ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با سخت ترین بازی های موبایلی که مکانیزم گیم پلی ساده دارند آشنا شوید

سادگی المان های یک اپلیکیشن همیشه به معنای «آسانی» آن ها نیست. بعضی توسعه دهندگان با استفاده از مکانیزم های ساده، تجاربی را به بازیکن ها هدیه می دهند که تنها با تلاش های فراوان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

سادگی المان های یک اپلیکیشن همیشه به معنای «آسانی» آن ها نیست. بعضی توسعه دهندگان با استفاده از مکانیزم های ساده، تجاربی را به بازیکن ها هدیه می دهند که تنها با تلاش های فراوان و البته شکیبایی زیاد می توانید از آنان لذت ببرید. عناوینی که طبیعتا طعم باختن را طی دفعات مختلف با آن ها خواهید چشید ولی چون می دانید پایان تمام این سختی ها موفقیت خواهد بود، بنابراین هیچگاه از کوشش خود دست نمی کشید.

برای مطلب پیش رو هم تصمیم گرفتیم به همین اپلیکیشن ها بپردازیم. بازی هایی با مکانیزم های نه چندان پیچیده که نه تنها از سخت ترین عناوین اسمارت فون ها هستند بلکه می توانند با جذابیت هایشان به بهترین های این پلتفرم راه پیدا کنند. طبیعتا بازی های پیش رو تمام اپلیکیشن های تلفن های هوشمند با این سبک گیم پلی نیستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم شما هم عناوینی که می شناسید را معرفی کنید.

Mr Jump

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/12/Mr-Jump-iOS.jpg

نمی خواهیم بزرگنمایی کنیم ولی از دیدگاه طراحی مرحله ها، Mr Jump شاید بهترین اپلیکیشن سبکش باشد. عنوانی که همانند خیلی از عناوین اسمارت فون ها «سادگی» از مهمترین بخش هایش است اما با چالش های استثنایی که میبینید نه تنها «محدودیت» مکانیزم های گیم پلی به چشم نمی آیند، حتی یکی از برگ برنده های این اپلیکیشن را می توانیم همین المان بنامیم. ساده بگوییم، شخصیت داستان خودش حرکت نموده و شما تنها باید بپرید ولی چون منطقه ها شبیه به هم نیستند بنابراین لحظه به لحظه شاهد یک سختی متفاوت خواهید بود.

Mr Jump

Mr Jump

سازنده: ZPLAY Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 63.9 / 60.54 مگابایت زبان:

Spingun

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/10/Spingun-android-ios-w600.jpg

Mr Jump با طراحی خوب مرحله ها و محدودیت های درست «چالش» را به مخاطبین هدیه می داد. Armstrong برای Spingun تصمیم گرفته تا از چگونگی حرکت شخصیت داستان استفاده کند؛ المانی که موجب شده یکی از متفاوت ترین بازی های سبک شوتم آپ را شاهد باشیم. اینجا با فلش های پایین نه تنها باید جنگنده خود را به سمت چپ یا راست ببرید بلکه با کلیک روی همین دو تا می توانید به دشمنان شلیک کنید. حالا به این مسئله محیط های کوچک هم اضافه نمایید تا به سختی های واقعی Spingun پی ببرید.

Spingun

Spingun

سازنده: Andrew Armstrong قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 20.6 / 30.4 مگابایت زبان:

Ninja Spinki Challenges

https://digiato.com/wp-content/uploads/2017/01/Ninja-Spinki-Challenges.jpg

جدا از سرعت خوب گیم پلی و سادگی مکانیزم ها، ساخته های Dong Nguyen همیشه به سختی های فراوان خود معروف هستند. او را که می شناسید؟ همان سازنده Flappy Bird را می گوییم. اتفاقا یکی از مسئله هایی که موجب شد بعضی از مخاطبین Flappy Bird با مشکلات عصبی دست و پنجه نرم کنند همین چالش های گوناگون و مرگ زیاد شخصیت داستان بود. Ninja Spinki Challenges هم که آخرین اپلیکیشن توسعه یافته توسط Nguyen است با 6 مینی گیم مختلف آمده تا خاطرات بازیکن ها با Flappy Bird را یادآوری کند.

Ninja Spinki Challenges!!

Ninja Spinki Challenges!!

سازنده: OBOK AIDEM قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 19.1 مگابایت زبان:

2Cars

https://digiato.com/wp-content/uploads/2014/12/11.jpg

با وجود بازی های خوب زیادی که تا حالا از Ketchapp دیده ایم، اهدای لقب «بهترین» فقط به یکی از عناوین آن ها واقعا سخت خواهد بود. اما برای ما و تنها از دیدگاه سلیقه، 2 Cars سرگرم کننده ترین اپلیکیشن این کمپانی است. آن هم تنها برای چالش هایی که با مکانیزم های گیم پلی ساخته فرانسوی ها می بینیم؛ اینجا دو ماشین به رنگ های متفاوت حرکت نموده و صفحه اسمارت فون هم به دو قسمت تقسیم شده است.

بنابراین باید با کلیک روی بخش های مرتبط، مراقب باشید که هیچکدام از ماشین ها تصادف نکنند تا بیشترین امتیازات ممکن را به دست بیاورید. بخش سخت ماجراجویی هم اینجاست که چون ذهن شما دنباله رو دو جسم با سرعت نسبتا بالا خواهد بود، پس طبیعتا اشتباهات زیادی می کنید. اتفاقا برای همین مسئله 2 Cars را می توانیم سخت ترین اپلیکیشن توسعه یافته توسط شرکت Ketchapp بنامیم.

2 Cars

2 Cars

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 20.4 / 9.9 / 1.78 مگابایت زبان:

Daddy Long Legs

https://digiato.com/wp-content/uploads/2014/11/screen520x924.jpg

Daddy Long Legs ضمن این که ساده ترین اپلیکیشن لیست از نگاه مکانیزم های گیم پلی است، بیش از بقیه هم بازیکن ها را به چالش می کشد. المانی [نسبت عجیب سختی به سادگی] که همچنان بعد از مدت ها تجربه ساخته Set Snail نتوانسته ایم آن را هضم کنیم. Daddy Long Legs همانگونه که از اسمش می توانید حدس بزنید، داستان یک فرد قد بلند را می گوید. شخصیتی دلنشین که با پاهای بزرگش به راحتی نمی تواند حرکت کند و شما تنها باید با ضربه روی صفحه تلفن برای برداشتن قدم ها، او را به هدفش برسانید. همین!

Daddy Long Legs

Daddy Long Legs

سازنده: Set Snail قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 82.8 / 29.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر رحیمی
    امیر رحیمی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    از بازیهای لیست فقط ۲کارز رو بازی کردم. واقعا عالیه

  • margbal
    margbal | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    پس فلاپی بیرد کو؟

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

      سلام دوست عزیز. فلپی برد بنا به اتفاقاتی از صفحات گوگل پلی و اپ استور حذف شده. جدا از اون تصمیم گرفتیم آخرین ساخته Dong Nguyen را به عنوان نماینده بازی های او معرفی کنیم.

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    سه تاش که تکراریه قبلا معرفی کردیدکه

  • سیدمحمدرضا ذوقی
    سیدمحمدرضا ذوقی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    این بازی آخری رو یه بار نصبش کردم قبلا، از بس سخت بود اعصابم رو به هم ریخت پاکش کردم...

مطالب پیشنهادی