ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک در گفتگو با رسانه های بریتانیایی بر مقابله با اخبار کذب تأکید کرد

تیم کوک به تازگی سفری به انگلستان داشته و در میان برنامه های کاری، زمانی را به مصاحبه با یکی از کانال های خبری در زمینه «اخبار کذب» اختصاص داده است. او می گوید: ما ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

تیم کوک به تازگی سفری به انگلستان داشته و در میان برنامه های کاری، زمانی را به مصاحبه با یکی از کانال های خبری در زمینه «اخبار کذب» اختصاص داده است. او می گوید:

ما باید ابزارهای کافی و مناسب را در اختیار کاربران قرار دهیم تا به آنها در مواجهه با اخبار کذب کمک کنند، اما از سوی دیگر باید خودمان بخشی از این اخبار را پیش از آنکه به دست مصرف کننده برسند، فیلتر نماییم، بدون آنکه به آزادی بی بدیل اینترنت و فضای مجازی آسیبی وارد گردد.

گفتنیست اپل از طریق اپلیکیشن اختصاصی Apple News اخبار موردنظرش را به کاربران ارائه می کند و بنابراین می توان این کمپانی را نیز نوعی خبرگزاری در نظر گرفت، در نتیجه هر اقدامی که از سوی آنها برای فیلترینگ و حذف اخبار کذب صورت گیرد، تأثیر قابل توجهی بر کاربران و صنعت خبررسانی خواهد داشت.

اگرچه اهالی کوپرتینو اصرار عجیبی بر ارائه نکردن آمار دقیق دارند، اما آخرین اطلاعات نشان می دهد Apple News بیش از 70 میلیون کاربر متمایز را در اختیار دارد و همان طور که کوک می گوید، اخبار کذب «یکی از مشکلات اساسی عصر حاضر است، که نمی توان راهکاری ساده را برای رفع آن انتظار داشت.»

لازم به ذکر است مدیرعامل اپل در جریان این سفر با توسعه دهندگان بازی تحسین شده «Monument Valley» در استودیو ustwo Games نیز ملاقات کرده و در توئیتی اظهار داشت پروژه جدید آنها به زودی روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی