ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت 25 میلیارد دلاری اسنپ را چه کسانی اداره می کنند؟

ایوان اشپیگل، مدیرعامل کمپانی جنجال برانگیز و محبوب Snap، به عنوان یک فرد پر تلاش و مدیری جوان اما برجسته شناخته می شود. وی با وجود اینکه 26 سال بیشتر سن ندارد، حالا صاحب مجموعه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

ایوان اشپیگل، مدیرعامل کمپانی جنجال برانگیز و محبوب Snap، به عنوان یک فرد پر تلاش و مدیری جوان اما برجسته شناخته می شود. وی با وجود اینکه 26 سال بیشتر سن ندارد، حالا صاحب مجموعه ای است به ارزش 25 میلیارد دلار.

مجموعه وی که تا سال گذشته میلادی Snapchat Inc نامیده می شد و حالا فقط Snap نام دارد، به خاطر توسعه شبکه اجتماعی اسنپ چت شهرت دارد و در زمینه دوربین و افکت های تصویری نیز شناخته می شود.

از زمان راه اندازی شرکت در سال 2011، بابی مورفی همراه با اسپیگل بوده است. ایوان امروز در کنار خود ده ها مدیر باتجربه و درجه یک در همه زمینه های فعال خود دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم و در آینده نیز قطعا بیشتر از آن ها خواهیم شنید.

بابی مورفی - موسس و مدیر ارشد فناوری ها

برخلاف ایوان اشپیگل، بابی مورفی از همان ابتدای تاسیس کمپانی، تصمیم داشت که چندان در انظار عمومی ظاهر نشود. به عنوان یکی از موسسین و مدیر ارشد فناوری ها، مورفی رهبری تیم های مهندسی و تحقیقات اسنپ را برعهده دارد.

منابع می گویند که وی در تیمی سری به نام «آزمایشگاه های اسنپ» نیز فعالیت می کند که پروژه هایی مانند عینک های اخیراً معرفی شده Spectacles را در دستور کار دارد.

مورفی و اشپیگل هریک 44 درصد از سهام رای اسنپ را در اختیار گرفته اند و کنترلی کامل روی آینده کمپانی دارند. اگرچه حقوق پایه سالانه مورفی در سال 2016 تنها 250 هزار دلار بود، او بعد از عمومی شدن سهام اسنپ یک شبه میلیاردر شد.

دوستی مورفی و اشپیگل به زمانی که هر دو در یکی از خوابگاه های استنفورد ساکن بودند باز می گردد. اشپیگل که در زمینه طراحی محصولات درس می خواند، نیازمند برنامه نویسی برای نگارش سورس کد اپلیکیشنی بود که بعداً به اسنپ تبدیل شد؛ مورفی همان برنامه نویس بود. این مهندس 28 ساله، کماکان نگارنده اصلی بسیاری از کدهای اپلیکیشن اسنپ است.

عمران خان - مدیر استراتژی های تجاری

ژانویه 2015 بود که عمران خان از دنیای بانکداری، به دنیای تکنولوژی آمد و به عنوان مدیر استراتژی های تجاری، به اسنپ پیوست. ارتباطات خان خیلی زود سبب شد تا اسنپ سرمایه ای 200 میلیون دلاری از علی بابا دریافت کند – او بانکدار ارشد این کمپانی خرده فروشی چینی هنگام عرضه اولیه سهام بود- و یکبار دیگر در مه 2016 بالغ بر 1.8 میلیارد دلار تامین مالی شود.

شغل اصلی خان در اسنپ، هدایت استراتژی های کمپانی و یافتن مسیری برای رسیدن به عرضه اولیه سهامی به ارزش 25 میلیارد دلار است. او یکی از معدود مدیران زیر دست اشپیگل است که به عنوان نماینده کمپانی در رویدادها ظاهر می شود.

اگرچه خان تنها برای حدود دو سال در اسنپ حضور داشته، سهامی به ارزش 144 میلیون دلار به وی اعطا شده؛ سهامی که احتمالاً به مراتب از قیمت عرضه اولیه سهام اسنپ بیشتر می ارزند. او سال گذشته هم پاداشی 5 میلیون دلاری دریافت کرد.

