ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت و مشخصات فنی BYD F3؛ از 51 تا 57 میلیون تومان

نمایشگاه خودروی تهران امسال محل معرفی چند محصول تازه از کمپانی BYD چین است. نسخه جدید و در واقع فیس لیفت F3 یکی از این نمایندگان است که در کلاس سدان های کامپکت یا سگمنت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

نمایشگاه خودروی تهران امسال محل معرفی چند محصول تازه از کمپانی BYD چین است. نسخه جدید و در واقع فیس لیفت F3 یکی از این نمایندگان است که در کلاس سدان های کامپکت یا سگمنت C قرار داشته و تقریبا ابعادی مشابه مزدا 3 نسل قبل دارد.

بعد از به روزآوری، این خودرو ظاهر بسیار بهتری پیدا کرده و در نمای جلو شباهت هایی با نسل کنونی تویوتا کرولا دارد. در بخش عقب اگر چه نمای کلی قابل قبول است، اما شکل چراغ ها کمی عجیب و غریب به نظر می رسد.

در داخل کابین نیز دامنه تغییرات نسبت به مدل های پیشین بسیار زیاد بوده و داشبورد کاملا دگرگون شده است. نتیجه اینکه کابین F3 NEW ساده و شکیل از آب درآمده و به عنوان یک خودروی چینی نمره قبولی دریافت می کند.

بر اساس برخی اطلاعات موجود، F3 NEW بر روی کپی ای از پلتفرم قدیمی تویوتا کرولا ساخته شده و شباهت های ظاهری آن با این خودرو نامدار چندان هم بی دلیل نیست!

موتوری که کمپانی BYD برای این خودرو در نظر گرفته یک نمونه 1.5 لیتری چهار سیلندر است. این موتور که توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد، با یک گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه اتوماتیک 6 دنده دو کلاچه با قابلیت تیپترونیک ترکیب شده و می تواند سدان چینی را به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت برساند.

با این پیشرانه بی وای دی F3 NEW از مصرف سوخت مناسبی برخوردار بوده و در هر صد کیلومتر ترکیبی به 5.9 لیتر سوخت نیاز دارد.

لیست تجهیزات و امکانات این خودرو نیز شامل مواردی مثل دو ایربگ، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ مجهز به ABS و EBD، کلید هوشمند، سیستم ضد سرقت، دوربین دید عقب و دید جانبی، سانروف دو حالته، صفحه کیلومتر LED، تهویه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر چند منظوره مرکزی می شود.

آنطور که کارمانیا – نماینده BYD در ایران – اعلام کرده، F3 NEW در نسخه دستی حدود 51 میلیون تومان و در نسخه اتوماتیک 57 میلیون تومان قیمت خواهد داشت؛ همچنین مشتریان این خودرو به مدت 3 سال یا 100 هزار کیلومتر کارکرد از خدمات گارانتی بهره مند خواهند شد.

با توجه به مشخصات و محدوده قیمتی، این خودرو باید به مصاف رقبای هموطنی مثل جک J5، ام وی ام 550، چری آریزو، MG 360 و برلیانس H330 برود.

پیش فروش این خودرو از ابتدا سال 96 آغاز خواهد شد و تاریخ تحویل بی وای دی F3 نیز احتمالا اواسط سال آینده (96) خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ali.f
    ali.f | ۱۵ تیر ۱۳۹۶

    فقط کم مونده آرم تویوتا بچسبونه به ماشینو پشتش هم بنویسه کورولا . فقط با این تفاوت که این کجا و آن کجا.

  • eslami
    eslami | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    از نمایندگی های فروش و چجوری وکجا باید خرید کرد چیزی گفته نشده؟؟؟؟

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    یه مقاله بذارید از خودروساز های بزرگ چین، انقدر زیادن ادم گیج می‌شه کدوم تکنولوژی و کیفیت بهتری دارند؟

  • kamy R
    kamy R | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    چه خوب BYD یکی از با کیفیت ترین خودرو های چینی هست‌فکر کردم رده قیمت ش حدود ۸۰ ۹۰ ملیون باشه کابین و جلوش خیلی خوشکله دنده اتومات ش هم تیپترونیک داره تهویه اتوماتیک‌هم هست مصرف شم پایینه خوشم اومد ... میرم دنبال اطلاعات بیشترش

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

      اطلاعات خیلی بیشتری ازش موجود نیست فقط شتاب نمونه دستی حدود 12.5 - 13 ثانیه توی شرایط واقعی هست و کیفیت ساخت هم بهتر از بعضی رقیب هاش به نظر می رسه.

مطالب پیشنهادی