ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه چهارم توییتر؛ کاهش درآمد تبلیغات با وجود افزایش کاربران فعال

با وجود افزایش تعداد کاربران و فعالیت مداوم دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در توییتر که می تواند به افزایش تبلیغات این پلتفرم منجر شود، به نظر می رسد که شبکه اجتماعی مورد اشاره ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

با وجود افزایش تعداد کاربران و فعالیت مداوم دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در توییتر که می تواند به افزایش تبلیغات این پلتفرم منجر شود، به نظر می رسد که شبکه اجتماعی مورد اشاره با کاهش درآمد از تبلیغات مواجه گشته و به تبع آن، ارزش سهامش سقوط کرده است.

جک دورسی، مدیرعامل و یکی از موسسین توییتر، با تمجید از «افزایش تاثیر و نفوذ» توییتر، می گوید که رییس جمهور ایالات متحده سبب شده تا «قدرت سرویس افزایش یابد.» با این همه، کاهش رشد مالی توییتر، با وجود محبوبیت روز افزون آن میان کاربران، مسئله ای است که سرمایه گذاران را به وحشت انداخته.

کمپانی ساکن سان فرانسیسکو، در گزارش خود از سال 2016 میلادی، خبر از افزایش 14 درصدی نرخ درآمد نسبت به سال 2015 و رسیدن به رقم 2.5 میلیارد دلاری داده است. تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی نیز در سه ماهه چهارم سال گذشته، با رشد 2 میلیونی از 317 میلیون نفر به 319 میلیون نفر رسیده است. اما افزایش تعداد کاربران و نیز مدت زمانی که در این سایت سپری می کنند، باعث نشده تا درآمد توییتر کمتر از پیش بینی تحلیلگران نباشد.

توییتر کماکان با زیان زیادی مواجه می شود و در سال 2016، نزدیک به 457 میلیون دلار از دست داده؛ این در حالی است که توییتر سال گذشته 9 درصد از نیروی کاری خود، یعنی معادل 350 نفر را تعدیل کرد. بعد از ارائه این گزارش، ارزش سهام کمپانی با کاهشی 11 درصدی، حالا به 16.54 دلار به ازای هر سهم در وال استریت رسیده است.

ناگفته نماند که توییتر از سه سال پیش که با ارزش 26 دلار به ازای هر سهم وارد بازار سهام شد، ضرری بالغ بر 2.8 میلیارد دلار را پشت سر گذاشته و آمار اخیر، می تواند برنامه های کمپانی برای دستیابی به سوددهی تا پایان سال 2017 را با مشکل مواجه سازد.

همانطور که گفته شد، کاهش درآمد تبلیغاتی در سه ماهه پایانی سال 2016، و رسیدن آن به 638 میلیون دلار از 641 میلیون دلار نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015، نگرانی هایی در میان سرمایه گذاران به وجود آورده است. یکی از عوامل اصلی این موضوع، کاهش کلی درآمد توییتر در ایالات متحده بوده که درآمد مناسب کمپانی در بازار بین الملل را تحت تاثیر قرار داده است.

کمپانی مورد اشاره در 9 ماه نخست سال 2016، خبر از افزایش درآمد تبلیغات داد؛ اما این موفقیت نتوانسته در سه ماهه چهارم به قوت خود باقی بماند. در واقع، کاهش 4 درصدی درآمد در ایالات متحده و رسیدن به رقم 440 میلیون دلار، رشد 12 درصدی درآمد از بازار بین الملل و رسیدن به درآمد 277 میلیون دلاری را تحت تاثیر قرار داده است.

دورسی اعتقاد دارد که که درآمد ضعیف از تبلیغات، کماکان به مشکلات به وجود آمده در سال 2015 ارتباط دارد؛ یعنی زمانی که تعداد کاربران کاهش یافت و به تبع آن، تبلیغ کنندگان کمتری به توییتر روی آوردند. اما تعداد کاربران فعال ماهان،ه از آن زمان تا 3 درصد افزایش یافته و دورسی می گوید که درآمد تبلیغات، بالاخره به حد مورد انتظار خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • @Deep_App
    @Deep_App | ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

    کاش توییتر تو ایران رفع فیلتر بشه.

  • Seraj
    Seraj | ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

    توییتر باید یه تحول اساسی بده خودشو
    با این منوال پیش بره درشو باید تخته کنه

مطالب پیشنهادی