ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازرسان دولتی دوباره ضعف سیستم سوخت رسانی فالکون 9 را گوشزد کردند

به نظر می رسد راکت های فالکون 9 اسپیس اکس دچار مشکلاتی هستند که عملاً انجام ماموریت های کمپانی مربوطه را مختل خواهند کرد. به گزارش وال استریت ژورنال، دیوان محاسبات دولت آمریکا تحقیقاتی را ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

به نظر می رسد راکت های فالکون 9 اسپیس اکس دچار مشکلاتی هستند که عملاً انجام ماموریت های کمپانی مربوطه را مختل خواهند کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، دیوان محاسبات دولت آمریکا تحقیقاتی را در مورد وضعیت پیشرفت و تجهیزات بوئینگ و اسپیس اکس (که هر دو قرارداد پرتاب فضاپیماهای ناسا را برنده شدند) انجام داده و متوجه شده تیغه های توربین فالکون 9 کاملاً شکننده هستند.

اداره مورد بحث تاکید دارد که تیغه های به کار گرفته شده در این راکت به شدت مستعد شکستگی و ترک برداشتن بوده و از آنجایی که وظیفه سوخت رسانی به موتورهای راکت را بر عهده دارند، تهدیدی خطرناک برای عملیات به شمار می روند.

بر همین اساس یکی از سخنگویان اسپیس اکس اذعان داشته «دیوان محاسبات از سپتامبر 2016 در این مورد به ما هشدار داده و در حال حاضر با همراهی ناسا مشغول بهینه سازی طراحی این بخش و رفع ایرادهای محتمل هستیم».

البته آنها تا جای ممکن سعی دارند از طراحی مجدد کل راکت اجتناب کنند، چرا که چنین اتفاقی منجر به هدر رفتن زمان بسیار زیادی شده و تمام برنامه های عملیاتی شرکت را به هم می ریزد.

هرچند با این وجود دیوان محاسبات آمریکا مدعی است عملیات ارسال فضانوردان به ایستگاه بین المللی فضایی در سال 2018 در هر صورت به تعویق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

    دولتی های باسواد .....

مطالب پیشنهادی