ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان مکانیسمی برای تولید گجت های خود تخریب اختراع کردند

گروهی از محققان دانشگاه علوم و فناوری پادشاه عبدالله (KAUST) در عربستان موفق به ساخت نسخه ای آزمایشی از یک فناوری خود تخریب شدند که می تواند در عرض چند ثانیه موبایل، تبلت و حتی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

گروهی از محققان دانشگاه علوم و فناوری پادشاه عبدالله (KAUST) در عربستان موفق به ساخت نسخه ای آزمایشی از یک فناوری خود تخریب شدند که می تواند در عرض چند ثانیه موبایل، تبلت و حتی لپتاپ شما را از کار بیندازد.

«محمد مصطفی حسین» به عنوان رهبر گروه با استفاده از متدهای پیچیده به فناوری دست یافته که بهره برداری از آن بسیار ساده است. فرآیند مورد بحث به این صورت است که چیپست به کار رفته در گجت دارای یک لایه پلیمر خواهد بود که به هنگام رسیدن به دمای 80 درجه سانتی گراد منبسط می شود.

الکترودهایی که می توانند سبب بالارفتن دمای پلیمر شوند درست در کنار چیپست قرار گرفته و قادر هستند به وسیله باتری های مرسوم، انرژی لازم را به پلیمر منتقل کنند.

گفتنی است پلیمر به محض رسیدن به دمای مورد نظر در عرض 10 الی 15 ثانیه به گونه ای متورم شده که باعث نابودی چیپست و در نتیجه از کار افتادن دستگاه الکترونیکی می شود.

طبق اعلام گروه تحقیقاتی مورد اشاره، فناوری خود تخریب مذکور در چیپ هایی با ضخامت حداکثر 90 میکرومتر قابل استفاده بوده و برای کارکرد 10 ثانیه ای خود به انرژی الکتریسیته ای معادل با 500 میلی وات نیاز دارد.

طبق ادعای محققان دمای شروع مکانیسم می تواند تا سه برابر مقدار فعلی نیز افزایش یابد اما به گفته آنها در حال حاضر دلیلی برای بالا بردن دمای شروع 80 درجه ای وجود ندارد.

بر اساس گفته های «حسین» مکانیسم مورد اشاره در موقعیت های مختلفی از جمله سازمان های دولتی، جوامع اطلاعاتی و حتی شرکت هایی که با داده های حساس سر و کار دارند، کاربرد خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    حالا هی بگید عربها فقط بلدند نفت بفروشند و مادنیا را ساخته ایم !! از در عقب

مطالب پیشنهادی