ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میراث استیو جابز؛ تلاش اپل برای طراحی بی نقص مقر جدید خود

ما تاکنون ویدیوهای مختلفی از فضای بیرونی مقر جدید اپل ملقب به Apple Campus 2 دیده ایم که توسط پهپادها ضبط شده اند اما اطلاعاتمان در مورد طراحی داخلی بسیار محدود است. در همین رابطه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

ما تاکنون ویدیوهای مختلفی از فضای بیرونی مقر جدید اپل ملقب به Apple Campus 2 دیده ایم که توسط پهپادها ضبط شده اند اما اطلاعاتمان در مورد طراحی داخلی بسیار محدود است. در همین رابطه رویترز گزارشی تهیه کرده که ضمن اشاره به برخی المان های طراحی داخلی، بیان کرده است که پروژه ساخت مقر اپل در بهار به پایان می رسد.

مقاله مذکور با اشاره به وسواس اپل در طراحی ساختمان به اصرار آنها در مخفی کردن لوله ها و هواکش ها اشاره کرده است و همچنین به نظر می رسد که کوپرتینویی ها در طراحی قسمت های مختلف از المان هایی مشابه با ویژگی های سخت افزاری آیفون استفاده کرده اند؛ به عنوان مثال دکمه های آسانسور شبیه به دکمه هوم آیفون طراحی شده اند.

همچنین طبق گزارش کارگران و مدیران پروژه، اپل درخواست دقت بالایی در اندازه گیری ها حتی برای سطوحی که در معرض دید نیستند را داشته که بسیار کمتر از مقدار استاندارد 3 میلیمتر است. همچنین آنها دفترچه راهنمایی 30 صفحه ای را برای کار با چوب های حساس در اختیار این افراد قرار داده اند.

در گزارش مذکور آمده است که سقف ها از پنل های بزرگ بتن جلا داده شده، ساخته شده اند که تیم پروژه مجبور بودند آنها را تک تک از نظر کیفیت کنترل کنند. مدیران اپل همچنین خواستار آن بودند که دستگیره درها با کیفیت بالاتری ساخته شوند و به گفته یکی از مدیران هنوز پس از گذشت یک سال و نیم، طراحی آنها نهایی نشده است.

زمانی که استیو جابز پروژه مقر جدید اپل را معرفی می کرد، برآورد می شد که کار ساخت آن تا سال 2015 به پایان برسد اما رویترز معتقد است که وسواس مدیران اپل سبب شده که تأسیس پروژه مذکور با تأخیر صورت بگیرد.

یکی از مشکلات عنوان شده در مقاله به اصرار اپل بر تخت بودن کامل ورودی درب راهروها اشاره دارد که بر اساس گفته یکی از مدیران ساخت و ساز دلیل آن «اگر مهندسان مجبور باشند قدم های خود را در هنگام ورود به ساختمان تنظیم کنند، ممکن است تمرکزشان روی کار را از دست بدهند.»

در مجموع اپل یک میلیارد دلار بیشتر از بودجه پیش بینی شده 5 میلیارد دلاری را تنها برای طراحی داخلی هزینه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    «اگر مهندسان مجبور باشند قدم های خود را در هنگام ورود به ساختمان تنظیم کنند، ممکن است تمرکزشان روی کار را از دست بدهند>>

    این تیکه اصن نابودم کرد...همین یه تیکه کافیه تا اهمیت دادن به کار و سرمایه رو توی وجود مدیران کار بلد پیدا کنیم....
    البته از نظرم بخش زیادیش میتونه اصراف حساب بشه اما وااااای از این دقت اپل توی این جزئیات اصلا نگاه ادم رو عوض میکنه به شرکتش

مطالب پیشنهادی