفرینان وجود دارد این است که به شرایط عالی محصول شان فکر می کنند و اصلا در مورد نیاز های مشتری تحقیق نمی کنند. به هر حال این مشتری است که باید محصول شما را بخرد.

در حقیقت کسب و کارتان بدون مشتری هیچ است. پس برای گسترش محصول و برند تان باید نیاز های مشتری را بشناسید و به آنها توجه کنید.

  1. سود شما تضمین شده نیست

حتما از خواندن این جمله خوشحال نمی شوید اما حقیقت تلخی است. اگر چشم و گوش تان را ببندید و این حقیقت را نادیده بگیرید، یقینا با شکست مالی مواجه خواهید شد. احتمالا در سال اول کار، بیشتر از بودجه ای که کنار گذاشته اید باید برای کسب و کارتان هزینه کنید. اگر خیلی خوش شانس باشید می توانید سود کمی بدست بیاورید. اما اگر رویای کوه پول در سال اول را در سر می پندارید باید همین الان از خواب بیدار شوید.

کارآفرین موفق منابع دیگری برای پرداخت قبوض و هزینه های کسب و کارش پیدا می کند تا تنها نگرانیش رشد کار باشد نه هزینه ها. اگر پس انداز معقولی دارید عالی است. اگر قرار بر وام گرفتن است حواس تان به مقدا پولی که از ماهیانه ی شما کم می کند باشد.

  1. تنها 69 درصد از کسب و کارها به سال دوم می رسند

حقیقت تلخ دیگر همین است. کسب و کارهای زیادی چه آنلاین چه غیر از آن بی سر و صدا از بین رفته اند. همانطور که در ابتدا گفته شد کارآفرینی آسان نیست و هر کسی نمی تواند به سال دوم خود برسد.

هدف از گفتن اینها منصرف کردن شما از کارآفرینی نیست، بلکه آگاهی از شرایطی است که با آن رو به رو خواهید شد و اینکه هیچ جادویی برای موفقیت شما وجود ندارد. باید برای همه ی شرایط گفته شده برنامه ریزی کنید و سپس اندوخته ی خود را در معرض ریسکی بگذارید که ممکن است پس از سال ها آن را چندین برابر افزایش یا کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی