۱۷ نفر از باهوش ترین نوابغی که تا به حال بر روی کره زمین زندگی کرده اند

۱۷ نفر از باهوش ترین نوابغی که تا به حال بر روی کره زمین زندگی کرده اند

باهوش ترین انسانی که پای بر کره زمین گذاشته کیست؟ علم و فناوری در عصر حاضر پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته زندگی را برای بشر راحت تر نماید. ما شیوه زندگی کنونی را مدیون دانشمندان و افرادی هستیم که تمام وقت خود را صرف دانش و اختراع وسایل مورد نیاز بشر کرده و در این راه همه چیزشان را فدا نموده اند. البته همواره تلاش زیاد به نتیجه دلخواه نمی رسد و هوش و استعداد نیز نقشی اساسی در رسیدن به اهداف ایفا می نماید.

در طول تاریخ افراد نابغه ای وجود داشته اند که با استعدادشان تمام معادلات را تغییر دادند. از آن جمله می توان به آلبرت اینشتین و آیزاک نیوتون اشاره نمود. در این زمینه همواره بحث وجود داشته که بهره هوشی چه کسی بالاتر است؟

پاسخ به این سوال کار چندان آسانی نیست و نمی توان برای آن جواب قطعی پیدا نمود. ما در این مقاله قصد داریم ۱۸ نمونه از باهوش ترین افرادی که تا به حال بر وی کره زمین زیسته اند را به شما معرفی کنیم. تا پایان همراه باشید.

ترنس تائو

maxresdefault (4)-w700

این ریاضی دان استرالیایی به عنوان باهوش ترین فرد زنده بر روی کره زمین شناخته می شود و بهره هوشی او بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ برآورد گشته است. وی در سن ۲۰ سالگی دکترای خود را از دانشگاه پرینستون دریافت نمود و در ۲۴ سالگی جوان ترین استاد دانشگاه لس آنجلس لقب گرفت. علاوه بر شایستگی های آموزشی، او موفق شده جوایز زیادی را از آن خود کند.

  ویلیام جیمز سیدیس

981-w700

ضریب هوشی آقای سیدیس بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ برآورد می گردد. متاسفانه اطلاعات مربوط به رکوردهای رسمی گم شده و نمی توان میزان دقیقی را به طور رسمی اعلام نمود. وی در ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد، به بیش از ۴۰ زبان مسلط بود و یکی از قوی ترین و باز ترین ذهن ها در تمام تاریخ را در اختیار داشت.

کریستوفر هیراتا

982-w700

بهره هوشی تایید شده او، ۲۲۵ گزارش شده است؛ اندکی کمتر از آقای تائو. کریستوفر هیراتا در سن ۱۶ سالگی برای پروژه مهاجرت به مریخ با ناسا همکاری می کرد. او به عنوان یکی از برترین اختر فیزیک دانان تمام تاریخ شناخته می شود.

کیم اونگ یونگ

983-w700

نابغه کره ای هنگامی که تنها ۶ ماه داشت، می توانست به طور کامل صحبت کند و حرف بزند. وی در سه سالگی مشغول مطالعه فیزیک در دانشگاه شد و در ۱۶ سالگی نیز همکاری خود با ناسا را آغاز نمود. بهره هوشی تایید شده آن ۲۱۰ گزارش شده و در کتاب رکورد های گینس نیز به ثبت رسیده است.

کریستوفر مایکل لانگان

984-w700

او دانشگاه را ترک نمود، زیرا فکر می کرد استادان شرایط لازم برای یاد دادن مسائلی که وی نمی دانست را نداشتند. او در ۶ ماهگی حرف می زد و در سه سالگی کتاب می خواند. بهره هوشی آقای لانگان بین ۱۹۵ تا ۲۱۰ گزارش می شود. وی در زمینه های مختلفی مانند ساختمان، آتش نشانی و نویسندگی فعالیت می کند.

فیلیپ امیگوالی

985-w700

او در سن ۱۳ سالگی برای جنگیدن به خاطر کشورش مدرسه را ترک گفت. آقای امیگوالی قبل از آن که از دانشگاه های مختلف ۴ مدرک بگیرد، به مطالعه شخصی روی آورد تا موضوعاتی که در مدرسه فرا نگرفته بود را آموزش ببیند. بهره هوشی او ۱۹۰ تخمین زده می شود و البته هنوز هیچ مرجع معتبری آن را تایید نکرده است. اگر این مسئله به تایید برسد، می توانیم او را فردی نابغه بدانیم.

گری کاسپاروف

986-w700

کمتر کسی پیدا می شود که شطرنج باز روسی را نشناسد. او توانست با رایانه ای که قابلیت محاسبه ۳ میلیون حرکت در ثانیه را داشت، مساوی کند. وی در برابر کامپیوتری به نام «Deep Blue» شکست خود و البته اصرار داشت که فریب خورده است. بهره هوشی آقای کاسپاروف بین ۱۳۵ تا ۱۹۰ برآورد می شود؛ هرچند که آزمایش ها میزان دقیق آن را هنوز اعلام نکرده اند.

ماریلین وُس ساوانت

987-w700

او ۵ سال پیاپی به عنوان باهوش ترین زن جهان شناخته شد و توانست نامش را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. بهره هوشی او به طور رسمی ۱۹۰ اعلام شده است. او توانسته در برخی تست ها امتیاز ۲۲۸ را نیز به ثبت برساند.

جیمز وودز

988-w700

این بازیگر و تهیه کننده، به خاطر حضور در فیلم هایی مانند «نیکسون» و «کازینو» چهره شناخته شده ای دارد. بیشتر مردم نمی دانند که بهره هوشی او به ۱۸۰ می رسد. وی بعد از مطالعه جبر در دانشگاه لس آنجلس، توانست از دانشگاه «MIT» بورسیه تحصیلی بگیرد.

جان سنونو

989-w700

سیاست مدار آمریکایی توانسته در جامعه مِگا (Mega Society) جایگاه داشته باشد. از هر یک میلیون نفر تنها ۱ نفر می توانند به چنین درجه ای برسند. او به خاطر سوء استفاده از سیاست های مسافرتی هنگام ریاست ستاد جرج دبلیو بوش شناخته می شود. بهره هوشی او ۱۸۰ گزارش شده اما هیچ گاه تایید نگشته است.

بابی فیشر

990-w700

این شطرنج باز که اکنون در میان ما حضور ندارد، با بهره هوشی ۱۸۰ به عنوان یکی از باهوش ترین انسان هایی که تا به حال زندگی کرده شناخته می شود. ذهن استثنایی او برایش مشکلات روحی به وجود آورد و باعث شد که او به انجام جرم و جنایت دست بزند و مدتی را در زندان بگذراند.

جیکوب بارنت

991-w700

این کودک نابغه تا ۳ سالگی صحبت ننمود و باعث شد که والدینش درباره هوش او نگرانی هایی داشته باشند؛ هرچند که بعد از این مدت تنها سخنان نابغه ها از دهانش بیرون می آمد. وی در ۱۲ سالگی به دانشگاه راه یافت و بهره هوشی اش نیز ۱۷۰ برآورد می شود.

اندرو وایلز

992-w700

نابغه انگلیسی پیجیده ترین مسئله ریاضی جهان را به اثبات رساند. این مسئله ۳۵۸ ساله قبل از رسیدن به دست آقای وایلز در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسیده بود. او قبل از آن که در سال ۲۰۰۰ به مقام شوالیه مفتخر شود، توانست به شهرت زیادی دست یابد. بهره هوشی او ۱۷۰ گزارش شده؛ هرچند که هنوز به صورت رسمی ثبت نشده است.

جودیت پولگار

993-w700

او توانست در ۱۵ سالگی بابی فیشر سرشناس را شکست دهد و یکی از جوانترین استاد بزرگ های تاریخ لقب بگیرد. دو خواهر دیگر وی نیز استاد بزرگ هستند؛ هرچند که جودیت با بهره هوشی ۱۷۰ توانایی بیشتری در مقایسه با آن ها دارد.

رابرت بایرن

994-w700

او در کنار بابی فیشر، توسط جان کالینز بازی شطرنج را فرا گرفت. وی در سال ۱۹۷۲ به عنوان مقاله نویس شطرنج در نشریه نیویورک تایمز مشغول به کار شد. بهره هوشی بایرن ۱۷۰ برآورد می شود.

استیون هاوکینگ

995-w700

شاید از نبود وی در رتبه های بالا تعجب کنید، اما باید بدانید که بهره هوشی او ۱۶۰ گزارش شده است. وی یک بار گفته کسانی که به نمرات و بهره های هوشی خود افتخار می کنند، بازنده هستند. هاوکینگ به عنوان یکی از بزرگترین تئوریسین های فیزیک در جهان شناخته می شود.

پل آلن

996-w700

او توانست بیل گیتس را در آزمون اس آی تی (ورود به دانشگاه های آمریکا) و بهره هوشی شکست دهد. وی در دنیای آی تی بسیار شناخته شده است. قرار داد IBM او هنگامی که به عنوان موسس مایکروسافت شناخته می شد، باعث گشت که رایانه های امروزی به وجود بیایند. بهره هوشی او همانند استیون هاوکینگ ۱۶۰ برآورد می شود.

منبع: kiwireport
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۷ نظر

ورود

  • khosrow بهمن ۱۹, ۱۳۹۵

    این چه مطلبیه؟! کسی با ضریب هوشی ۲۰۰ وجود نداره چون احتمال آن یک در ۸ میلیارده ولی در این جا چندین نمونه ذکر شده. علاوه بر اون سنجش هوش با عدد در حال منسوخ شدنه چون بنظر این روش غلط هست و نیز بسیاری از این هوش ممکن هست مدیون بیماری اوتیسم باشد یعنی اگر باهوش باشید یه چیزی رو(سلامت عصبی) از دست دادید.

  • محسن بهمن ۱۹, ۱۳۹۵

    هوش اندازه گیری شده مربوط به هوش ریاضی یا منطقی
    هوش در ۸ زمینه طبقه بندی میشود

  • روزبه بهمن ۲۰, ۱۳۹۵

    با سلام حضور محترم شما
    من به هیچ وجه سواد روانشناسی ندارم که بخواهم له یا علیه این نوشتار سخنی بگویم, تنها ناخرسندی من از این جهت است که بنا به حکم اخلاق حرفه ای باید منابع هر مقاله و نوشتاری در ذیل مطلب ذکر شود, این نوشتار چه ترجمه باشد و چه گرداوری باشد و …. در هر صورت باید بر پایه هایی استوار باشد.

    • امیر سعید عزیزی آبان ۳, ۱۳۹۹

      سلام بر دوستان خواننده. نگاه کنین در مقابله گفته که آقای سیدیس به چند زبان زنده ی دنیا در سن ۸ سالگی میتوانست صحبت کند ولی در همین ایران کودکی ۵ ساله به اسم آرش میتوان به ۱۲ زبان دنیا صحبت کند و به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی تسلت کامل دارد و میتوان کامل و درست بنویسد و همین کودک کلاس سوم راهنمایی و پیش دانشگاهی در درس های ریاضی، شیمی، فیزیک نمره ی ۲۰ رو کسب کرد و کنکور سال ۹۹ را در این سه درس ۱۰۰ درصد نمره گرفت پس بعضی از این افراد باید جلوی یک پسر ایرانی ۵ ساله لونگ بی اندازند پس با افتخار می گم که ایرانی هستم و تمام.

  • ???? مرداد ۱۰, ۱۳۹۶

    این ها انسان های باهوشی اند ولی این مسخره است که بگوییم در کل تاریخ فقط این چند نفر نابغه بوده اند.درضمن انسان به اعمالش مفتخر است نه به هوشش. دانشمندان معمولی را می شناسم که کارهای بزرگتری کردن

    • Sb اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹

      لایک??ولی خب اینجا فقط خواسه باهوشترینا رو بگه نه موفق ترینا رو…

    • گاوس دی ۲۰, ۱۴۰۰

      احسنت

  • پویا مهر ۱۸, ۱۳۹۷

    چرا اسم کمال سرابندی عزیز رو نیوووردید اینجا کمال سرابندی ۱۸ دکترا داره

    • شاهرخ آبان ۶, ۱۳۹۹

      احتمالن ۱۷تاش جعلیه !

    • :) خرداد ۱, ۱۴۰۰

      واقعا که
      مریم میرزاخانی کو پس؟ اون بزرگترین ریاضیدان هست
      چرا همش ما ایرانی رو دست کم میگیرید

  • پویا آبان ۲۶, ۱۳۹۷

    یه توصیه به افراد چپ دست این نظر این بنده ی حقیر رو پذیرا باشید و سرلوحه ی زندگیتون کنید اگه که میخاید آدم خیلی شجاعی باشید بیشترین فشار رو به نیمکره ی سمت چپ مغزتون بیارید چون که کسایی که نیمکره ی سمت چپ مغزشون فعال تره آدمای نترس تری نسبت به اون دسته ی دیگه هستن این پیام این حقیر رو خواهشآ نمایش بدهید تاشاید بعضی از انسانها دلیل ترس و ناآرامی درونی شون رو بفهمن

  • فاطمه دی ۱۰, ۱۳۹۷

    خیلی چرند به نظر میاد

  • Amir اسفند ۲۶, ۱۳۹۷

    پس مریم میرزاخانی کو ؟؟؟
    کاری که اون کرد از وایلز بهتر بود
    مدال فیلدز هم برده

    • parsa آبان ۱۳, ۱۳۹۸

      ایول .اصن چرا اسم ایرانی ها برده نشده؟ مگه ما باهوش نداریم؟؟؟

    • Abolfazl مرداد ۵, ۱۳۹۹

      داداش این لیست همش چرته

    • گاوس دی ۲۰, ۱۴۰۰

      نمیدونم تا چه حد سواد ریاضیاتی دارید …
      لا اقل کمی نحقیق می کردید !
      ایشان واقعا ریاضیدان بزرگی بودند و از صمیم قلب به ایشان احترام می گذارم
      با احترام بسیار زیادی که به ایشان دارم :
      کار اقای اندرو وایلز ، چیزی بود که شاید تا هزاران سال دیگر کشف نمیشد
      خانم میرزاخانی ، یکی از بسیار برندگان فیلدز است . او حقیقا ریاضیدان بزرگی است ولی کم و بیش با دیگر برندگان فیلدز مثل پرلمان ، تائو و حتی بیرکار ایرانی در یک سطح است . با یک سرچ جزئی هم میتوان فهمید
      اقای اندرو وایلز به معنایی واقعی کاری عظیم کردند . ان هم در سنین بالا که برای ریاضیات که پایان عمر مفید یک ریاضیدان ۳۵ سال است واقعا یک شاهکار است و نشان از طراوت و پیچیدگی ذهن او دارد ..
      با احترام نسبت به ملکه ریاضیات

  • :) خرداد ۱, ۱۴۰۰

    واقعا که
    مریم میرزاخانی کو پس؟ اون بزرگترین ریاضیدان هست
    چرا همش ما ایرانی رو دست کم میگیرید