مایکل لینتون - رییس هیئت مدیره

مدیرعامل سابق واحد سرگرمی های سونی، مایکل لینتون از جایگاه خود کنار کشید تا بتواند روی نقش جدیدش به عنوان رییس هیئت مدیره اسنپ تمرکز کند.

لینتون مشاوری مورد اعتماد برای ایوان اشپیگل بوده و از سال 2013 عضو هیئت مدیران کمپانی است. به عنوان کهنه کاری در صنعت تکنولوژی که روابطی نزدیک با هالیوود دارد، لینتون هم مانند اشپیگل به صنایع موسیقی و تلویزیون علاقه مند است.

تیموتی سِن - معاون ارشد بخش مهندسی

تیموتی سن، تا به امروز تیم مهندسی نرم افزار کمپانی را تا بیش از ده برابر افزایش داده است. نام او همچنین روی برخی پتنت های اسنپ دیده می شود که می توانند از « فیلترهای تصویر مبتنی بر تشخیص اشیا» تا «رابطی کاربری برای افزودن تصویر» متغیر باشند.

اعطای سهامی 40 میلیون دلاری، سن را سال گذشته به یکی از پر درآمدترین مدیران اسنپ تبدیل کرد. پیش از اسنپ، سن 36 ساله بیش از یک دهه در آمازون بود؛ جایی که کارش را به عنوان کارآموز توسعه نرم افزار آغاز کرد و در مقام مدیر مهندسی از آن خارج شد.

درو وُلِرو - مدیر امور مالی

از زمان پیوستن به کمپانی در جایگاه نایب رییس امور مالی، درو ولرو توانسته به مدیر امور مالی تبدیل شود و حالا مستقیماً به ایوان اشپیگل گزارش می دهد.

او هیچوقت به عنوان نماینده کمپانی در عموم حضور نیافته و به کمال میل ترجیح داده که این کار را به مشاوران و بانکداران زیر دست عمران خان، مدیر استراتژی های تجاری بسپرد.

کریس هندمن - مشاور کل

اسنپچت یکی از سریع ترین کمپانی های فعلی در زمینه ابداعات تازه است و مدیر ارشد فناوری های سابق پاندورا، تام کونارد در مارس 2016 به آن پیوست تا بر محصولاتی که دائماً دستخوش تغییر می شدند نظارت کند.

از زمانی که وی به عنوان معاون بخش محصولات استخدام شد، اسنپچت کاملا چگونگی ارسال پیام از سوی مردم به یکدیگر را تغییر داد و قابلیت «خاطرات» را به اپلیکیشن اضافه کرد؛ راهی نو برای مردم تا بتوانند تصاویری که روی اسنپچت ثبت شده اند را ذخیره کنند.

اگرچه اشپیگل هنوز بسیاری از تصمیمات مربوط به محصولات را تحت کنترل دارد، تجربه یک دهه ای کونارد در هدایت پاندورا به این معناست که او می تواند کارهای روزمره را مدیریت کرده و به اشپیگل در شکل دادن به چشم انداز کمپانی کمک کند.

نیک بل - معاونت بخش محتوا

هر شرکتی که بخواهد با اسنپچت در زمینه محتوا و رسانه همکاری داشته باشد باید با نیک بل ملاقات کند.

معاون ارشد News Corps، سال 2014 به اسنپچت پیوست تا مدیریت استراتژی محتوای شرکت از جمله Live و Discover را به عهده بگیرد. زمانی که این اپلیکیشن فقط برای فرستادن پیام برای دوستان به کار برده می شد، بل مشغول به کار شد و آن را تبدیل به رسانه ای کامل کرد.

بل انگلیسی، اولین وبسایت خود با نام Teenfront.com را در سن 16 سالگی فروخت و صاحب ثروتی قابل توجه برای یک پسر بچه 16 ساله شد. او سعی کرد تجارت های مختلف را بیازماید اما دست آخر در اوایل دهه سوم زندگی اش به News Corp پیوست.

