ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایستگاه ذخیره سازی برق 80 مگاوات ساعتی تسلا در کالیفرنیا بهره برداری شد

تأسیسات عظیم ذخیره سازی برق تسلا در ایستگاه «میرا لوما» بهره برداری شده و به شبکه اصلی توزیع برق کالیفرنیا پیوست. این پروژه که چند ماه قبل معرفی شد، انرژی کافی برای تأمین برق مصرفی 15 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۵

تأسیسات عظیم ذخیره سازی برق تسلا در ایستگاه «میرا لوما» بهره برداری شده و به شبکه اصلی توزیع برق کالیفرنیا پیوست. این پروژه که چند ماه قبل معرفی شد، انرژی کافی برای تأمین برق مصرفی 15 هزار خانوار به مدت 4 ساعت کامل را در خود نگه می دارد، رقمی معادل 80 مگاوات ساعت با حداکثر خروجی 20 مگاوات.

هدف اصلی از اجرای این طرح، کاهش نیاز به نیروگاه های قله ای است که فقط در هنگام اوج مصرف به کار گرفته می شوند. هزینه احداث و راه اندازی این نیروگاه ها بسیار زیاد بوده و بنابراین هزینه تولید انرژی آنها نیز به مراتب بیشتر از حالت عادی است، در حالی که فقط ساعات محدودی از هفته را به فعالیت می پردازند.

تسلا در قالب قرارداد با شعبه ادیسون در جنوب کالیفرنیا (SCE) تعداد 396 پاورپک (Powerpack) را در این مرکز نصب کرده که همگی در گیگافکتوری ایالت نوادا تولید شده اند. اگرچه ساخت 80 مگاوات ساعت باتری کار طاقت فرسایی به نظر می رسد، اما گیگافکتوری به راحتی از عهده انجام آن بر می آید، چون تقریباً هر سه الی چهار روز همین حجم باتری در خودروهای تسلا نصب می شود.

در تأسیسات SCE تعداد 396 پاورپک نصب شده که هرکدام از آنها 16 محفظه (پاد) باتری در داخل خود دارند. در هر پاد شاهد 12 مجموعه هستیم و هر مجموعه نیز 85 سلول در خود دارد. بنابراین در مجموع تعداد 6462720 سلول باتری 2170 در این مجموعه به کار رفته است که تصویر آن را در بالا می بینید.

گفتنیست ایستگاه های ذخیره سازی برق پتانسیل درآمدزایی فوق العاده ای برای تسلا دارند و ایلان ماسک سال گذشته پیش بینی کرد نرخ رشد این بخش، چندین برابر بیشتر از توسعه کسب و کار خودروهای الکتریکی آنها خواهد بود. به همین دلیل این کمپانی چند روز قبل نام خود را از «تسلا موتورز» به «تسلا» تغییر داد تا صرفاً به عنوان شرکت خودروسازی مطرح نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahmoud22
    mahmoud22 | ۱ آبان ۱۳۹۶

    من یک طرح موتور خودرو الکتریکی زدم که روی کاغذ و به صورت تئوری کار میکنه به صورتی که دیرتر به شارژ نیاز پیدا میکنه. فقط دنبال یک سرمایه کمی هستم تا بتونم نمونه اولیه رو بسازم . لطفا هرکی میخواد باهم همکاری کنیم تماس بگیره 09153388046

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    تسلا اینده ی بشریت رو تغییر خواهد داد

  • آریا
    آریا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی