ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: واقعیت افزوده نوعی فناوری انقلابی همچون تلفن همراه است

بر هیچکس پوشیده نیست که سیاست رازداری اپل، حتی بالاترین مقام مسئول این کمپانی را از برملا ساختن جزئیات در رابطه با محصولات آتی آنها باز می دارد. با این حال تیم کوک همچون گذشته، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

بر هیچکس پوشیده نیست که سیاست رازداری اپل، حتی بالاترین مقام مسئول این کمپانی را از برملا ساختن جزئیات در رابطه با محصولات آتی آنها باز می دارد. با این حال تیم کوک همچون گذشته، این توان را دارد که به گوشه ای از اسرار سازمانی اشاره نماید.

مدیرعامل اپل اخیراً در مصاحبه ای اختصاصی، از علاقه کمپانی متبوعش به واقعیت افزوده سخن گفته است، و بنابراین انتظار می رود همچون موارد مشابه، به زودی شاهد رونمایی از محصولی در این حوزه باشیم. تیم کوک با اشاره به AR به عنوان فناوری بنیادین و انقلابی همچون اسمارت فون، می گوید:

به نظر من [واقعیت افزوده] ایده بزرگی همچون تلفن همراه است. موبایل ها به همه مردم تعلق دارند و نمی توان تصور کرد که آیفون فقط منحصر به طبقه اجتماعی، کشور یا بازار خاصی باشد. AR نیز همین وضعیت را با پتانسیلی عظیم در اختیار دارد. من در این زمینه بسیار هیجان زده ام، چون علاوه بر سرگرمی، کارهای بی شماری را می توان با بهره گیری از واقعیت افزوده برای بهبود زندگی مردم انجام داد.

کوک AR را شبیه به چیپ های پردازنده موجود در آیفون می داند، یعنی یک «فناوری مرکزی» و نه «محصول نهایی». او چندی پیش در ماه سپتامبر نیز اشاره کرده بود که AR در مقایسه با واقعیت مجازی پتانسیل بسیار بیشتری دارد و به انسان اجازه می دهد تا در حین تعامل با تکنولوژی، در جهان واقعی نیز حضور داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اظهارات مدیرعامل اپل صرفاً به معنای ارادت قلبی او به فناوری AR نبوده. تیم کوک بارها نشان داده که تبحر ویژه ای در شناساندن نقشه راه، اعلان ها و پروژه های مخفیانه کمپانی به شیوه ای رمزآلود دارد، و نظرات اخیر او نیز در قالبی مشابه جای می گیرند.

بدین ترتیب سرمایه گذاران، تحلیلگران و طرفداران پر و پا قرص اپل باید امیدوار باشند که این کمپانی به زودی پروژه یا محصولی را در حوزه واقعیت افزوده رونمایی خواهد کرد.

در حال حاضر به خوبی می دانیم که اپل چند صد نیروی فعال در زمینه AR و VR را به خدمت گرفته است، اما مشخص نیست محصول نهایی آنها در چه قالب سخت افزاری و نرم افزاری عرضه می گردد. احتمال می رود اهالی کوپرتینو گام های محتاطانه اما مطمئنی در این زمینه برداشته و با ارائه فناوری AR شبیه به پروژه تانگوی گوگل، کار خود را آغاز نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad_bigdeli
    mohammad_bigdeli | ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

    من فكر مي كنم خيلي دير دارن وارد بازار اين محصولات مي شوند. بازار سالهاست از اين مدل محصولات داره توليد ميكنه و شركت هاي مانند مايكروسافت و گوگل تجربه چند ساله با چندين محصول در اين زمينه دارند و به شدت هم دارن روش كار مي كنند مخصوصا هالولنز مايكروسافت كه بسيار انقلابي و شگفت انگيز داره ميشه

مطالب پیشنهادی