استیو هاروویتز - معاونت بخش مهندسی

استیو هاروویتز تقریبا در اکثر شرکت های بزرگ حوزه فناوری کار کرده و سابقه ای درخشان دارد. او کار خود را از اپل آغاز کرد، جایی که یکی از مهندسان بخش مکینتاش بود و سپس به مدت یک دهه در مایکروسافت مشغول بود. سپس به گوگل رفت تا توسعه اندروید را زیر نظر بگیرد. در Coupon.com و موتورولا نیز به عنوان مدیر ارشد فناوری ها و معاون ارشد توسعه نرم افزار مشغول بود.

در نهایت، اسنپچت وی را قانع کرد تا در فوریه 2015 به این شرکت بپیوندد و در کنار تیموتی سن مشغول به مدیریت بخش مهندسی شوند. هاروویتز با تیم سخت افزار اسنپ بسیار نزدیک است و کارکنان برجسته ای از موتورولا را هم به نزد خود آورده تا روی پروژه های شان کار کنند.

اسنپ گفته که می خواهد روی سخت افزار مانوور بیشتری بدهد و تجربه طولانی مدت هاروویتز قطعا به این روند کمک بسیاری خواهد کرد.

جری هانتر - معاونت بخش مهندسی

در آمازون، جری هانتر مسئول دیتاسنترها بود. در ماه اکتبر سال گذشته وی به اسنپ پیوست تا دانشش در حوزه زیرساخت را در اختیار دیگران قرار دهد و به رشد شرکت کمک کند.

پیش از آمازون، هانتر دیتاسنترهای شرکت دیگری به نام Sun Microsystems را تحت نظر داشت و پیش از اینکه اوراکل آن را بخرد، در سان میکروسیستم، مدیر بخش آی تی بود.

استیو هوانگ - معاونت بخش توسعه شرکت

هک سال 2015 شرکت سونی برای استیو هوانگ بسیار گران تمام شد، چرا که جزئیات اخراج کارکنان و خریدهای مخفیانه اش را بر ملا کرد. در ایمیل های منتشر شده، نام وی بارها و بارها آمده بود.

پس از آن رسوایی بزرگ، وی به تیم مدیران اشپیگل پیوست تا به وی کمک کند تصمیمات تجاری بهتری بگیرد و به هیئت مدیره مشاوره بدهد.

فیلیپه برونینگ - معاونت بخش عملیاتی

فیلیپه برونینگ یک کارمند با سابقه است و از 2013 در اسنپ چت بوده، حتی پیش از اینکه نام شرکت به «اسنپ» تغییر کند. او پس از ترک شغل اش در CBS Interactive، جایی که مدیر تبلیغات موبایل بود به این شرکت پیوست. او حالا مدیریت بخش عملیاتی را در اسنپ به عهده دارد.

جف لوکاس - مدیر فروش

پس از یک دهه تلاش در شرکت Viacom به عنوان مدیر فروش و بازاریابی، جف لوکاس در سال 2016 به اسنپ چت پیوست تا همان سمت را در این شرکت داشته باشد.

وی حالا تیمی از متخصصین را در شهرهای بزرگ نظیر لس آنجلس، نیو یورک، شیکاگو، لندن، سیدنی و تورنتو مدیریت می کند. زمانی که وی به اسنپ چت پیوست، این کمپانی فروش جایگاه تبلیغات را تازه آغاز کرده بود.

بن شِوِرین - معاونت بخش همکاری ها

کار اصلی شِوِرین این است که هر رویداد بزرگی را به اسنپچت مرتبط سازد.

به عنوان معاونت بخش همکاری ها، شورین با سازمان هایی نظیر اِن بی اِی، اِن اِف اِل، اِم اِل بی و NCAA کار می کند تا حضورشان را در اپلیکیشن اسنپ چت داشته باشند. تلاش های او است که سبب می شود مردم به راحتی بتوانند بخش هایی از یک بازی فوتبال را در اپلیکیشن تماشا کنند.

