ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سناتورهای آمریکایی می خواهند موبایل اندرویدی ترامپ را از او بگیرند

با وجود اینکه چندی پیش گفته شد رئیس جمهور آمریکا موبایل اندرویدی قبلی خود را با دستگاهی ایمن و اختصاصی تعویض کرده، اما به تازگی دو نفر از سناتورهای حزب دموکرات باز هم نسبت به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

با وجود اینکه چندی پیش گفته شد رئیس جمهور آمریکا موبایل اندرویدی قبلی خود را با دستگاهی ایمن و اختصاصی تعویض کرده، اما به تازگی دو نفر از سناتورهای حزب دموکرات باز هم نسبت به استفاده از تلفن همراه اندرویدی سامسونگ توسط ترامپ هشدار داده اند.

این دو سناتور که در کمیته امنیت داخلی آمریکا نیز عضویت دارند، در نامه ای به وزارت دفاع از عادات نامناسب رئیس جمهور در استفاده از اسمارت فون سخن گفته اند. آنها می گویند گزارشات اخیر نشان می دهد ترامپ هنوز از موبایل قدیمی خود بهره می گیرد و به همین دلیل نمی توان تمام مکالمات و فعالیت های او را زیر نظر گرفت.

در این نامه آمده است:

اگرچه توانایی برقراری ارتباط الکترونیکی برای رئیس جمهور ضروریست، اما این عملیات باید به شیوه ای انجام شود که در عین حفظ امنیت، سابقه تمامی فعالیت های او نیز به طور کامل ثبت گردد.

در قسمت دیگری از این نامه می خوانیم:

هکرها می توانند اسمارت فون ها را هدف حملات خود قرار داده و اطلاعات حیاتی و شخصی را در مورد کاربر آن به دست آورند. از جمله مخاطرات امنیتی استفاده از موبایل ناامن می توان به دسترسی مهاجمین به میکروفون و دوربین و ضبط صدا و تصویر، تعیین موقعیت مکانی و دیگر موارد اشاره کرد.

این ضعف های امنیتی در تلفن های هوشمند معمول بازار، باعث شده تا نهادهای ذیربط استفاده از آنها را برای مقامات ارشد دولتی ممنوع اعلام کنند و دو سناتور مذکور، تاریخ 9 مارس (نوزدهم اسفند) را به عنوان مهلت نهایی برای دریافت پاسخ نامه خود از سوی وزارت دفاع تعیین نموده اند.

با این حال، هنوز مشخص نیست آیا این اقدام می تواند رئیس جمهور آمریکا را به کنار گذاشتن اسمارت فون اندرویدی محبوب خود وادارد، به خصوص اگر همچون گذشته، موبایل ایمن و اختصاصی سرویس مخفی ایالات متحده مانع از دسترسی ترامپ به توییتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alex
    alex | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    هر چقدر مجلسی ها تونستن کاپشن احمدی نژاد را بگیرن اونا هم میتونن موبایلشو ازش بگیرن

  • علی موثق
    علی موثق | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    چرا s3 ؟؟؟ الان s5 و s6 هم قدیمی شدن

  • JNS
    JNS | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    بیچاره از دار دنیا یه موبایل داره همونم میخوان ازش بگیرن ?

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    s3

مطالب پیشنهادی