ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ماسک از پروژه تونل های حفر شده خود برای ایده هایپرلوپ استفاده خواهد کرد؟

به نظر می رسد ایلان ماسک در رابطه با تونل ها جدی و مصمم باشد. روز گذشته مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس توییتی را برای بروزرسانی پروژه تونل های خود منتشر کرد که یک دستگاه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

به نظر می رسد ایلان ماسک در رابطه با تونل ها جدی و مصمم باشد. روز گذشته مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس توییتی را برای بروزرسانی پروژه تونل های خود منتشر کرد که یک دستگاه حفاری را در حال انجام کار نشان می دهد.

ماسک برای عکس مورد اشاره توضیحی را ارائه نداده و تنها به واژه «ماینکرفت» بسنده کرده است که کار را برای حدس و گمان مشکل می کند.

در هفته گذشته میلیارد جسور پروژه حفر تونل از مقر SpaceX واقع در لس آنجلس را به صورت آزمایشی شروع کرده بود. اما هم اکنون به نظر می رسد که او در نظر دارد تا تونل ها را با ایده دیگر خود ادغام کند: هایپرلوپ.

زمانی که ماسک در دسامبر سال گذشته و در ترافیک شهر به فکر حفر تونل برای دور زدن ترافیک افتاد، شاید مردم تصور می کردند که او شوخی می کند. ماسک با پاسخ به پیغام یکی از دنبال کنندگانش در توییتر گفت که احتمال دارد از این تونل ها برای ایده هایپرلوپ نیز استفاده کند.

مدیر عامل تسلا پیش از این گفته بود:

ما می خواهیم به بررسی دستگاه حفاری بپردازیم و راهی برای افزایش سرعت پیدا کنیم که علی رغم حفظ ایمنی، تأثیری بر مردم روی سطح زمین نداشته باشد. من امیدوار هستم که بتوانیم سرعت حفاری را حداقل 5 برابر و یا شاید 10 برابر افزایش دهیم.

هنوز مشخص نیست که این پروژه چه موقع به پایان رسیده و چه مقدار کاربردی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فرزین
    فرزین | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    دیوونه ی دوسداشتنی?

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

    خیلی پروژه ی احمقانه و عجیبی به نظر میرسه با توجه به شرایط فعلی حفاری و هزینه های مختلفش ولی ایلان ماسک نشون داده که تو هر کاری می تونه موفق باشه. اگر بتونه موانع فعلی چنین پروژه ای رو رفع کنه شاید واقعا انقلابی صورت بگیره. تصور آینده با آدم هایی مثل ماسک خیلی خوشایند تره

مطالب پیشنهادی