شورین به عنوان مشاور بیل کلینتون و گروه موسیقی U2 نیز فعالیت داشته است.

مری ریتی - معاونت بخش ارتباطات

مری ریتی را می توان مسئول اصلی خروجی شرکت دانست. هر آنچه که قرار است محرمانه باقی بماند و هر آنچه که باید به رسانه ها گفته شود را ریتی مشخص می کند.

او تیمی کوچک را مدیریت می کند که در آن افراد تمام ارتباطات داخلی و خارجی را مدیریت می کنند. برای شرکتی با بیش از 2 هزار کارمند، وجود چنین تیمی کاملا ضروری است.

پیش از پیوستن به اسنپچت در سال 2013، ریتی یکی از کارکنان شرکت North of Nine Communications بود.

استیو لابلا - معاونت بخش بازاریابی

استیو لابلا، ماه مه سال 2016 پس از مدت ها فعالیت در شرکت اسباب بازی سازی ماتل، به عنوان معاونت بخش بازاریابی به اسنپ پیوست، وظیفه ای که پیش از او توسط درو وُلِرو انجام می شد.

هویت بازاریابی اسباب بازی گونه محصولات اسنپ را لابلا به آن بخشیده که عینک های تازه از راه رسیده هم شامل آن ها می شود. اشپیگل می خواهد همه چیز مثل یک اسباب بازی به نظر برسد.

پیتر هامبی - مدیر بخش اخبار

پیتر هامبی در سال 2015 با اعلام اینکه از شبکه خبری CNN جدا می شود تا به اسنپ چت بپیوندد، همه خبرنگاران حوزه سیاست را متعجب کرد.

هامبی حالا تیم کوچکی از خبرنگاران را مدیریت می کند و مسائلی نظیر انتخابات ریاست جمهوری و مناظره ها را تحت نظر دارند. آن ها همچنین تعداد کثیری از تصاویر کاربران اسنپچت راجع به یک موضوع خاص را در قالب داستان های خبری ارائه می دهند.

با توجه به پیشینه فعالیت های سیاسی هامبی، عمده فعالیت وی طی چند ماه اخیر، پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است. او همچنین مجری برنامه ای با نام Good Luck America در بخش Discover اسنپ چت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد موسوی
    محمد موسوی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    دوستان خواهشا جواب بدین

    این اپلیکیشن واسه ios هم هست؟؟؟

  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    تو امریکا چیزی که به چشم میاد بورس هست شرکت کوچیک چون بورس درست حسابی تو کشور شون فعالیت میکنه سهام شرکتی مثلا شرکت که برنامه کامپیوتری داره میاد تو بورس و هم بفروش میره و هم ارزش بیشری بعد فروش پیدا میکنه اون وقت تو مملکت ما که همیشه رو پیرفته البته فقط هسته ای و موشکی (نتیجش بمب هسته ای) اون وقت بورس حالش این میشه که میبینیم و اقتصاد این میشه که تحریم هستم و شغل که نداریم کلا بازار فناوری میشه اپ نوشتم برای بازار و ایران اپ و اخرش کسی هم تو کشوری که کپی رایت نیست که نمیاد نرن افزار خوب تولید کنه دوم کسی نمیاد محصول کرک شده تجاری خارجی ول کنه محصول چرت پرت داخل تولید شده را بخره نصب و استفاده کنه.

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    لطفا تیتر رو عوض کنید اسنپ با اسنپ چت قاطی میشه گیج کننده میشه.

    • محسن وفانژاد
      محسن وفانژاد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

      دوست عزیز، اسم این شرکت Snap هست و اسم محصولشون Snapchat.
      البته تا چند ماه پیش اسم شرکت هم اسنپ چت بود اما حالا به «اسنپ» تغییر نام پیدا کرده.

      • امیرحسین
        امیرحسین | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

        ممنون بابت توضیح ?

  • army-epicur
    army-epicur | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    عشقع اسنپ

  • Seraj
    Seraj | ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

    خیلی خوبه موسسین شرکتای بزرگو معرفی میکنین
    هفته ایی یه دونه بزارین ازین مطلبا خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی