ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرمول هوآوی: فروش موبایل های بیشتر، کسب سود کمتر

هوآوی در سال ۲۰۱۶ موفق شد ۳۰ درصد موبایل های بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۵ به فروش برساند. این در حالیست که بیشتر شرکت ها با وضعیتی مشابه رو به رو نبوده و به طور ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

هوآوی در سال ۲۰۱۶ موفق شد ۳۰ درصد موبایل های بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۵ به فروش برساند. این در حالیست که بیشتر شرکت ها با وضعیتی مشابه رو به رو نبوده و به طور کلی فروش جهانی موبایل نسبت به سال های قبل کاهش داشت. طبیعتاً انتظار می رود که در پی فروش بیشتر، سود بالاتری هم کسب شود ولی بر اساس گزارش اخیر وب سایت «The Information»، وضعیت دخل و خرج هوآوی چندان طبق انتظار پیش نرفته است.

اینطور که منبع مذکور خبر می دهد، در کنار افزایش تعداد موبایل های فروش رفته، سود هوآوی کاهش داشته است. در این گزارش ذکر می شود که کسب و کار ابزارهای الکتریکی مصرفی، در سال ۲۰۱۶ سودی ۲ میلیارد دلاری کسب نموده در حالی که سال ۲۰۱۵، سود این بخش به ۲.۲ میلیارد دلار می رسید. لازم به ذکر است که پیش از این، شرکت مورد بحث هدف «۲.۵ میلیارد دلاری» را برای خود مشخص کرده بود.

نرسیدن به هدف از پیش تعیین شده در دنیای تجارت اتفاق عجیبی نیست. ولی در صورت درست بودن این گزارش، این سوال پیش می آید که چگونه یک شرکت می تواند موبایل های بیشتری بفروشد اما سود کمتری نسبت به گذشته کسب کند؟

در سال ۲۰۱۶، درآمد کلی کسب و کار ابزارهای الکتریکی مصرفی هوآوی ۴۲ درصد افزایش داشته و به رقم ۲۶ میلیارد دلار رسیده است. درآمد به شکل قابل توجهی افزایش داشته اما اینطور که پیداست جدول هزینه های کمپانی مورد بحث نیز رشد شگفت انگیزی را تجربه کرده است. «The Information» رخ دادن چنین اتفاقی را به دو علت می داند: از یک سو قطعات مورد استفاده از سوی سازندگان ابزارهای دیجیتالی افزایش یافته اند اما هزینه های اصلی هوآوی به بازاریابی و تبلیغات بسیار سنگین این شرکت مربوط می شود.

هوآوی اخیراً تلاش بسیار زیادی برای شناخته شدن در غرب داشته. در برخی کشورهای غربی، کاربران موبایل های خود را از طریق اپراتورهای مخابراتی خریداری می کنند. هوآوی تلاش می کند تا در میان این داد و ستد، سود بالایی به همین اپراتورها که در اصل فروشنده موبایل هستند برسد تا آنها نیز ترجیح بدهند موبایل های بیشتری از این برند فروخته شود و درآمد بیشتری داشته باشند. در واقع، هوآوی با این روش از سود خود کاسته و برای جلب توجه اپراتورها، چنین روندی را پیش گرفته است. همین مسئله یکی دیگر از دلایل کاهش سود عملیاتی برند چینی است.

بر اساس گزارش The Information، هوآوی برای سال ۲۰۱۷، سود خالص ۴ میلیارد دلاری را به عنوان هدف برای کسب و کار ابزارهای الکتریکی مصرفی خود در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

    جدیدا قیمتاش خیلی تند شدن. هر شرکتی که کار و بارش رونق میگیره و مردم رو به خودش وابسته میکنه شروع میکنه به زورگفتن.

  • علی موثق
    علی موثق | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

    آره قبلا اینطور بود ولی جدیدا مثل سامسونگ شده

مطالب پیشنهادی