ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک برای ارائه آمار صحیح به شرکت های تبلیغاتی به کمک نیاز دارد

وال استریت ژورنال گزارش می دهد فیسبوک پس از اشتباهات متعدد در ارائه گزارش به تبلیغ دهندگان در پلتفرم خود، از «شورای ارزیابی رسانه» (Media Rating Council) در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه آمار، درخواست ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

وال استریت ژورنال گزارش می دهد فیسبوک پس از اشتباهات متعدد در ارائه گزارش به تبلیغ دهندگان در پلتفرم خود، از «شورای ارزیابی رسانه» (Media Rating Council) در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه آمار، درخواست کمک کرده است.

چندین نفر از نمایندگان فیسبوک از جمله «کارولین اورسون» معاون بازاریابی جهانی این کمپانی، دیروز به «انجمن ملی تبلیغ کنندگان» (ANA) رفته تا به آنها گزارش دهند، اقدامی که از سوی این کمپانی بی سابقه است. در بیانیه ANA می خوانیم:

خانم اورسون به گروه اطلاع داده که فیسبوک قصد دارد داده های دقیق تری را به شرکای ثالث تبلیغاتی از جمله Integral Ad Science و Moat ارائه کند. در این داده ها، مواردی همچون تعداد آگهی های قابل بازدید در هر کمپین، مدت زمان ظاهر شدن تبلیغات روی مجراهای نمایش مختلف، و فعال بودن صدای تبلیغات در حین اجرا به چشم می خورند.

گفتنیست فیسبوک سابقه خوبی در ارائه آمار به شرکت های تبلیغاتی ندارد. سال گذشته آنها اعتراف کردند یکی از بزرگ ترین شاخص های تبلیغات یعنی «میانگین زمان مشاهده ویدیو» را در بازه ای دو ساله بین 60 الی 80 درصد بیشتر از مقدار واقعی برآورد کرده اند.

اگرچه ارائه آمار بازخوردی نادرست از سوی فیسبوک تأثیری در هزینه تبلیغات ندارد، اما شرکت های ثالث را در ارزیابی و مقایسه انواع کمپین ها و مشارکت کاربران در مدل های مختلف تبلیغات به اشتباه می اندازد. پس از بروز این مشکلات، کمپانی های مختلفی از فیسبوک درخواست کردند تا آمار شفاف را به دست آنها برساند.

تا جایی که می دانیم، فیسبوک تاکنون اجازه دخالت هیچ گروه دیگری را در داده های سازمانی خود نداده، اما ظاهراً این بار هیچ چاره ای نداشته جز اینکه به MRC متوسل شود. این حرکت می تواند نتیجه کاملاً مثبتی را در پی داشته باشد، چون شرکت های تبلیغاتی نسبت به استفاده از فیسبوک به عنوان پلتفرم تبلیغاتی و پرداخت هزینه های گزاف آن ترغیب خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی