ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Palit نسخه بدون فن کارت گرافیک انویدیا GTX 1050 را معرفی کرد

اگرچه این روزها همه جا سخن از خنک کننده های مایع و توانایی های بی رقیبشان است، اما بهره مندی از بلوک های فلزی خنک کننده (موسوم به هیت سینک) همچنان ایده مناسبی به نظر ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

اگرچه این روزها همه جا سخن از خنک کننده های مایع و توانایی های بی رقیبشان است، اما بهره مندی از بلوک های فلزی خنک کننده (موسوم به هیت سینک) همچنان ایده مناسبی به نظر می رسد.

هیت سینک همان مجموعه شبکه های فلزی برش خورده ای است که احتمالاً نمونه اش را روی CPU کامپیوترهای خانگی دیده اید؛ این سیستم از هیچ عضو متحرکی استفاده نمی کند و تنها به شکل یک مکعب مستطیل فلزی دیده می شود.

بدون شک هیت سینک در سیستم های امروزی به اندازه کافی کاربردی نخواهد بود و نمی تواند به اندازه کافی خنک کننده باشد. اما اگر قطعه مورد نظر خودش خیلی داغ نباشد و بتوان آن را با یک فن کوچک خنک کرد، چه بهتر که با یک هیت سینک جایگزین شود.

کارت های گرافیک GTX 1050 کوچکترین و البته ساده ترین عضو خانواده مجموعه پردازشگرهای گرافیکی سری 10 انویدیا هستند که مهر ماه امسال به عنوان گزینه ای اقتصادی معرفی شدند.

در حالی که انواع مدل های این کارت گرافیک از فن برخوردار هستند، شرکت Palit Microsystems ساعاتی پیش نسخه بدون صدای GTX 1050 را با جایگذاری مجموعه ای از صفحات فلزی هیت سینک روی آن معرفی کرد.

بنابراین اگر قصد دارید سیستم کوچکی جمع کنید یا دلتان می خواهد تا حد امکان کامپیوتر بی سروصدایی داشته و از فن اجتناب کنید، خریداری کارت گرافیک جدید Palit که مبتنی بر GTX 1050 است توصیه می شود.

ناگفته نماند که تاریخ عرضه دقیق و قیمت این نسخه از پردازشگر گرافیکی اقتصادی انویدیا هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad hasani
    milad hasani | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    قیمت؟؟

مطالب پیشنهادی