ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل همچنان در پی بردن دوباره فروشگاه Play به چین است

سال 2010 میلادی بود که گوگل تصمیم گرفت به جای پذیرفتن محدودیت های سیاسی و فشار دولت کشور چین برای نظارت و سانسور محتوای حاضر در پلی استور، سرویس ها و خدماتش به کاربران اندروید ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

سال 2010 میلادی بود که گوگل تصمیم گرفت به جای پذیرفتن محدودیت های سیاسی و فشار دولت کشور چین برای نظارت و سانسور محتوای حاضر در پلی استور، سرویس ها و خدماتش به کاربران اندروید را به طور کامل قطع کند.

اما طبق گزارش برخی از رسانه ها به نظر می رسد مانتن ویویی ها قصد دارند به نحو دیگری به خاک این کشور برگشته و گوگل پلی را در اختیار مردم چین قرار دهند.

برای این منظور گوگل در حال مذاکره با شرکت توسعه دهنده بازی های ویدیویی و خدمات رسانی آنلاین NetEase است و می خواهد برخی از داده هایش را به صورت داخلی در این کشور ذخیره نماید.

اگر این مذاکره به سرانجام برسد، بدون شک منافع بسیار زیادی برای گوگل به همراه خواهد داشت؛ چین (با نزدیک به 480 میلیون کاربر) یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی موبایل های مبتنی بر اندروید است و می دانیم که عدم حضور رسمی گوگل موجب درآمدزایی استورهای فرعی بی شماری شده است.

به علاوه پلی استور می تواند طی همکاری مستقیم با غول های تجاری چین مانند «تنسنت»، «بایدو» و «علی بابا» به درآمد گسترده ای از طریق پرداخت های مستقیم و درون برنامه ای دست یابد.

به عنوان مثال پیش بینی می شود نرخ رشد درآمدزایی اپلیکیشن ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه تا سال 2020 به رقم 58 میلیارد دلار خواهد رسید؛ این یعنی بیشتر از مجموع دیگر نقاط جهان.

ناگفته نماند که مذاکرات مورد بحث هنوز به نتیجه نرسیده و قراردادی بین طرفین امضا نشده است. اما در هر صورت حاصل کار برای هر دو طرف رضایت بخش خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی