ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقیب کره ای سامسونگ نیز به جمع متقاضیان خرید سهام توشیبا پیوست

همان طور که اطلاع یافتید توشیبا چند هفته قبل تصمیم به فروش بخشی از کسب و کار حافظه های فلش خود گرفت و در این میان نام «وسترن دیجیتال» نیز به عنوان یکی از خریداران ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

همان طور که اطلاع یافتید توشیبا چند هفته قبل تصمیم به فروش بخشی از کسب و کار حافظه های فلش خود گرفت و در این میان نام «وسترن دیجیتال» نیز به عنوان یکی از خریداران بالقوه مطرح گشت، چون این دو کمپانی هم اکنون کارخانه مشترکی برای تولید حافظه های NAND در اختیار دارند.

امروز مشخص شد شرکت کره ای SK Hynix نیز پیشنهادی 1.8 میلیارد دلاری را برای خرید مجموع 20 درصد سهام عرضه شده توشیبا به ثبت رسانده، ضمن اینکه نام دو شرکت میکرون و وسترن دیجیتال نیز هنوز در فهرست خریداران دیده می شود، در حالی که سامسونگ هنوز علاقه ای به این تجارت نشان نداده.

کمپانی SK Hynix در حال حاضر مقام دوم را در بین تولیدکنندگان چیپ های حافظه در اختیار دارد و همواره سایه شرکت هموطنش یعنی سامسونگ را بالای سر خود می بیند. البته در حوزه حافظه های فلش، محصولات هاینیکس تنها 10 درصد بازار را به خود اختصاص داده اند.

با این حال خرید تکنولوژی NAND توشیبا که نزدیک ترین رقیب سامسونگ در این زمینه به شمار می رود، می تواند هاینیکس را به جایگاه بالاتری در کسب و کار پردرآمد حافظه برساند. همچنین وسترن دیجیتال که سومین تولید کننده حافظه فلش در سطح جهان است نیز قصد دارد با خرید سهام توشیبا، خود را از گزند رقبای تازه وارد بازار مصون بدارد.

گفتنیست با توجه به تعجیل توشیبا برای نهایی کردن قرارداد تا 31 مارس (یازدهم فروردین 1396) به منظور جبران زیان های ناشی از دیگر بخش های کسب و کارش، شاید این کمپانی به مزایای استراتژیک و اختلاف ناچیز در مبلغ پیشنهادی رقبا توجه زیادی نداشته باشد و توانایی خریدار احتمالی در به نتیجه رساندن سریع قرارداد را اولویت اصلی خود قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی