ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 8 احتمالاً به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهد بود

آیفون ها هر ساله یکی از مورد انتظارترین موبایل های عرضه شده به بازار هستند که یقیناً معرفی آنها می تواند سر و صدای زیادی به پا کند. از آنجایی که آیفون 7 و 7 ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

آیفون ها هر ساله یکی از مورد انتظارترین موبایل های عرضه شده به بازار هستند که یقیناً معرفی آنها می تواند سر و صدای زیادی به پا کند. از آنجایی که آیفون 7 و 7 پلاس در سال گذشته یکی از محافظه کارترین تلفن های تولید شده توسط اپل بوده، انتظار می رود که در سال 2017 و با توجه به دهمین سالگرد تولید تلفن های همراه اپل، امسال شاهد محصولی شایسته باشیم.

پیشتر شایعات فراوانی پیرامون استفاده از فناوری شارژ بی سیم، صفحه نمایش خمیده، استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب IP68، استفاده از فولاد ضد زنگ در شاسی و غیره بوده ایم اما در آخرین گزارش ها آمده است که آیفون 8 مجهز به سنسور تشخیص عنبیه چشم خواهد بود.

بهره مندی آیفون 8 از اسکنر iris در مقاله وبسایت دیجی تایمز مطرح شده و با وجود اینکه قابلیت پیشگامانه ای نیست، اما مسلماً باز کردن قفل تلفن همراه هم با اثر انگشت و هم چشم ویژگی ممتازی خواهد بود که گجت مذکور را به ایمن ترین محصول اپل تبدیل خواهد کرد.

گفتنی است اسکنر عنبیه چشم برای نخستین بار در موبایل های هوشمند لومیا 950 و 950 ایکس ال مایکروسافت به کار رفته و سپس در پرچمدار ناکام گلکسی نوت 7 نیز مورد استفاده قرار گرفت.

گزارش DigiTimes همچنین اشاره کرده که «تولید کنندگان در زنجیره تأمین قطعات آیفون نسبت به محبوبیت نسل جدید خوشبین هستند.» و با توحه به مطالب بیان شده بهره گیری از قابلیت مورد بحث، چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • امین
    امین | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    حمیدرضا سلیمیان عزیز اونی که توی نوت2 و خیلی گوشیای دیگه بود تشخیص چهره بوده( که امنیت بسیار پایینی داره ) نه عنبیه چشم! اون واقعا مسخرست ولی بحثش کاملا جدای از عنبیه چشمه من به شخصه تاچ ای دی رو ترجیح میدم ولی عنبیه چشم هم میتونه جالب باشه

  • حمیدرضا سلیمیان
    حمیدرضا سلیمیان | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    توی نوت۲ که مال سال ۲۰۱۳ هست این تکنولوژی بکار برده شد که توی دوربین دوم بود و خیلی هم مسخره است چون واقعا بد کار میکنه و قابل استفاده نیست پس نمیشه گفت که سامسونگ از روی مایکروسافت کپی زده مثل اینه که بگی چون موتورلا اولین گوشی لمسیا زده پس دیگه هیچ برندی نباید گوشی لمسی بزنا یا اگه الجی برای اولین بار از صفحه نمایش QHD استفاده کرده بقیه ی برندا نباید از QHD استفاده کنن
    یخورده فکر کنین اگر هر شرکتی فقط تکنولوژی خودشا داشت چی میشد
    گوگل باید فقط برای موتورلا اندرویدا بکار میبرد
    سامسونگ صفحه نمایش آمولدا فقط خودش میتونست استفاده کنه هیچکس نمیتونست تبلتی بغیر از ipad استفاده کنه
    یه برنده که اسمشا نمیدونم ولی اون برند برای بار اول از اسکنر اثر انگشت استفاده کرده اسکنر فقط مال اونه
    کلا اگه اینجور بود هیچوقت تکنولوژی پیشرفت نمیکرد بهتره بجای کپی کاری بگیم از هم دیگه تقلید کردن اون بهتره

    • امین
      امین | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

      دوست من اونی که توی نوت 2 بود تشخیص چهره بود که توی خیلی از گویا هنوز هم هست و واقعا مسخرست اما بحث سنسور تشخیص عنبیه چشم بحثش خیلی متفاوته

  • Masoud Rezvan
    Masoud Rezvan | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    یعنی چه چون سامی زده اپلم ازش کپی میکنه پس ما هم بگیم سامیم از مایکی کپی کرده این مسیریه که تکنولوژی داره طی میکنه .امروزه هر کسی به نوعی با دستگاههای مایکروسافت در اون نقشی داشته سروکار داره یعنی حضور روزمره ولی سامسونگ چی الان کسانی رو میبینی که حتی یک وسیله سامسونگ نداره ولی روزانه با ویندوز کار میکنن پس کمیت مهم نیست کیفیته که مهمه که سامسونگ ازش بی بهرس .دوست من نمایندگیه سامسونگه میگه به هیچ وجه محصولات سامسونگ نخر میدونستی پارسال به غیر از نوت 7 لباسشوییهای سامسونگ هم منفجر میشد یا یه سری از یخچالاش با مشکل مواجه شدن؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی