ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل تازه بلکبری
تکنولوژی

شکایت بازی فراموش شده ها؛ بلک بری نوکیا را به دادگاه می کشاند

از زمانی که بلک بری و نوکیا جزو برترین سازندگان موبایل به شمار می رفتند، زمان زیادی گذشته است. هر دو کمپانی حالا از ساخت موبایل دست کشیده اند و صرفاً لایسنس برند خود را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

از زمانی که بلک بری و نوکیا جزو برترین سازندگان موبایل به شمار می رفتند، زمان زیادی گذشته است. هر دو کمپانی حالا از ساخت موبایل دست کشیده اند و صرفاً لایسنس برند خود را به شرکت های شخص ثالث می فروشند.

اما با وجود تغییرات گسترده در این دو کمپانی و نیز صنعت تکنولوژی طی سال های گذشته، رسم شکایت از کمپانی های مختلف به خاطر نقض حقوق پتنت ها کماکان پابرجای باقی مانده و تقریباً هر شرکتی که به تولید موبایل پرداخته یا می پردازد، حداقل یکبار گرفتار چنین پرونده هایی شده است.

بلک بری به تازگی و در روز ولنتاین، پرونده ای علیه نوکیا در دادگاه فدرال ویلمینگتون تشکیل داده و کمپانی فنلاندی را به نقض 11 پتنت خود، در مجموعه ای از محصولات مرتبط با شبکه موبایل متهم کرده است.

بلک بری در بخشی از شکایت نامه خود می گوید:

نوکیا، مشتریان و سرویس دهندگان موبایل مانند T-Mobile و AT&T را تشویق به خرید، راه اندازی و استفاده از محصولاتی برای توسعه شبکه های LTE و UMTS می کند که حقوق [پتنت های بلک بری] را نقض ساخته اند.

در این پرونده قضایی، اشاره ای به درخواست ممنوعیت استفاده از پتنت ها نشده و در عوض، بلک بری به دنبال دریافت غرامت و همچنین هزینه لایسنس تکنولوژی های خود است؛ ناگفته نماند که برخی از این تکنولوژی ها، به کمپانی Nortel تعلق دارند که پس از ورشکستگی، توسط بلک بری خریداری شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

    بلک بری بیا خوب شو ? ? ?

  • Alireza omid
    Alireza omid | ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

    ????

مطالب پیشنهادی