ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالاً رابط جدید UAC را در لوازم جانبی آیفون به کار می گیرد

اپل قصد دارد از طریق برنامه اعطای مجوز «ساخته شده برای آیفون» یا MFi درگاه ارتباطی جدیدی را برای لوازم جانبی آیفون، آیپد و دیگر آی-دیوایس ها به کار گیرد. این پورت که «فرا-رابط لوازم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

اپل قصد دارد از طریق برنامه اعطای مجوز «ساخته شده برای آیفون» یا MFi درگاه ارتباطی جدیدی را برای لوازم جانبی آیفون، آیپد و دیگر آی-دیوایس ها به کار گیرد. این پورت که «فرا-رابط لوازم جانبی» (UAC) نام دارد، اخیراً برای شرکای تولیدکننده این کمپانی به نمایش گذاشته شده است.

به گفته افراد آگاه از برنامه، UAC که 2.05 در 4.85 میلیمتر ضخامت دارد و 8 پین ارتباطی در آن تعبیه شده، در برخی موارد می تواند جایگزین درگاه لایتنینگ یا USB در لوازم جانبی بشود، در حالی که ضخامت آن اندکی کمتر از USB-C و پهنای آن نیز تقریباً نصف لایتنینگ و USB-C است.

البته رابطی مشابه به همین شکل موسوم به Ultra mini USB از چند سال قبل توسط شرکت هایی همچون نیکون برای اتصال لوازم جانبی استفاده می شد که تصویر آن را در زیر می بینید:

لازم به ذکر است UAC جایگزین دو درگاه فوق نخواهد شد، بلکه به عنوان رابط بین آنها عمل می کند. در حال حاضر هدفون های لایتنینگ را نمی توان به دستگاه های مجهز به USB-C متصل کرد و به همین صورت، هدفون های USB-C نیز تنها با منابع صوتی مجهز به همین درگاه سازگارند، اما UAC می تواند این دو استاندارد را با یکدیگر سازگار نماید.

البته همان طور که حدس می زنید با حضور این رابط، اعضای دیگری به خانواده پرشمار دانگل های اپل اضافه می شوند و تمام این زحمات صرفاً به خاطر حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون به وجود آمده، با این حال از آنجا که موبایل های اندرویدی نیز به مرور در این راه قدم می گذارند، شاید آینده هدفون ها به UAC وابسته باشد.

گفتنیست سازندگان مجاز لوازم جانبی اپل که در انتخاب رابط لایتنینگ یا USB-C برای تولید هدفون مردد بودند، اکنون می توانند محصولات خود را با درگاه UAC عرضه کنند که با استفاده از تبدیل مربوطه، با هر دو استاندارد فوق سازگار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    چقد تعطیله این تیم کوک .

    • فهیمه رنجبر
      فهیمه رنجبر | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

      اخه تو چی حالیته از تکنولوژی که میگی چقد تیم کوک تعطیله . اگه تو به جای اون مدیر عامل اپل بودی باید گوشیهامونو با سر باتری ماشین شارژ میکردیم

مطالب پیشنهادی